تدابیر طب سنتی برای پیشگیری از ابتلا به "آنفلوآنزا"

اقتصاد ایران: یک متخصص طب سنتی با تشریح برخی تدابیر طب سنتی برای پیشگیری از ابتلا به "آنفلوآنزا" گفت: بادکش‌درمانی برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا و تقویت ریه در افراد مبتلا به این بیماری بسیار مفید است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، دکتر نعمت‌اله مسعودی درباره تدابیر طب سنتی برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا اظهار کرد: در زمان شیوع ویروس آنفلوانزا باید تدابیری به کار بگیریم تا بدنمان آماده رشد میکروب‌ها نشود؛ از عوامل موثر بر تقویت سیستم ایمنی بدن، خواب و خوراک فرد است.

بهترین زمان خواب شبانه

وی افزود: خواب کافی می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی شود و خواب روزانه جایگزین خواب شبانه نمی‌شود؛ بهترین زمان برای خوابیدن از ساعت 10 شب تا حداقل چهار صبح است؛ این خواب باید مفید، در آرامش و بدون دغدغه باشد.

پرهیز از درهم‌خوری و استفاده از بادکش‌ برای تقویت سیستم ایمنی

وی ادامه داد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی باید از درهم‌خوری و سفره‌های رنگین پرهیز شود زیرا این مسئله باعث اختلاط طعام می‌شود که یکی از عوامل بروز مشکل در هضم غذاهاست و خون را ناصالح می‌کند.

وی ادامه داد: بادکش‌درمانی یکی از نکات برجسته در طب سنتی برای بیماری‌های ریوی است؛ از بادکش هم برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا و هم برای درمان این بیماری استفاده می‌شود؛ بادکش درمانی قبل از ابتلا به بیماری آنفلوانزا برای تقویت سیستم ایمنی بدن و تقویت ریه‌ها، بسیار مفید است؛ افراد مبتلا به آنفلوانزا نیز می‌توانند برای تقویت ریه از بادکش گرم روی کتف‌هایشان استفاده کنند.

مسعودی گفت: باتوجه به اینکه ریه، دستگاه ورودی میکروب‌ها و ویروس‌های تنفسی به بدن است، ورزش کردن نیز باعث می‌شود که فرد حالت سکون نداشته باشد و ریه‌ها را تقویت و از نفوذ ویروس به بدن جلوگیری می‌کند.

درمان علائم آنفلوآنزا با طب سنتی

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه بروز علائمی همچون تب، سرفه و احساس کوفتگی و بدن‌درد از علائم شایع آنفلوآنزاست، تصریح کرد: ابتلا به آنفلوآنزا دو مرحله دارد؛ یک مرحله زمانی است که تب بروز می‌کند که در این زمان می‌توان از نوشیدنی‌ها و آبمیوه‌ها و میوه‌هایی مانند سیب برای کاهش تب استفاده کرد و باید از مصرف مواد غذایی چرب، شیر و مواد غذایی دارای طبع گرم پرهیز کرد؛ مرحله دوم زمانی است که تب برطرف می‌شود و علائم کوفتگی و سنگینی و سرفه و خلط ظاهر می‌شود؛ در این مرحله بیماران باید از مواد غذایی دارای طبع سرد پرهیز کنند و به مصرف سوپ‌ها و آش‌ها روی بیاورند. بیماران می‌توانند در سوپ‌ها از سیب درختی و انواع سبزی‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه سرفه یکی از علائم رایج آنفلوانزاست، گفت: افراد در زمانی که سرفه دارند باید ریه خود را تقویت کنند؛ مصرف مرکبات در زمانی که علائم سرفه بروز پیدا می‌کند، مناسب نیست و برای درمان آن باید از انواع آش‌ها استفاده کرد؛ در این آش‌ها بهتر است علاوه بر سبزیجات مخصوص آش از پیازچه و یا شلغم نیز استفاده کرد. 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ