کدام فرش، انتخاب بهتری است؟

اقتصاد ایران: خرید فرش همواره به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین خرید‌ها برای اماکن مختلف به‌حساب می‌آید. اما گاهی نداشتن تجربه کافی برای خرید، باعث می‌شود انتخابی نامتناسب داشته باشیم.

اخبار شرکتها- در این مقاله قصد داریم شما را با انواع فرش‌های مشهور مانند فرش کاشان در بازار آشنا کرده و ویژگی‌های هر کدام را بازگو کنیم. این کار کمک می‌کند تا انتخابی متناسب با نیاز خود داشته باشید.

فرش طلاکوب، انتخابی زیبا

این محصول دارای نقوش بسیار زیبا و چشم‌نواز است. نقوش استفاده شده در طرح آن شامل گل‌های بزرگی است که اغلب طلایی‌رنگ هستند. زمینه رنگی این گل‌های طلایی اغلب دودی، نقره‌ای، کرم و ... هستند. این ترکیب رنگی جذاب کمک می‌کند تا رنگ طلایی به کار برده شده در طرح، بیشتر به چشم آید.

به همین دلیل نام فرش طلاکوب روی آن گذاشته شده است. ظاهر این محصول و هارمونی رنگی که دارد کمک کرده تا جلوه‌ای لوکس داشته باشد. افراد هنگامی که به دنبال لاکچری نشان‌دادن فضای خاصی هستند، به سراغ خرید فرش طلاکوب می‌روند. فروشگاه امیرکبیر دارای انواع مختلفی از این طرح در سایز‌های متفاوت است. برای اطلاع از قیمت فرش طلاکوب می‌توانید به وب‌سایت این مجموعه مراجعه کنید.

فرش مراکشی، انتخابی متفاوت

زادگاه این محصول در آفریقا و در میان قبایل آفریقایی است. این محصول با نام فرش بنی اورین نیز مشهور است. بنی اورین نام یک قبیله در آفریقا بوده که مردمان آن به بافت این نوع فرش در آنجا مشغول هستند. در واقع فرش مراکشی مانند گلیم و قالی و قالیچه‌های ایرانی که هنر دستان عشایر ایرانی است، صنایع‌دستی قبایل آفریقایی محسوب می‌شود.

الیاف به کار برده شده در این نوع قالی، الیاف پلی‌استر است. به همین دلیل، قیمت فرش مراکشی خیلی بالا نبوده و نسبت به رقبا ارزان‌تر است. لازم به ذکر است که علی‌رغم قیمت پایین، جنس این فرش‌ها بسیار خوب بوده و ماندگاری خوبی دارند. خرید فرش مراکشی برای انواع مکان‌ها و به‌ویژه برای اتاق کودک توصیه می‌شود.

 

فرش کاشان، انتخابی خردمندانه

در میان انواع فرش‌ها همواره نام فرش کاشان می‌درخشد. این قالی از جمله پراستفاده‌ترین و زیباترین قالی‌های ایرانی به شمار می‌آید که بافت ریز آن زبانزد خاص و عام است. به دلیل بافت بسیار ظریفی که این قالی دارد، نقش‌هایی که روی طرح آن وجود دارند، حالت برجسته داشته و جلوه‌ای بسیار زیبا به محصول داده‌اند. این نوع قالی‌ها اغلب رنگ زمینه‌ای لاکی رنگ دارند. این رنگ پس‌زمینه همراه با رنگ حاشیه سرمه‌ای باعث شده تا زیباتر از سایر گزینه‌ها جلوه کنند.

کلام آخر

امروزه تنوع در طرح و رنگ فرش‌ها باعث شده تا انتخاب بین آن‌ها بسیار سخت شود. اما شما تا چه اندازه با انواع طرح و رنگ‌ها و اسامی مختلف آشنایی دارید؟ در این مقاله سعی شد تا انواع محصولات مشهور موجود در بازار معرفی و ویژگی‌های هرکدام به تفکیک ذکر شود. برای خرید انواع قالی شامل فرش کاشان، فرش طلاکوب، مراکشی و... می‌توانید به فروشگاه فرش امیرکبیر مراجعه کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ