چگونه وارد متاورس شویم؟

اقتصاد ایران: بدون شک تا به الان اطلاعات زیادی در رابطه با متاورس توسط افراد معروفی مانند مارک زاکربرگ به گوش شما رسیده است. با این حال، هنوز هم در میان اکثر مردم سردرگمی زیادی وجود دارد که متاورس واقعاً چیست؟ آیا یک بازی ویدیویی است؟ یا یک زندگی مجازی؟

اخبار شرکتها- بیایید با یک مثال شروع کنیم، اینترنت در دهه 1970 وجود داشت، اما کسی ایده‌ای در مورد اینکه اینترنت در نهایت چگونه به نظر می‌رسد نداشت، درست است؟ متاورس هم به همین صورت می‌باشد، به این دلیل که در ابتدای راه خود قرار دارد و روز به روز پیشرفته‌تر می‌شود.

 حال با این توضیحات، شما به درک کمی از متاورس رسیدید، ولی قبل از اینکه به سوال "چگونه وارد متاورس شویم" پاسخ دهیم، بیایید بیشتر راجع به اینکه متاورس چیست صحبت کنیم، پس تا آخر مقاله همراه من باشید.

 

متاورس چیست؟

در ابتدا اصطلاح متاورس در یک رمان علمی تخیلی به نام Snow Crash در سال 1992 توسط نیل استفنسون استفاده شد. استفنسون در کتاب خود از متاورس به عنوان یک دنیای دیجیتال فراگیر یاد کرد که به موازات دنیای واقعی وجود دارد. با این حال، در سال 2022، کارشناسان هنوز خیلی مطمئن نیستند که آیا متاورس در زندگی واقعی می تواند به چیزی شبیه به آنچه به تصویر کشیده شده است تبدیل شود یا خیر!

به عبارت ساده تر، Metaverse یک پلت فرم واقعیت افزوده است که به کاربران اجازه می دهد تا تجربیات تعاملی ایجاد کنند که دنیای دیجیتال را با دنیای فیزیکی ادغام می کند. این یک دنیای مجازی غیرمتمرکز، واقعیت مجازی و دارای اقتصاد مجازی است، که در اختیار کاربران قرار گرفته است. در ادامه در رابطه با اینکه چگونه وارد متاورس شویم، صحبت خواهیم کرد.

 

 چگونه وارد Metaverse شویم؟

در حالی که پتانسیل کامل متاورس هنوز کشف نشده است، اما واقعاً به این معنا نیست که راه‌های زیادی برای ورود به این دنیای دیجیتالی هنوز وجود نداشته باشد. پلتفرم های متفاوتی در تلاش هستند تا از متاورس استفاده کنند و کاربران خود را وارد این دنیای دیجیتالی کنند. چند مورد از بهترین متاورس های حال حاضر را به شما معرفی خواهم کرد، تا شما هم بتوانید این دنیای دیجیتالی را تجربه کنید.

 

متاورس دسنترالند (DECENTRALAND)

Decentraland امروزه یکی از محیط های شناخته شده برای علاقه مندان به Metaverse است. این دنیای مجازی غیرمتمرکز توانسته، به سرعت توجه انواع کاربران را به خود جلب کند. در دسنترالند، می‌توانید آثار هنری، املاک مجازی و همچنین NFT بسازید، بخرید و بفروشید.

 

افراد می توانند با ساخت شخصیت خود بر روی پلتفرم، به راحتی به متاورس دسترسی پیدا کنند. این یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای به دست آوردن ورودی به متاورس است. Decentraland همچنین به هر کسی که مایل به ساخت آواتار خود است اجازه می دهد تا این کار را در وب سایت خود انجام دهد.

 

متاورس Horizon Worlds

Horizon Worlds یک بازی ویدئویی آنلاین رایگان است که توسط واقعیت مجازی بهبود یافته و توسط متا (کمپانی فیسبوک و اینستاگرام) ساخته شده است. محیط Horizon Worlds همچنین به کاربران این امکان را می دهد تا به صورت آنلاین با افراد دیگر در این دنیای دیجیتالی ارتباط برقرار کنند.

 

متاورس سندباکس (Sandbox)

سندباکس با گرافیک وکسلی خود به سازندگان و هنرمندان اجازه می‌دهد تا از هنر و ساخته های خود در این دنیای مجازی کسب درآمد کنند. این متاورس با ارائه محیطی به صورت Play-2-Earn (بازی کن – پول در بیار) به سادگی بیان می‌کند که گیمرها می‌توانند، با بازی کردن در این متاورس، توکن Sand (توکن حکومتی بازی) را کسب کنند.

 

متاورس کریپتووکسل ها (Cryptovoxels)

Cryptovoxels یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاکچین اتریوم است که در چند ماه گذشته محبوبیت زیادی به دست آورده است. درست مانند The Sandbox و Decentraland، دنیای مجازی Cryptovoxels نیز به قطعات زمینی تقسیم شده است که بازیکنان می توانند به راحتی خریداری کنند. از آنجایی که زمین نیز یک NFT است، می توانید به سادگی هر آنچه را که می خواهید در زمین خود بسازید. این متاورس از شهری به نام Origin City تشکیل شده است که شامل خیابان هایی متعلق به The Corporation و قطعاتی متعلق به افراد است. همچنین، کاربران با استفاده از یک کیف پول اتریوم می توانند قطعات مورد نظر خود را بخرند.

 

 متاورس زندگی دوم (Second Life)

احتمالاً یکی از اولین نمونه‌های متاورس که در دنیای دیجیتال ظهور کرد، Second Life بود. در حالی که هیچ تجربه VR با Second Life وجود ندارد، هنوز تعداد زیادی مکان برای کاوش و جوامع برای پیوستن وجود دارد. افراد در Second Life روابط، خانواده‌ها و خانه‌های درون اکوسیستم دارند و شما حتی می‌توانید با ایجاد محتوا برای پلتفرم امرار معاش کنید.

شما به سادگی و با نصب کلاینت Second Life می توانید وارد این دنیای دیجیتالی محبوب شوید و با ساخت آواتار خود این بازی را شروع کنید، تا به دنیای بزرگ متاورس Second Life دسترسی داشته باشید.

 
متاورس روبلوکس (Roblox)

Roblox یک بازی رایگان است که در آن هر کسی می تواند، بازی ها، پازل ها و تجربیات منحصر به فردی را برای استفاده بقیه ایجاد کند. همچنین بازیکنان می توانند به تعداد بی نهایتی جهان مختلف بپیوندند و با افراد جدیدی در محیط Roblox آشنا شوند.

در Roblox، کاربران می توانند اقلامی را با توکن هایی مانند "Robux" خریداری، بفروشند و مبادله کنند، که می توانند از آنها برای خرید قطعه زمین و اشیاء مختلف دیگر در فضای Roblox استفاده کنند. همچنین می توانید از Robux برای شخصی سازی آواتار متاورس خود استفاده کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: مقایسه تحلیل تکنیکال و فاندامنتال

متاورس (Star Atlas)

Star Atlas، یک بازی RPG متاورس است، که در آن بازیکنان می‌توانند به سال 2620 سفر کنند و از طریق طیف وسیعی از تجربیات مجازی، کیهان را کشف کنند. این قلمرو به گروه‌های مختلفی از جمله انسان‌ها، بیگانگان و روبات‌ها تقسیم می‌شود و هنگام شروع باید جناح خود را انتخاب کنید.

در نظر داشته باشید که برای شروع Star Atlas به یک کیف پول ارز دیجیتال و مقداری ارز دیجیتال Solana نیاز دارید. پس از راه اندازی بازی، وارد مارکت پلیس بازی شوید و کشتی ای خریداری کنید. این کشتی به شما برای ورود به نبردهای بازی کمک می کند، هر چه کشتی گرانتر باشد، قدرت آن هم بیشتر است.

 

متاورس (VRChat)

VRChat یک محیط اجتماعی متمرکز است که برای گرد هم آوردن افراد از سراسر جهان ساخته شده است. همچنین فضایی است که می توانید تجربیات خود را طراحی کنید و آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید. برای ورود به VRChat بهتر است از برنامه Steam استفاده کنید.


متاورس اتاق ضبط (Rec Room)

Rec Room یک بازی ویدیویی آنلاین واقعیت مجازی است، که از طریق مایکروسافت ویندوز، ایکس باکس، پلی استیشن، Oculus و دستگاه های مختلف اندرویدی در دسترس است. هسته اصلی این متاورس، یک اتاق مرکزی به نام "Rec Center" است، که در آن درهایی به بازی‌های بی‌شماری وجود دارد.

 

متاورس آواکین (Avakin)

در آواکین شما می توانید با جوامع دیگر ارتباط برقرار کنید و هویت مجازی داشته باشید. می توانید از مدهای روز برای شخصی سازی، آواتار خود استفاده کنید و ساختمانی را برای زندگی در آن به وجود آورید.

در Avakin، می‌توانید به محیط های ساخته شده توسط دیگر بازیکنان بپیوندید و در رویدادهای مختلف شرکت کنید. همچنین می توانید ساختمان خود را به دیگران اجاره دهید و در دسترس دیگران قرار دهید. ارز اصلی این متاورس AvaCoins می باشد و شما برای انجام کارهای مختلف به این ارز نیاز خواهید داشت.

 مکان‌های سراسر جهان را کاوش کنید و به محیط‌های دیگر ساخته شده توسط بازیکنان مشابه بپیوندید. همچنین رویدادهای موضوعی و فصلی در طول سال در دسترس بازیکنان است. همچنین می توانید "آپارتمان" خود را در دسترس سایر کاربران قرار دهید یا آن را برای خود خصوصی نگه دارید.

پس از معرفی کردن چند متاورس در بالا، حال لازم است، در رابطه با نحوه شروع یک متاورس صحبت کنیم. در پایین ما از متاورس دسنترالند به عنوان آموزش شروع استفاده کرده ایم.

 

نحوه دسترسی و پیوستن به متاورس Decentraland

در ابتدا شما نیاز به یک کامپیوتر و کیف پول ارز دیجیتال دارید. پس از انتخاب و ساخت کیف پول مد نظر وارد سایت Decentraland شده و مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

 

مرحله 1: ساخت آواتار

دسنترالند این امکان را برای شما فراهم می کند تا موهای خود، رنگ چشم، لباس و حتی اکسسوری شخصیت خود را تغییر دهید. اگر از لباسی که شخصیتتان می پوشد خوشتان نمی آید، می توانید آن را هر طور که می خواهید تغییر دهید. این آواتار، شخصیت اصلی شما در بازی می باشد، پس با دقت شخصیت خود را بسازید و سپس به مرحله بعد بروید

 

مرحله 2: کشف متاورس دسنترالند

پس از ساخت شخصیت خود، در Genesis Plaz، بازی را شروع خواهید کرد. چون این مکان، منطقه شروع دسنترالند برای همه است، شخصیت ها در سمت چپ و راست شما ظاهر می شوند. حالا شما می توانید با حرکت یا تلپورت کردن به دنیا های دیگه بروید، شما حتی می توانید وارد دنیا هایی شوید که مردم آنها را ساخته اند.

 

مرحله 3: بازی کنید

بازی های متنوعی در متاورس دسنترالند وجود دارد، که شما می توانید با انتخاب آنها وارد آن بازی شوید و با دیگر شخصیت ها به رقابت بپردازید.

 

مرحله 4: پیدا کردن دوستان جدید

در حین بازی، شما همچنین فرصت پیدا کردن دوستان جدید را دارید. می توانید از فرصت استفاده کنید و با بازیکنان دیگر در رابطه با هر موضوعی صحبت کنید. مشابه بسیاری از بازی‌های چندنفره آنلاین، شما می توانید دوستانی برای خود پیدا کنید و با هم به کاوش دنیای متاورس بپردازید.

در بالا اکثر متاورس های معروف و محبوب را به شما کاربران معرفی کردیم و یک راهنمای مبتدی  برای ورود به متاورس دسنترالند را برای شما قرار دادیم، اگرعلاقه مند به ورود به هرکدام از این دنیاهای دیجیتالی هستید، پیشنهاد میکنم آموزش متاورس از سایت ارزیدو، برای دیدن آموزش 0 تا 100 متاورس ورود به متاورس های معرفی شده در بالا، دیدن کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ