خیابان های زیبای فرانسه در یک نگاه

اقتصاد ایران: قصد داریم زیباترین خیابان های فرانسه را در این متن بگنجانیم، چیزی شبیه یک تور مجازی کوتاه از جنس کلمات. پس با ما همراه شوید .

اخبار شرکتها- بی شک فرانسه مقصد رویایی اکثر مسافران اروپا است. این کشور شش ضلعی، بزرگترین کشور اروپای غربی محسوب می شود و همچنین سومین کشور بزرگ اتحادیه اروپا است. بخشی از سواحل اقیانوس مدیترانه و بخشی دیگر از سواحل اقیانوس اطلس سهم این کشور زیبا از اقلیم اقیانوسی به حساب می‌آید و معمولا با شنیدن نام فرانسه اولین چیزی که ذهن به تصویر می کشد، برج ایفل است. اما این سازه فلزی معروف هر چند که نماد پاریس باشد، تمام جاذبه فرانسه نیست.

شاید موزه لوور با وجود آثار ارزشمندی که در خود جای داده، گزینه بهتری باشد تا به عنوان نماد پاریس شناخته شود و یا حتی خیابان شانزه لیزه. شاید باور نکنید یا تصورش سخت باشد، اما پاریس را برخی شهر سگ های ولگرد می خوانند.

کشور فرانسه، در بخش جنوبی خود با آندورا و اسپانیا هم مرز است و در مرزهای شرقی کنار ایتالیا، سوئیس ،آلمان و لوکزامبورگ قرار گرفته است و در قسمت جنوبی همسایه کشور موناکو است. با وجود همسایه هایی این چنین ، این که حدس بزنیم کدام فصل برای سفر به فرانسه و قدم زدن در زیباترین خیابان های فرانسه بهترین فصل است، چندان کار پیچیده ای نیست .

با وجود اقیانوس مدیترانه ، تصور آب و هوای معتدل مدیترانه ای کاملا منطقی است. در هیچ کدام از فصل ها فرانسه گرمای شدید (نظیر کشورهای استوایی)یا سرمای شدید را تجربه نمی کند. بنابراین برای دانستن بهترین زمان بازدید از زیباترین خیابان های فرانسه، پیش بینی وضعیت آب و هوایی گزینه مناسبی نیست .

اگر شما فردی هستید که از تماشای هیاهو و جریان زندگی در زیباترین خیابان های فرانسه لذت می برید، پیشنهاد ما برای شما ایام کریسمس است. البته نه دقیقا شب کریسمس، منظور دو هفته ی پایانی سال میلادی است. البته که این دو هفته فرانسه برای شما پرخرج خواهد بود.

 

پیشنهاد بعدی ما برای داشتن یک سفر جذاب به فرانسه، سفر در زمان فستیوال ها است . فرانسه به برگزاری بهترین فستیوال ها و کارناوال های شادی، هنری و فرهنگی شهرت بسیاری دارد که یکی از زیباترین آنها، فستیوال باستیل و معروف ترین آنها فستیوال سینمایی کن است . اما واضح است که سفر در هنگام هر یک از این مناسبت ها هزینه هایی برایتان خواهد داشت که البته اگر در این زمینه محدودیت هایتان کم است، هر اندازه برای تجربه این فستیوال های معروف هزینه کنید، ارزشمند خواهد بود.

زیباترین خیابان های فرانسه زیبایی خود را فقط مدیون مناسبت ها نیستند. اینکه در یک زمان شلوغ به فرانسه سفر کنید یا آرامش خیابان ها بیشتر شما را جذب می کند؟ سوالی است که باید قبل از سفر صادقانه از خودتان بپرسید، چرا که این موضوع به درون هر انسان باز می گردد و کاملا سلیقه ای است. بعضی از افراد مایل به سفر های مناسبتی نیستند، حتی از شلوغی و ازدحام به شدت فرار می کنند و مشخصا قدم زدن میان آرامش زیباترین خیابان های فرانسه برایشان جذاب تر از تماشای هیاهوی این خیابان ها است.

خیابان شانزه لیزه

هر کس فقط کمی با فرانسه آشنا باشد میداند که معروف ترین خیابان فرانسه، خیابان شانزه لیزه است. این خیابان به قدری محبوب و معروف است که به جرات میتوان گفت کمتر کسی است که نام آن را نشنیده باشد .اما چرا، چون تاریخی مرتبط با یک ملکه دارد.

از نظر پاریسی ها شانزه لیزه زیباترین خیابان جهان است، این جمله مسلما مبالغه است، اما مبالغه ای که بسیار درخور این خیابان است.

خیابان شانزه لیزه در ابتدا دشتی بوده که بازارهایی پراکنده در آن وجود داشته تا اینکه در سال شانزده میلادی ملکه ماری دستور ساخت و ساماندهی این خیابان زیبا را صادر می کند و پس از آن شانزه لیزه به محله اعیان تبدیل می شود و این اعیان نشینی تا امروز همچنان پابرجاست.

کمی قبل تر پیشنهاد دادیم در زمان فستیوال ها به فرانسه سفر کنید و مشخصا نام فستیوال باستیل را آوردیم. اینکه چرا دوباره روی این رویداد فرهنگی تاکید کردیم فقط به خاطر برگزاری رژه زیبا نظامی در روز چهاردهم ژوئیه در این خیابان است. مطمئن باشید شانزه لیزه در زمان این رژه شکوه و زیبایی را برایتان به نمایش خواهد گذاشت اما معروف ترین خیابان فرانسه همیشه زیباست، نه صرفا زمان رویدادهای خاص .

علت دیگر شهرت این خیابان به کافه های بالکنی آن مربوط می شود. مسلما نشستن در یکی از این کافه ها هنگام غروب و نوشیدن یک فنجان قهوه فرانسه پیشنهادی نیست که هر کس قادر به رد کردن آن باشد‌. این خیابان به طول نزدیک به دو کیلومتر و عرض حدود هفتاد متر از میدان شارل دو گل آغاز و تا کنکورد کشیده شده است.

نمایندگی اصلی بهترین و معروف ترین برند ها در قالب فروشگاه های فوق لوکس در دو طرف این خیابان خودنمایی می کنند اما آنچه شانزه لیزه را به معروف ترین خیابان فرانسه تبدیل کرده، صرفا کافه و فروشگاه های لوکس نیست، بناهای تاریخی ای مثل کاخ زیبای الیزه ، گران پَلِه و پُتی پَلِه باغ بی نظیر تویلری و از همه معروف تر و نماد شانزه لیزه طاق پیروزی ناپلئون همه و همه دست به دست هم داده اند تا شانزه لیزه را به یک محله معروف تبدیل کنند .

اگر به پاریس سفر کردید مطمئن باشید بازدید از این خیابان معروف کاری دلپذیر خواهد بود .

وجود دو ایستگاه مترو در حوالی این خیابان، دسترسی عمومی را به این محل زیبا ساده تر کرده است. شاید برایتان جالب باشد که املاک خیابان شانزه لیزه جزو گران ترین املاک منقول دنیا محسوب می شود تا جایی که قیمت یک متر مربع از این املاک گاهی بسیار بالاتر از یک میلیون دلار است، بنابراین اینکه مدعی شویم شانزه لیزه علاوه بر اینکه معروف ترین خیابان فرانسه محسوب می شود، گران قیمت ترین منطقه فرانسه نیز هست، ادعای غلطی نمیتواند باشد.

 

اگر قصد اخذ ویزای شینگن را دارید و میخواهید با شرایط آن آشنا شوید حتما لینک را دنبال نمایید

 
اگر به دنبال دریافت و یا اخذ پیکاپ کانادا هستید لینک را دنبال نمایید

 
خیابان مونتانیه

بین خیابان های معروف پاریس، خیابان مونتانیه بسیار منحصر به فرد به نظر می رسد. اگر شما به معماری ، هنر و مشخصا تئاتر و موسیقی علاقمند باشید، بعید می دانیم نام خیابان مونتانیه را پیش از این نشنیده باشید . وجود ساختمان تئاتر شانزلیزه همان دلیلی است که خیابان مونتانیه را در لیست خیابان های معروف پاریس قرار می دهد .

یکی دیگر از جذابیت های این خیابان خودنمایی صنعت مد و پوشاک در آن است. اگر سری به این خیابان بزنید به راحتی می توانید از تازه ترین کالکشن های برخی برندهای برتر مد و پوشاک بازدید و خرید کنید.

لوئیس ویتون یکی از این برندها است که نمایندگی آن در خیابان مونتانیه می درخشد. بازدید از نمایندگی این برند معروف که طراحی های بی نظیر آن سال ها سرلوحه و خط مشی طراحان جوان صنعت مد بوده است، بی شک یکی از جذاب ترین بخش های سفرتان به پاریس خواهد بود .

جذابیت دیگر خیابان های معروف پاریس به خصوص خیابان مونتانیه، تئاتر و موسیقی است، حتی اگر زمانتان محدود است باز هم خود را از تماشای یک اپرا جذاب محروم نکنید، به خصوص که برای بازدید از یک اپرا جذاب نیازی به سفر در تاریخ دقیقی ندارید، چرا که دو گروه ارکستر دائمی در ساختمان تئاتر شانزلیزه به اجرای برنامه های متنوع می پردازند و این دست شما را در انتخاب زمان بازدید از خیابان مونتانیه که از خیابان های معروف پاریس و حتی از خیابان های معروف کل فرانسه است، باز می گذارد.

خیابان ویکتور هوگو

یکی از زیباترین خیابان های فرانسه، خیابان ویکتور هوگو است. بیان دلیل اینکه این خیابان با نام نویسنده فرانسوی ویکتور هوگو، یعنی همان نویسنده رمان مشهور بی نوایان مفتخر شده است، مطمئنا برای شما خالی از جذابیت نخواهد بود . هتل پارتیکولیه همان هتلی است که ویکتور هوگو آخرین روزهای عمر خود را در آن سپری کرده است و بعد از مرگ نام خود را برای خیابانی که این هتل در آن قرار داشته به یادگار گذاشته است. با همین پیشینه و دلیل، مجسمه ای هم از ویکتور هوگو دقیقا در تقاطع این خیابان با خیابان هانری مَرتن ساخته شده است که جزئیات جذابی از چهره این نویسنده مشهور را به نمایش می گذارد .

دلیل دیگری که لقب زیباترین خیابان های فرانسه را برای خیابان ویکتور هوگو مناسب می کند، وجود ساختمان هایی با معماری جذاب و دیدنی در دو طرف این خیابان است .

حقیقت جالب دیگری که راجع به این خیابان وجود دارد این است که این خیابان جز بلند ترین خیابان های پاریس محسوب می شود.

طاق پیروزی نیز جزو دیگری از این خیابان زیباست، یعنی این خیابان هم در نهایت به طاق پیروزی ختم می شود که به نظر من این موضوع دیگر از خصوصیات خیابان محسوب نمی شود، بلکه صرفا بخشی از خصوصیات طاق پیروزی است، البته که چندان عجیب نیست که برای ساختن بنایی که یادبود پیروزی های بزرگ بناپارت است، محلی انتخاب شود که منتهی به خیابان های زیادی باشد، چرا که این خود نمادی از شکوه پیروزی خواهد بود.

خیابان ریوولی

خیابان ریوولی حتی اگر شکوه شانزه لیزه را نداشته باشد یا شبیه خیابان ویکتور هوگو با نامی جهانی مفتخر نباشد، باز هم قشنگ ترین خیابان پاریس، خیابان ریوولی است. اگر می پرسید دلیل این همه اصرار برای دادن این لقب به این خیابان چیست، باید بگوییم کاخ سلطنتی و رو به روی آن موزه لوور ، باغ زیبایی موسوم به باغ تویلری هر کدام از این المان ها به تنهایی برای زیبایی بخشیدن به یک خیابان کافی است، اما خیابان ریوولی خیابانی در قلب پاریس است که همه این بناهای فاخر را در خود جای داده، پس واقعا لقب قشنگ ترین خیابان پاریس برای این خیابان مبالغه نیست.

خیابان ریوولی نام باشکوهی نیز دارد. در واقع ریوولی نام یکی از جنگ های ناپلئون بناپارت است، حال اینکه چرا باید نام یک جنگ بر روی قشنگ ترین خیابان پاریس باشد، دلیلی کاملا واضح دارد، اینکه این جنگ برای امپراتور مشهور و قدرتمند فرانسوی پیروزی با شکوهی به ارمغان آورده و عجیب نیست، نامی که با پیروزی گره خورده بر روی خیابانی به این زیبایی باشد.

اگر به پاریس سفر می کنید عادی است که از موزه لوور و باغ تویلری دیدن کنید و حتی نیازی نیست بازدید از این دو مکان را به شما توصیه کنیم، اما توصیه ای دیگر برایتان داریم، اینکه بعد از بازدید از لوور و باغ تویلری فورا به هتل بازنگردید، بلکه در خیابان ریوولی قدم بزنید، باور کنید از انجام این پیشنهاد پشیمان نخواهید شد.

 

جهت دریافت ویزای توریستی کانادا و آشنایی با شرایط آن لینک را دنبال نمایید

 

خیابان سنت دومینیکن

برای صحبت راجع به خیابان سنت دومینیک نیاز نداریم به آن لقب خاصی بدهیم، چرا که بین دو لقب برای این خیابان مردد هستیم. اولی قدیمی و اصیل و دومین لقبی که برای خیابان سنت دومینیک می توانبم در نظر بگیریم، خوشمزه است، بله صحیح خواندید منظور دقیقا خوشمزه بود، اگر واقعا از آن دسته افراد باشید که در سفر از خوردن خوراکی های اصیل مقصد خود غافل نمی‌مانند باید بگوییم در سفر به پاریس و خیابان سنت دومینیک دقیقا همان جاییست که باید به آن سری بزنید تا بتوانید غذاهای فرانسوی را بدون دستکاری در دستور پخت و با طعم اصیل خودشان بچشید . به همین خاطر لقب خیابان خوشمزه پاریس را برای خیابان سنت دومینیک در ذهن داشتیم و اما اینکه گفتیم قدیمی و اصیل هم بی دلیل نیست .

خیابان سنت دومینیک، خیابانی قدیمی است که نام آن از نام یک فرقه از مذهب کاتولیک گرفته شده که اتفاقا پیروان بی شماری هم دارد.

فرقه مذهبی دومینیکن که پایه گذار آن قدیسی به نام دومینیک بود که گویا توصیه به فقر می کرد . قدیس دومینیکن این فرقه را در فرانسه پایگذاری کرد و پاپ هونوریوس سوم در بیست و دوم دسامبر هزار و دویست و شانزده این فرقه را تایید کرد و از آن پس کاتولیک های زیادی به آن روی آوردند.

نام گذاری خیابانی زیبا با نام خیابان سنت دومینیک بی شک یادگاری زیبایی برای بزرگ نگه داشتن یاد این قدیس است.

نکته دیگری که باید درباره خیابان سنت دومینیک به شما بگوییم این است که قیمت خوراکی ها در این خیابان نسبت به شانزه لیزه کمتر است، بدون اینکه از کیفیت و اصالت غذا ها چیزی کم شود، بنابراین گزینه ی جذابی برای صرفه جویی در هزینه هایتان خواهد بود .

پس حتما به خیابان سنت دومینیک سری بزنید، بی شک خالی از لطف نخواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ