انواع سپر خودرو و اهمیت آنها

اقتصاد ایران: سپر خودرو را می توان به عنوان یک بخش ضربه گیر از نمای بیرونی خودرو در نظر گرفت که به هر دو انتهای جلو و عقب خودرو متصل می شود. جلویی درست زیر جلوپنجره جلو قرار می گیرد و اولین چیزی است که به یک جسم برخورد می کند در حالی که جلویی به قسمت عقب خودرو متصل است و ضربه عقب برخورد را جذب می کند.

اخبار شرکتها- سپر خودرو را می توان به عنوان یک بخش ضربه گیر از نمای بیرونی خودرو در نظر گرفت که به هر دو انتهای جلو و عقب خودرو متصل می شود. جلویی درست زیر جلوپنجره جلو قرار می گیرد و اولین چیزی است که به یک جسم برخورد می کند در حالی که جلویی به قسمت عقب خودرو متصل است و ضربه عقب برخورد را جذب می کند.

سپر خودرو چیست؟

سپر خودرو را می توان به عنوان یک بخش ضربه گیر از نمای بیرونی خودرو در نظر گرفت که به هر دو انتهای جلو و عقب خودرو متصل می شود. جلویی درست زیر جلوپنجره جلو قرار می گیرد و اولین چیزی است که به یک جسم برخورد می کند در حالی که جلویی به قسمت عقب خودرو متصل است و ضربه عقب برخورد را جذب می کند. اینطور نیست که سپر فقط قسمت میانی هر دو سمت عقب و جلو را پوشش می‌دهد، بلکه قسمت‌های جانبی را می‌پوشاند که از هر دو انتهای قسمت مرکزی سپر به سمت محفظه چرخ‌های مربوطه کشیده شده‌اند.

انواع سپر خودرو و اهمیت آنها

چرا سپر مهم است؟

مردم ممکن است فکر کنند که تنها هدف سپر خودرو جلوگیری از آسیب در تصادف یا برخورد است. اما، واقعیت این است که آنها حتی به عنوان یک ویژگی ایمنی در نظر گرفته نمی شوند، بلکه برای کاهش یا جلوگیری از آسیب فیزیکی به قسمت های جلو و عقب یک وسیله نقلیه موتوری در هنگام تصادف با شدت کم بر روی آنها قرار می گیرند. آنها به عنوان یک سپر عمل می کنند که عموماً از لاستیک یا پلاستیک و گاهی از آلومینیوم یا فولاد نیز ساخته می شوند تا از کاپوت، صندوق عقب، سوخت، کوره و همچنین سیستم اگزوز و خنک کننده خودرو محافظت کنند.

هدف از سپر

هدف سپر این است که در صورت یک برخورد کوچک از آسیب به بدنه و فریم خودرو جلوگیری کند. خودروهای سواری طبق قانون ملزم به داشتن سپری هستند که استانداردهای حفاظتی عملکرد فدرال را رعایت کند. اساساً، باید شوک کافی برای محافظت از بدنه خودروی شما در برخوردهایی معادل تصادف 5 مایل در ساعت با وسیله نقلیه پارک شده ای که وزن شما برابر است جذب کند.

اهمیت سپر خودرو

اهمیت سپر خودرو

برخوردی که در بالا توضیح داده شد چندان مهم به نظر نمی رسد. در واقع، بعید است در چنین تصادفی آسیب ببینی. با این حال، با این سرعت، اگر به چیزی عقب بروید، می توانید به قاب ماشین و صندوق عقب خود آسیب برسانید، که می تواند منجر به تعمیر پرهزینه شود.

شما ممکن است آسیب بیشتری را در قسمت جلو متحمل شوید. به تمام سیستم های زیر کاپوت خود فکر کنید - سیستم های سوخت، اگزوز و خنک کننده - و همچنین خود کاپوت. بدون ضربه گیر، هر یک از این سیستم ها حتی در یک برخورد جزئی ممکن است آسیب ببیند. سپر همچنین از جلوپنجره و چراغ های جلوی اتومبیل شما محافظت می کند.

ساختار سپر

سپر خودرو در واقع سیستمی است که با هم کار می کند. ضربه گیرها در یکی از دو نوع هستند.

یک سیستم دارای یک میله سپر برای تقویت است. نوار از فلز ساخته شده است. کل ساختار را تقویت می کند. سیستم دیگر جاذب سپر است که معمولاً دارای فوم یا پلاستیک بین پوشش سپر و سپر فلزی است. جاذب نیروی ضربه را در تمام جهات هدایت می کند. پوشش از آلومینیوم، فولاد، پلاستیک یا لاستیک ساخته شده است که به جلو و پشت متصل می شود.

انواع سپر خودرو و اهمیت آنها 

همانطور که اشاره شد، سپر شما یک ویژگی ایمنی مهم است، اما زیبایی خودرو شما را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. فروشندگان حرفه ای خودرو از سیستم درجه بندی خودروهایی که خریداری می کنند استفاده می کنند. یک سپر آسیب دیده می تواند خودروی شما را در کل دسته بندی کند. خریداران خصوصی نیز احتمالاً به دلیل علائم آسیب از بین خواهند رفت. بنابراین، اگر سپر سالم نداشته باشید، پول بسیار کمتری از خریداران بالقوه دریافت خواهید کرد.

انواع سپر خودرو

اگرچه قانون ایالات متحده ارتفاع و ظرفیت مقاومت در برابر ضربه خاصی را برای سپر مشخص کرده است، اما همه سپرهای خودرو یکسان نیستند. انواع مختلفی از سپر خودرو توسط وجود دارد. در زیر به چند مورد از آنها اشاره می شود:

سپر استاندارد: آنها معمولاً فقط یک پوشش پلاستیکی با رنگ هستند که در وسایل نقلیه سواری رایج است و دارای مکانیزم جذب انرژی است.

ضربه گیر پله ای: بریدگی های پله ای شکل هستند که در مرکز، درست زیر پلاک قرار می گیرند. استپ سپرها عموماً در خودروهای شاسی بلند، کامیون ها و برخی خودروهای دیگر یافت می شوند. این ضربه گیرها حتی دارای سوراخ هایی هستند که نصب توپ را تسهیل می کند.

سپر کابوی: سپرهای کابوی بلند و دارای طبیعت سنگین هستند و دارای روکش کرومی هستند که معمولاً برای یدک کشی تریلرهای سنگین ساخته می شوند. آنها اغلب در کامیون های قدیمی دیده می شوند.

سپر لوله: آنها معمولاً از یک روکش پلاستیکی ساخته می شوند و برای کاهش تأثیر آسیب ناشی از برخورد به پشتیبانی از لوله های فولادی سنگین نیاز دارند. از این رو، معمولاً روی جیپ ها و کامیون های بالابر نصب یا یافت می شوند.

در زیر علائم خاصی وجود دارد که می تواند به شما در درک تفاوت کمک کند:

سپر ترک خورده: ترک خوردگی سپر نشانه این است که شما نیاز به تعویض دارید و نه تعمیر. با این حال، استثنائات کمی وجود دارد، زیرا می توان از اپوکسی و کیت تعمیر فایبرگلاس برای تعمیر سپر استفاده کرد. حتی اگر تعمیر موثر باشد، یک ترک باعث می شود سپر یکپارچگی ساختاری خود را از دست بدهد. این بدان معنی است که در هنگام تصادف اتومبیل محافظت زیادی ارائه نمی دهد.

آسیب عمده رنگ: اگر سپر شما خراش های زیادی دارد یا خراشیده شده است، باید آن را سمباده بزنید تا سطح آن صاف شود و اگر خراش ها خیلی عمیق هستند، ممکن است نیاز باشد که با ترکیبی پر شود تا سطح آن را یکنواخت کنید. این کار می‌تواند کار زیادی باشد، بنابراین، بسته به تعداد و همچنین عمق خراش‌ها، بهتر است فقط یک سپر جدید را رنگ کنید تا ضربه‌گیر آسیب‌دیده را دوباره روی آن بکشید.

قلاب شکسته یا آسیب دیده: قلاب شکسته یا آسیب دیده اغلب به جای تعمیر منجر به تعویض می شود. قلاب ها معمولاً به ضربه گیرها کمک می کنند تا روی پانل ظرفیت، گریل و محافظ پاشش پاشش بچسبند. اگر این قلاب ها آسیب ببینند، سپر در خطر جدا شدن کامل یا جزئی از ماشین است. متأسفانه یک قلاب قابل تعمیر نیست، بنابراین باید سپر را تعویض کنید.

خرید سپر خودرو از فروشگاه تخصصی قطعات بدنه خودرو رایکایدک

جهت خرید سپر سمند سورن کلیک کنید.

جهت خرید سپر ال 90  کلیک کنید.

جهت خرید سپر 405 اس ال ایکس کلیک کنید.

جهت خرید سپر سمند کلیک کنید.

مطالبات بیمه برای سپر

نکته مهم دیگر مطالبات بیمه است. برخی از رانندگان هزینه تعمیر یا تعویض را از جیب خود پرداخت می کنند. آنها این هزینه را به ادعایی ترجیح می دهند که می تواند حق بیمه را افزایش دهد. این تصمیم شخصی است، اما در هر صورت سپر باید اصلاح شود زیرا یکپارچگی ساختاری آن می تواند بر ادعاهای آینده تأثیر بگذارد.

اگر بعداً با برخورد دیگری مواجه شدید و سپر خود را در اولین آسیب تعویض نکردید، شرکت بیمه شما ممکن است ادعای بعدی شما را کاهش دهد یا حتی رد کند. آنها ممکن است بگویند سپر آسیب دیده به آسیب کمک کرده است.

از زمان ظاهر شدن آن به عنوان یک قطعه دکوراسیون در دهه 1800، سپرها به دلیل پیشرفت در تولید خودروهای تمرکز ایمنی، مسیر طولانی را طی کرده اند. حتی اگر محافظت از سپر از دهه 1980 کاهش یافته است، نمی توان اثربخشی آن را انکار کرد.

دیگر تنها بخشی از خودرو، بیرون زده در جلو یا عقب در نظر گرفته نمی شود.

اگر قبلاً صاحب اتومبیل بوده اید، یک ایده اولیه در مورد اینکه سپر اتومبیل چیست و کجا نصب می شود دارید. اما خیلی بیشتر از آن است که بتوان از طریق آن دید.

هزینه تعمیر یا تعویض سپر

انواع سپر خودرو

هزینه تعمیر سپر بستگی به میزان خسارت وارده و مهمتر از آن به نوع خودرو دارد. اگر یک ماشین معمولی با سپر خراشیده یا فرورفته دارید، ممکن است چند صد دلار بپردازید. خودروهای اسپرت رده بالا موضوع متفاوتی هستند – هزینه آن می تواند سر به فلک بکشد.

هزینه تعویض سپر نیز بستگی به جنس جنس سپر دارد. فقط برای خود سپر می تواند از1 تا 5 میلیون تومان متغیر باشد. تصمیم به رنگ آمیزی سپر متناسب با آن، هزینه را افزایش می دهد.

هدف از طراحی سپر خودرو

به طور سنتی، سپرها حاوی مواد جاذب ضربه بیشتری بودند، اما برای بهبود بهره وری سوخت و همچنین ظاهر خودرو، سازندگان برای طراحی های سبک تر لابی کردند، بنابراین، محتوای مواد جذب کننده ضربه را کاهش دادند.

سپرها معمولاً از سایر قسمت های خودرو بیرون زده اند که تا حدودی ظاهری ناشیانه به آن می دهد.

اگرچه طبق قانون، ضربه گیرهای بیرون زده ضروری نیستند، اما بسیار ایمن تر از بقیه هستند.

فروشگاه قطعات بدنه خودرو رایکا یدک

فروشگاه رایکایدک با بیش از ده سال سابقه فروش تخصصی قطعات بدنه خودرو در سال 1400 تصمیم به طراحی سایت فروشگاهی کرد و بعد از اتمام طراحی سایت رایکا یدک بیش از 2000 محصول را در سایت خود ارائه  کرده است و سئو سایت این مجموعه توسط شرکت سئو فراز انجام شد .

فروشگاه لوازم یدکی رایکا یدک به صورت روزانه حتی ایام تعطیل آماده رسیدگی به درخواست و سفارشات مشتریان عزیز میباشد

تماس با فروشگاه 09120751713- 09218536962

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ