خوش چهره مطرح کرد:

تلاش دشمن برای ایجاد ناامنی اقتصادی درکشور

اقتصاد ایران: عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: دشمن در گذشته به دنبال تاثیر بر افکار اساتید دانشگاه برای رسیدن به اهداف خود بود اما زمانی که از این موضوع ناامید شد، سراغ سلبریتی‌ها رفت و از میان آنها یارگیری و آنها را به عنوان مرجع به جامعه معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، محمد خوش چهره، عضو هیات علمی دانشگاه تهران  درباره تاثیر اغتشاشات اخیر بر مسائل اقتصادی کشور اظهار داشت: اعتراض بخشی از کارکردهای اجتماعی و سیاسی در جوامع مختلف است، البته باید این اعتراضات مدیریت شود اما با تبدیل شدن این اعتراضات به اغتشاشات و ایجاد ناامنی، دیگر نباید مانند قبل با آن برخورد کرد.

وی با اشاره به اقدامات شیطانی دولت‌های غربی در زمینه ایجاد اغتشاشات در ایران ادامه داد: کشورهای غربی از اعتراضات به عنوان سوپاپ اطمینان برای تخلیه فشارهای اجتماعی استفاده می‌کنند. اما زمانی که همین اعتراضات در ایران رخ می دهد، آن را تبدیل به اغتشاش کرده و به دنبال گرفتن امتیاز هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران افزود: در ایران به دلیل اینکه اکثریت قاطع مردم با انقلاب اسلامی همراه هستند، این اعتراضات هیچگاه مدیریت نمی شود و باید بدانیم به دلیل دینامیک بودن نظر مردم در موارد مختلف، باید از هم اکنون برای اعتراضات آینده برنامه ریزی داشته باشیم تا بتوانیم مدیریت درستی را اعمال کنیم.

استاد دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: دشمن با مدیریت فضای مجازی در حال القای این موضوع است که تعداد افراد حاضر در اغتشاشات بسیار زیاد است، ‌با توجه به اینکه در فضای مجازی جوانان و نوجوانان درگیر هستند، آنها نیز با توجه به اقتصادی سنی‌ دچار خطا در تشخیص می‌شوند.

* دشمن برای ضربه به انقلاب دنبال فرصت و بهانه است

خوش چهره با تحلیل داخلی و خارجی اتفاقات رخ داده در هفته‌های گذشته، ادامه داد: دشمن از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده می‌کند و هر محملی مانند خواسته‌های دانشجویی در سال 78، انتخابات در سال 88، افزایش قیمت بنزین در سال 98 و فوت اخیر این خانم جوان را به عنوان آغاز یک فتنه و اغتشاش انتخاب می‌کند و بر روی موج اعتراضات سوار شده و به دنبال گرفتن امتیاز از جمهوری اسلامی یا وارد کردن ضربه دیگری به انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به تضاد جمهوری اسلامی با اهداف غرب در تمام سال‌های پس از انقلاب تاکید کرد: ما باید خود را برای هر اقدامی از سوی غرب آماده کنیم. به عنوان نمونه ضربه‌ای که به غرب در ماجرای کشتی ربایی از سوی ایران زده شد، توانست آنها را برای هر نوع اقدام بعدی به عقب براند. باید آنقدر توان خود را در همه زمینه ها بالا ببریم که دیگر نتوانند به کشور ما آسیب وارد کنند.

*‌ شرایطی فراهم کنیم تا جوانان به جای تبدیل‌ به طعمه‌های بی‌دفاع از سوی غربی‌‌ به‌ مراجع نخبگی رجوع کنند‌

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه باید توان اقناع افکار عمومی را داشته باشیم، افزود: باید از نظر فرهنگی و اجتماعی به شرایطی برسیم که جوانان به جای تاثیرپذیری از فضای مجازی و تبدیل شدن به طعمه‌های بی دفاع از سوی غربی‌ها، به افراد ذی صلاح و مراجع نخبگی رجوع کنند.

این اقتصاددان تاکید کرد: کشورهای حمایت کننده از اغتشاشگران در گذشته به دنبال تاثیر گذاشتن بر روی اساتید دانشگاه برای رسیدن به اهداف خود بودند و زمانی که از این موضوع ناامید شدند، سراغ سلبریتی‌ها رفته و از میان آنها یارگیری کرده و آنها را به عنوان مرجع به جامعه معرفی کرده‌اند.

خوش چهره با بیان برخی آسیب های ایجاد ناامنی در جامعه و اقتصاد کشور ادامه داد: با ایجاد هر نوع اغتشاش و آشوبی در جامعه تولید و اقتصاد به شدت متضرر شده و بازهم مردم هستند که باید مشکلات بیشتری را تحمل کنند، نباید مطالبات مردم را نفی کرد و باید آن را به درستی مدیریت کرد و به همه آنها پاسخ داد. سرمایه اجتماعی که در کشور وجود دارد باید با پاسخ دادن به خواسته ها و مطالباتشان افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به شقوق مختلف امنیت تصریح کرد: امنیت اقتصادی یکی از مهمترین بخش‌های امنیت در جامعه است که باید دولت و مسوولان به شدت به دنبال حفظ و افزایش آن باشند. در صورتی که این امنیت دچار مشکل شود، باید منتظر کاهش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی بود.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران در پایان گفت: در 40 سال گذشته انواع توطئه‌ها علیه مردم این کشور صورت گرفته و مردم ما درک و تجربه بالایی در زمینه خنثی سازی این توطئه ها داشته و با رفتار حکیمانه مقام معظم رهبری این ئوطئه نیز پشت سر گذاشته خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ