خرید انواع تیرآهن لانه زنبوری،هاش و IPEدرآهن118

اقتصاد ایران: انواع تیرآهن از جمله مقاطع مهم و پرکاربرد در صنایع مختلف صنعتی و ساختمان‌سازی است. تیرآهن‌ها دارای انواع گوناگونی هستند که سه مدل از پرکاربردترین آهن‌ها در آهن 118 با کیفیتی مناسب و قیمتی مطلوب به فروش می‌رسد.

اخبار شرکتها -  تیرآهن‌ها معمولا از دو بال و یک جان تشکیل می‌شوند. هر یک از انواع تیرآهن دارای کاربرد و ویژگی‌های مخصوص به خود است. در این بخش قصد داریم در مورد خرید انواع تیرآهن در آهن 118 صحبت کنیم.

خرید انواع تیرآهن به قیمت روز

تیرآهن یکی از پروفیل‌های فولادی پرکاربرد است. این مقطع فولادی از سه ضلع اصلی تشکیل می‌شود. در میان این سه ضلع، ضلع میانی تیرآهن جان نام دارد. دو ضلع دیگر که در اطراف آن قرار گرفته‌اند به نام بال تیرآهن شناخته می‌شوند. انواع تیرآهن از نظر ارتفاع و ضخامت جان با یکدیگر متفاوت هستند. تیرآهن‌ها در واقع بر اساس سایز این سه ضلع شناسایی می‌شوند. در ادامه در مورد مشخصات و ویژگی‌های انواع تیرآهن صحبت می‌کنیم.

خرید تیرآهن لانه زنبوری

خرید تیرآهن لانه زنبوری

انواع تیرآهن به منظور ساخت ساختمان‌های فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ویژگی‌های بارز تیرآهن‌ها می‌توان به وزن پایین، سرعت بخشیدن به اجرای کار، مقاومت بالا در برابر زلزله و... اشاره نمود. یکی از انواع تیرآهن‌های پرکاربرد به ویژه در پروژه‌های بزرگ، تیرآهن لانه زنبوری است.

تیرآهن‌های لانه زنبوری در واقع از جنس تیرآهن معمولی هستند. تنها تفاوت این تیرآهن  با تیرآهن‌های دیگر وجود فضای خالی شش ضلعی در بین آن است. لازم به ذکر است استفاده از تیرآهن لانه زنبوری در اجرای سقف تیرچه بلوک کاربرد زیادی دارد. از آنجایی که فضای شش ضلعی موجود در این تیرآهن شبیه لانه زنبور است، به همین علت به این نام، نامگذاری شده است.

استفاده از  تیرآهن لانه زنبوری که دارای مقطع توخالی در فضای جان خود است، سبب افزایش مقاومت خمشی و همچنین تحمل ظرفیت بار بیشتر می‌شود. همچنین خالی بودن بخشی از فضای جان این تیرآهن سبب می‌شود وزن بسیار کمی داشته باشد. این کاهش وزن، در نتیجه در کاهش کلی وزن سازه تاثیرگذار است. بنابراین سبب افزایش مقاومت ساختمان در برابر زلزله می‌شود. از این رو با خرید تیرآهن لانه زنبوری در واقع شما سازه ایمن‌تری دارید. از دیگر مزایای استفاده از تیرآهن لانه زنبوری، عبور تاسیسات از بخش توخالی جان است.

خرید تیرآهن هاش یا بال پهن

خرید تیرآهن هاش یا بال پهن

در مقایسه با سایر تیرآهن‌ها، این تیرآهن کاربرد وسیع‌تری دارد. اگر دقت کرده باشید در ابتدای ساختمان‌سازی، تیرآهن هاش یا بال پهن را مشاهده خواهید کرد. این تیرآهن تشکیل دهنده بخش اصلی اسکلت ساختمان است. این تیرآهن بر حسب ضخامت به دو دسته تقسیم می‌شود.

تیرآهن هاش از دو بال پهن و یک جان تشکیل شده است. در این تیرآهن، جان نقش افزایش مقاومت در برابر نیروهای برشی و بال‌ها به منظور افزایش استقامت طراحی می‌شوند. از آن جایی که این تیرآهن ظاهری شبیه به حرف H دارد، به همین دلیل به آن تیرآهن هاش گفته می‌شود. از مزایا و معایب این تیرآهن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تیرآهن هاش دارای دو نوع تیرآهن هاش سنگین و تیرآهن هاش فوق سنگین است. از این تیرآهن به راحتی می‌توان به عنوان ستون یا تکیه گاه استفاده نمود.
  • مقاومت تیرآهن هاش در برابر رانش زمین و نیروهای برشی بسیار بالا است.
  • استفاده از تیرآهن هاش سبب افزایش سرعت اجرا می‌شود. چرا که سرعت نصب این تیرآهن بالاتر از انواع دیگر است.
  • خرید تیرآهن هاش سبب کاهش ضریب خطا و میزان مصرف آهن می‌شود. از این رو در هزینه تا حد زیادی صرفه‌جویی می‌گردد.
  • از تیرآهن هاش در صنایع مختلف استفاده می‌شود.
  • در میان معایب باید گفت این تیرآهن در دمای بالا مقاومت کمی دارد.
  • این تیرآهن در برابر خوردگی مقاومت زیادی ندارد.
  • در صورتی که نیاز به جوش دادن این تیرآهن در سازه باشد، هزینه زیادی را متحمل خواهید شد.

خرید تیرآهن IPE

خرید تیرآهن ipe

یکی از رایج‌ترین انواع تیرآهن، تیرآهن هایی هستند که مقطع I یا H شکل دارند. این تیرآهن‌ها با نام IPE شناخته می‌شوند. به منظور ساخت تیرآهن IPE از روش نورد گرم شمش‌های آهنی استفاده می‌شود. تیرآهن IPE طبق استانداردهای لازم تولید شده و به بازار عرضه می‌شود.

این استانداردها به صورتیست که برای ساخت و تولید تیرآهن ارتفاع لازم 8 تا 600   میلی‌متر است. البته رایج ترین نوع تیرآهن IPE معمولا دارای 120 تا 300 میلی‌متر ارتفاع است.

همانطور که گفته شد از هر تیرآهن معمولا برای صنایع مختلفی استفاده می‌شود. بنابراین کاربرد انواع تیرآهن با دیگری متفاوت است. از تیرآهن IPE  به صورت گسترده در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود. اصلی ترین کاربردهای این تیرآهن در صنعت ساختمان‌سازی استفاده از آن به عنوان ستون، خرپا، تیر، نعل درگاه و... است.

استفاده  و خرید تیرآهن IPE در صنایع مختلف بسیار رایج است. در واقع این تیرآهن، تیرآهنی پرکاربرد به حساب می‌آید. علت این مسئله، مزایای زیاد این تیرآهن نسبت به انواع دیگر است. یکی از اصلی‌ترین مزیت استفاده از تیرآهن IPE هزینه پایین آن است. همچنین استفاده از این تیرآهن سبب مقاومت بالای سازه می‌شود. در عین حال نیز وزن سازه را کاهش داده و در نتیجه در برابر نیروهای خارجی، استحکام آن را افزایش می‌دهد. سرعت اجرای این تیرآهن نیز بسیار بالاست.

خرید انواع تیرآهن در آهن 118

خرید انواع تیرآهن در آهن 118

به منظور استعلام دقیق قیمت انواع آهن‌آلات، تیرآهن، خرید پروفیل قوطی ، پروفیل مقاطع باز، ورق، میلگرد و محصولات مفتولی به سایت آهن 118 مراجعه نموده و یا با شماره 02154473 تماس بگیرد. کارشناسان فروش آهن 118 علاوه بر پاسخ به سوالات شما، امکان ثبت خرید به صورت اینترنتی و تلفنی را برای شما فراهم می‌کنند. محصولات ساختمانی و آهن‌آلات را با بهترین کیفیت از آهن 118 تهیه نمایید. به منظور خرید اینترنتی محصولات به وب سایت https://ahan118.com مراجعه کنید.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ