رئیس سازمان غذا و دارو:

خرید و فروش دارو در فضای مجازی ممنوع است

اقتصاد ایران: اراک - رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه توزیع دارو بر اساس قانون فقط باید در داروخانه‌ها و زیر نظر مسئول فنی انجام شود، گفت: خرید و فروش دارو در بستر فضای ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، بهرام دارایی ظهر شنبه در نشست با انجمن‌های داروسازان و شرکت‌های داروسازی استان مرکزی اظهار کرد: پایه گذاری ارز ترجیحی را در سال ۹۷ موجب شد صنعت داروسازی به ورطه نابودی کشیده شود چرا که بازار رقابت و کیفیت در صنعت دارویی از بین رفت و این صنعت قدرت و توان خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه صنعت داروسازی پیش از ورود ارز ترجیحی ۹۸ درصد نیاز کشور را تأمین می‌کرد، گفت: سال گذشته ۲ میلیارد دلار ارز برای دارو اختصاص یافت در حالی که نیاز کشور چهار میلیارد دلار پیش بینی شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: کمبود دارو چالش جهانی است به عنوان مثال کشور آلمان با کمبود ۲۵۰ قلم دارو از جمله داروهای خاص مواجه است و به طور کلی دارو یکی از گران‌ترین اقلام در دنیا به شمار می ورد و آمریکا یکی از محورهای اصلاحات خود را چانه زنی با شرکت‌های دارویی برای کاهش قیمت دارو قرار داده است.

دارایی ادامه داد: بیشترین مصرف سرم در طول تاریخ ایران مربوط به تابستان گذشته بود که برای جبران کمبودها، واردات انجام شد؛ دولت سیزدهم با تمام وجود و با آبرو به میدان آمده تا عقب ماندگی‌ها را در زمان کوتاهی رفع کند.

خرید، فروش و توزیع دارو در فضای مجازی ممنوع است

وی با اشاره به اینکه پوشش نسخه الکترونیکی از ۲۵ درصد اکنون به بیش از ۹۰ درصد رسیده است، گفت: توزیع دارو بر اساس قانون فقط باید در داروخانه‌ها و زیر نظر مسئول فنی انجام شود و خرید و فروش دارو در بستر فضای ممنوع و فعالیت اپلیکیشن اسنپ در این حوزه غیرقانونی و تخلف محرز است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای کمک به تأمین داروی بیماران سخت درمان، صندوقی ایجاد شده و تلاش می‌شود تا هزینه این بیماران به صفر برسد. علاوه بر این مجلس و دولت سال گذشته ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای درمان بیماران سخت درمان در نظر گرفتند و امیدواریم این میزان اعتبار سال آینده به ۲ برابر افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه مشکلی در تأمین فاکتور ۸ وجود ندارد، افزود: سال گذشته ۳۰ قلم دارو و امسال نیز ۳۰ قلم دیگر به فهرست بیمه‌ای اضافه شد تا مشکل بیماران برطرف شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ