وزیر پیشنهادی تعاون،کار و رفاه اجتماعی:

برای آحاد ملت ایران حداقل یک شغل ایجاد می‌کنیم

اقتصاد ایران: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد حداقل یک شغل برای آحاد ملت ایران به عنوان اولویت‌های برنامه‌های خود در اداره کردن وزارت کار یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،محمدهادی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۲ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه‌های خود جهت تصدی پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ضمن تشکر از رئیس جمهور برای حضور در این جلسه و اعتماد به وی گفت: از ریاست محترم جلسه، هیات رئیسه و نمایندگان مجلس قدردانی می‌کنم که در این جلسه و جلسات کمیسیون‌های تخصصی با دقت در ایفای نقش نمایندگی خود عملکرد و برنامه‌های این وزارتخانه را مورد نقد و بررسی قرار دادند. همچنین از ۳ کمیسیون تخصصی که با رأی مثبت، نظر خود را به صحن مجلس اعلام کردند، تشکر می‌کنم و از تمام نمایندگان موافق که همدلانه در موافقت و دلسوزانه در مخالفت به ایراد سخنرانی پرداختند، سپاسگزارم.

وی ادامه داد: حتما مستحضرید که مجلس جایگاه ویژه‌ای دارد و به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) عصاره فضائل ملت، مجلس است. مقام معظم رهبری نیز بر تعامل و همکاری مجلس و دولت تاکید دارند و حتما این تعامل می‌تواند به حل مشکلات کشور بیانجامد و اینجانب نیز پس از کسب رأی اعتماد در تعامل با مجلس در حل مشکلات کشور کوشا خواهم بود.

وزیر پیشنهادی کار یادآور شد: حتما مستحضرید با اشتباه یکی از مدیران در شب گذشته، بنده مجبور شدم استعفای این مدیر را بپذیرم و پذیرفتم که عزل شد و امروز سرپرستش تعیین خواهد شد که ساحت مقدس مجلس حفظ گردد، البته ایشان در استعفای خود از ساحت مقدس مجلس معذرت خواهی کرد که پیامشان را عرض کردم.

وی تصریح کرد: از مهمترین رویکرد‌هایی که ریاست جمهور به آن پرداختند، بحث عدالت است، ما عدالت را در سه حوزه ایجاد حداقل معیشت و کفاف برای خانوار‌ها در حوزه عدالت توزیعی و عدالت شایستگی باید در شالوده برنامه‌های وزارتخانه در بُرش وظایف وزارتخانه دنبال کنیم، نه تنها به عنوان پیوست عدالت مدنظر باشد، بلکه باید ساختار عادلانه‌ای برای نظام تصمیم گیری، توزیع عادلانه امکانات در استان ها، کمک به محرومیت زدایی استان‌ها و توزیع منابع انسانی در استان‌ها استفاده کنیم.

زاهدی وفا تاکید کرد: ما باید برای آحاد ملت ایران و هر سرپرست خانوار حداقل یک شغل داشته باشیم که با این شغل اگر شغل کارگر ساده بدون بهره وری کامل باشد، بتوانیم تغذیه، بهداشت و مسکن را فراهم کنیم و اگر با یک شغل امکان تامین این حداقل معیشت نباشد، حتما در حوزه حمایتی وزارتخانه قرار بگیرد تا از بازتوزیع یارانه‌ها و پرداخت‌های انتقالی یا از طریق کمک‌های حمایتی بتوانیم قشر آسیب پذیر را یاری کنیم.

وی بیان کرد: در حوزه وضعیت فعلی وزارتخانه از روز اولی که بنده سرپرستی این وزارتخانه را عهده دار شدم، با تعداد ۱۰ سفر استانی در کف میدان مسائل استان‌ها را بررسی کردم.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ