زنان ایرانی امروز به پیشرفت‌های شایانی رسیده اند

اقتصاد ایران: رئیس شورای اجرایی گروه بین المجالس جمهوری اسلامی گفت: زنان با دست خالی در مقابل تمام توطئه‌های خارجی اعم از تحمیل جنگ هشت ساله و سپس تحریم‌های غربی و آمریکایی همدوش مردان ایستادند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مجتبی رضاخواه، رئیس هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی در مجمع عمومی یکصد و چهل و پنجمین مجمع بین المجالس جهانی در کیگالی روآندا با اشاره به موضوع کلی اجلاس در خصوص برابری جنسیتی و مشارکت زنان در جوامع، گفت: زنان و دختران ایرانی همدوش با مردان در ساختن جامعه خود مشارکت و سهم مشترکی داشته اند و در برخی عرصه‌ها پیشرو بوده‌اند.

وی افزود: به عنوان مثال، حدود ٧٠ درصد از ظرفیت دانشگاه‌ها و بسیاری از مناصب مهم علمی و اداری و پزشکی متعلق به زنان است.

رئیس شورای اجرایی گروه بین المجالس جمهوری اسلامی افزود: در ایران، رشد همه جانبه دختران به عنوان مادران فردا از خانواده و تحت آموزه‌های دینی و اخلاقی و برخوردار از فرهنگ و تمدن غنی آغاز می‌شود و همین روحیه خودباوری باعث گردیده که زنان با دست خالی در مقابل تمام توطئه‌های خارجی اعم از تحمیل جنگ هشت ساله و سپس تحریم‌های غربی و آمریکایی همدوش مردان بایستند.

وی گفت: بسترهای لازم برای استمرار رشد و توسعه زنان در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی فراهم است.

ملاقات رئیس شورای اجرایی گروه بین المجالس جمهوری اسلامی ایران با دبیر کل اتحادیه بین المجالس جهانی

همچنین مجتبی رضاخواه، رئیس هیأت اعزامی از مجلس شورای اسلامی به یکصد و چهل و پنجمین مجمع بین المجالس جهانی (IPU) که در کیگالی روآندا جریان دارد با مارتین چانگونگ دبیرکل این اتحادیه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار ابتدا چانگونگ ضمن تقدیر از حضور هیأت ایرانی در مجمع روآندا به اهداف و مأموریت‌های اتحادیه بین المجالس با قدمت بیش از ١٣٠ سال اشاره کرد و گفت: مشارکت پارلمان ایران در فعالیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی اتحادیه بین المجالس باید افزایش یابد و بسترهای مناسب برای کار بیشتر در زمینه‌های مختلف برای اعضای اتحادیه از جمله ایران همیشه وجود دارد.

وی با اشاره به موضوع ماده اضطراری اجلاس در خصوص مناقشه بین روسیه و اوکرایناوکراین، افزود: در صورت لزوم از ظرفیت منطقه‌ای ایران برای حل بحران موجود بین این دو کشور استفاده خواهد شد و ایران می‌تواند در صورت تصویب تأسیس دفاتر منطقه‌ای اتحادیه بین المجالس در شورای این اتحادیه برای منطقه غرب آسیا آمادگی خود را اعلام نماید.

در این دیدار مجتبی رضاخواه، رئیس هیأت اعزامی به مجمع یکصد و چهل و پنجم اتحادیه بین المجالس جهانی در کیگالی بر آمادگی مجلس ایران برای هرگونه همکاری سازنده و مؤثر در چهارچوب منطقه‌ای و بین المللی با اتحادیه بین المجالس تأکید کرد و یادآور شد: مجلس شورای اسلامی با تحولات و رویدادهای پارلمانی اتحادیه را پیگیری می‌کند و خواهان افزایش تعامل و همکاری با این اتحادیه است.

رئیس شورای اجرایی گروه بین المجالس ایران در ادامه گفت: اتحادیه بین المجالس باید بر اساس شعار و مأموریت اعلامی خود نگاهی یکسان و عادلانه به همه حوادث و مشکلات فراروی جامعه جهانی داشته باشد.

غربی‌ها پیشرفت‌های زنان ایرانی را منعکس نمی‌کنند

در این دیدار همچنین الهام آزاد، عضو هیأت رئیسه شورای اجرایی گروه بین المجالس ایران با اشاره به موضوعات اجلاس به تبیین پیشرفت‌های حاصله توسط زنان در زمینه‌های مختلف پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی ایران در طول ۴ دهه گذشته فرصت‌ها و امکانات بسیاری برای رشد و توسعه دختران و زنان فراهم نموده و رقابت زنان و مردان به صورت یکسان برای حضور در مناصب مهم سیاسی و اجتماعی و فرهنگی ناشی از خودباوری و توانمندی زنان در جامعه ایران است.

وی در پایان گفت: رسانه‌های آمریکایی و غربی پیشرفت‌های ایران در حوزه زنان را منعکس نمی‌کنند و دولت‌های غربی نیز با اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران تاکنون به نقض حقوق بشر دوستانه بین المللی پرداخته‌اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ