چطور هزینه سفر خود را نصف کنیم؟

اقتصاد ایران: اگر تصمیم دارید به سفر بروید، مطمئنا به‌ صورت خودکار به میزان هزینه آن فکر خواهید کرد. اما چطور می‌توان با بودجه‌ای اندک سفر کرد و هزینه‌های سفر را به نصف رساند؟ برخی تصور می‌کنند برای سفر رفتن باید هزینه زیادی پرداخت و خیلی از مسافرت‌ها را بخاطر همین شیوه تفکر و دیدگاه از خودشان محروم می‌کنند. اما باید بدانید که سفر ارزان به معنای این نیست که شما نمی‌توانید سفری فوق العاده داشته باشید و مجبور هستید همیشه گزینه‌هایی با کیفیت پایین را انتخاب کنید.

اخبار شرکتها- در این مطلب به معرفی نکته‌هایی می‌پردازیم که چطور با انتخاب زمان درست برای سفر، شیوه حمل و نقل مناسب، رزرو بهترین اقامتگاه‌ها و...، قادر خواهید بود هزینه‌های سفر خود را به نصف و یا حتی کمتر کاهش دهید.

 

کدام شهر یا کشور برای سفر ارزان قیمت مناسب است؟

اولین نکته این است که برای سفر بهتر است کدام شهر یا کشور را انتخاب کنید؟ قبل از اینکه شهر یا کشور مناسب برای سفر را انتخاب کنید باید به این موضوع دقت داشته باشید که مهم لذت بردن از سفر است.

ترفندهایی برای سفر داخلی ارزان قیمت

بازدید از شهر و روستاهای نزدیک: یکی از بهترین ترفندها برای کاهش هزینه‌های سفر داخلی، این است که سفر را با شهر و روستاهای نزدیک شروع کنید. از برخی از این شهر و روستاها می‌توانید بدون رزرو بلیط هوایپما یا قطار و فقط با اجاره ویلا و سوئیت دیدن کنید و از جاذبه‌های گردشگری آن‌ها لذت ببرید.

  • طبیعت گردی: برای کاهش هزینه سفرهای داخلی، طبیعت گردی گزینه مناسبی است. کسانی که علاقه مند به جاذبه‌های طبیعی هستند به خوبی می‌دانند که حتی یک روز سفر به طبیعت چه تاثیری در بهتر کردن حال و هوای فرد دارد. در طبیعت گردی، برخلاف سفر به قصد بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی نیاز به تهیه بلیط نیست. حتی می‌توانید در طبیعت کمپ بزنید و در این صورت هزینه رزرو اقامتگاه هم حذف می‌شود.
  • هیچ هایکینگ: در این روش در کنار جاده به پیاده روی می‌پردازید و برای ماشین‌های عبوری دست تکان می‌دهید تا شما را سوار کرده و به مقصد مورد نظرتان برسانند. برای سفر به روستا و شهرهای مختلف و طبیعت گردی، بهترین گزینه برای کاهش هزینه‌های سفر، هیچ هایکینگ است. با این کار نیازی به تهیه بلیط نخواهید داشت و در بسیاری مواقع پیش آمده که مردم محلی مکانی برای اسکان به شما می‌دهند.

درنهایت، اگر مقصدی که برای سفر داخلی انتخاب کرده‌اید نزدیک است می‌توانید با رزرو بلیط اتوبوس و قطار بسیاری از هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید. اما اگر سفر طولانی و درازی در پیش دارید و باید بلیط هواپیما خریداری کنید، با رزرو اینترنتی بلیط، در وقت و هزینه خود صرفه جویی کرده‌اید.

 

ترفندهایی برای سفر خارجی ارزان قیمت

برای اینکه هزینه سفر خارجی خود را به نصف برسانید، می‌توانید به کشور‌های اطراف سفر کنید. ارزان ترین کشورهای خارجی برای سفر، کشورهای نزدیک ایران هستند. چرا که مسیر کوتاه به این کشورها باعث می‌شود هزینه بلیط هواپیما بسیار کمتر تمام شود. همچنین ارز برخی از کشورهای همسایه نسبت به پول ایران چندان گران نیست، پس گزینه مناسبی برای سفر‌های خارجی به شمار می‌روند. از کشورهای همسایه که هزینه سفر به آن‌ها مناسب است، می‌توان به هندوستان، تایلند، نپال، بلغارستان، ارمنستان، ترکیه، دبی و گرجستان اشاره کرد.

 

بهترین زمان برای تجربه سفری ارزان قیمت چیست؟

در مناسبت‌های مختلف مانند عید نوروز و تعطیلی‌های چند روزه، امکان کاهش هزینه‌های سفر وجود ندارد. در این مواقع از قیمت بلیط گرفته تا اقامتگاه و خورد و خوراک، همگی بالاتر از حالت معمول است.

در برخی شهرها هزینه سفر در تعطیلات تابستان مقرون به صرفه تر است. برای مثال قشم و کیش به دلیل گرمای هوا در فصل تابستان، مسافر کمتری دارند و شما می‌توانید سفری ارزان قیمت را تجربه کنید.

در برخی مواقع سال مانند فصل امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها، فصل پاییز و زمستان و یا بعد از تعطیلات نوروزی، به دلیل مشغله‌ای که افراد دارند کمتر فرصت سفر پیش می‌آید و هزینه سفر به شکل چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد. بنابراین می‌توانید با رزرو بلیط و هتل در شهر مقصد، سفر ارزانی داشته باشید.

همچنین انتخاب روزهای مناسب در هفته نیز برای مسافرت رفتن در کاهش هزینه‌ها تاثیرگذار است. اگر تاریخ و زمان سفر برای شما اهمیتی ندارد، برای کاهش هزینه سفر در روزهای غیر تعطیل و وسط هفته به رزرو بلیط و اقامتگاه بپردازید.

برای سفرهای خارجی نیز این موارد صدق می‌کند. به شکلی که مسافرت رفتن در تعطیلات کریسمس یا اعیاد مسیحیان و یا در مواقعی که اروپا آب و هوای خوبی دارد مانند آگوست و سپتامبر، هزینه‌های سفر شما را چندین برابر خواهد کرد.

 

چگونه بلیط ارزان قیمت برای سفر خریداری کنیم؟

یکی از تکنیک‌ها برای تجربه سفری ارزان، خرید بلیط ارزان قیمت است. اگر قصد ندارید با ماشین شخصی سفر بروید و یا می‌خواهید به خارج از کشور سفر کنید و باید بلیط هواپیما سفرمارکت رزرو کنید، بخش قابل توجهی از هزینه‌های سفر شما به تهیه بلیط اختصاص داده می‌شود.

خرید بلیط چارتری

اگر قصد دارید با هواپیما سفر کنید و تاریخ و روز سفر اهمیت چندانی برای شما ندارد، پروازهای چارتری و لحظه آخری گزینه مناسبی هستند. این نوع پروازها چون از قبل توسط آژانس هواپیمایی به طور کامل خریداری شده در صورتی که در ساعات انتهایی پرواز، صندلی خالی وجود داشته باشد، قیمت بلیط به شدت کاهش پیدا می‌کند. بنابراین می‌توانید با خرید بلیط چارتر سفری ارزان را تجربه کنید.

البته در صورتی که به اندازه کافی وقت دارید، بهتر است حدود ۱۰ تا ۳۰ روز قیمت بلیط‌های هواپیما را زیر نظر بگیرید و در افت قیمت پروازها بلیط خود را تهیه کنید. توجه داشته باشید که هزینه پروازها معمولا در اواخر هفته گران تر از اواسط هفته است و پروازهای آخر شب و ساعت‌های نخست بامداد نیز ارزان تر هستند.

 

خرید بلیط مستقیم از شرکت‌های هواپیمایی

شرکت‌های هواپیمایی هر از گاهی فقط در صورت خرید مستقیم از آن شرکت تخفیف‌هایی را ارائه می‌دهند. همچنین با استفاده از امتیازاتی که از پرواز‌های گذشته کسب کرده‌اید، می‌توانید از تخفیف در پرواز‌های گران قیمت نیز استفاده کنید.

 

اهمیت به اضافه بار

دقت داشته باشید که بار مجاز برای هر مسافر بسته به ایرلاین ۲۵ تا ۳۰ کیلوگرم است و اگر وزن بار شما بیشتر از این مقدار شود به ازای هر کیلوگرم اضافی، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. با اهمیت دادن به وزن بار، می‌توان هزینه سفر را کاهش داد و از هزینه‌های اضافی جلوگیری کرد.

 

کاهش هزینه سفر با تهیه بلیط قطار

استفاده از قطار برای سفر‌های داخلی یکی از ترفندهای سفر ارزان و ایمن محسوب می‌شود. شبکه راه آهن ایران در حال حاضر به بسیاری از نقاط کشور قطار دارد و برای تجربه سفری ارزان، خریداری بلیط قطار بسیار مناسب است. بلیط‌های قطار بسیار متنوع هستند و شما با توجه به سلیقه خود می‌توانید بلیط مورد نظرتان را تهیه کنید. معمولا قیمت بلیط‌های قطار نصف یک بلیط معمولی پرواز است.

 

بلیط اتوبوس، یکی از ترفندهای کاهش هزینه‌های سفر

با خریداری بلیط اتوبوس تا ۷۰ درصد ارزان تر سفر کنید. لازم است بدانید که برای سفر به اکثر نقاط ایران اتوبوس‌های VIP متنوعی با قیمت مناسب وجود دارد.

 

چه اقامتگاهی هزینه سفر را نصف می‌کند؟

اگر با تور سفر کنید، رزرو و هزینه اقامتگاه با آژانس گردشگری خواهد بود که در این شرایط هزینه اقامتگاه برای شما کمتر محاسبه می‌شود، بنابراین سفر ارزانی را تجربه خواهید کرد. اما در صورتی که قصد سفر گروهی ندارید، رزرو اقامتگاه بخش زیادی از هزینه‌های سفر شما را به خود اختصاص می‌دهد.

زمانی که برای رزرو هتل یا اقامتگاه انتخاب می‌کنید بسیار مهم است. می‌توانید با رزرو هتل، ۶ هفته قبل از تاریخ سفر، هزینه اقامت خود را به شکل چشمگیری کاهش دهید. همچنین اقامت در هتل در روزهای وسط هفته و غیر تعطیل نیز هزینه کمتری دارد.

 

اقامت در هتل‌های تازه تاسیس

یکی از ترفندها برای کاهش هزینه‌های سفر، رزرو اتاق در هتل‌هایی است که تازه تاسیس هستد. این نوع هتل‌ها معمولا برای جذب مشتریان، قیمت‌های کمتری پیشنهاد می‌دهند.

 

شرکت ایر بی ان بی

ایر بی ان بی شرکتی است که به شما امکان اقامت در خانه‌های بومگردی یا افراد بومی یک منطقه را می‌دهد تا بتوانید با قیمتی بسیار کمتر اقامت خود را قطعی کنید. یکی از بهترین ترفندهای سفر به خارج از کشور با هزینه‌ای پایین، استفاده از خدمات این شرکت است.

 

سخن آخر

سفر ارزان به معنای استفاده حداقلی از امکانات و خدمات، خوردن غذاهای بی کیفیت، تفریحات کم و یا اقامت در هتل‌های نامناسب نیست. برای کاهش هزینه‌های سفر خود باید با هوشمندی رفتار کرده و با بهره گیری از چند راهکار ساده، سفری ارزان را تجربه کنید.

در این مطلب به راهکارها و ترفندهایی برای کاهش هزینه‌های سفر، از مرحله انتخاب مقصد و رزرو بلیط گرفته تا گردش و اقامت در شهر مقصد را برای شما بیان کردیم. در سفرمارکت می‌توانید به رزرو بلیط و اقامتگاه با کمترین هزینه ممکن بپردازید.

 

 

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ