پویش بزرگ سبک زندگی اربعینی آغاز به کارکرد

اقتصاد ایران: پس از تجربه چند دهه راهپیمایی اربعین و گردهمایی جمعیت عظیم مسلمانان حول محور پرچم امام حسین (ع)، وقت آن است که آنچه در این مسیر آموخته‌ایم به زندگی روزمره‌مان آوریم. در همین راستا، خانه خلاق و نوآوری سبک زندگی اسلامی ایلسا، پویش گسترده سبک زندگی اربعینی را در ایام اربعین ۱۴۴۴ قمری شروع کرد.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، رئیس هیئت مدیره خانه خلاق ایلسا و دبیر پویش بین الملل سبک زندگی اربعینی گفت :  پس از تجربه چند دهه راهپیمایی اربعین و گردهمایی جمعیت عظیم مسلمانان حول محور پرچم امام حسین (ع)، وقت آن است که آنچه در این مسیر آموخته‌ایم به زندگی روزمره‌مان آوریم. در همین راستا، خانه خلاق و نوآوری سبک زندگی اسلامی ایلسا، پویش گسترده سبک زندگی اربعینی را در ایام اربعین ۱۴۴۴ قمری شروع کرد.

استاد حسین گفت: طراحی اولیه این پویش برگرفته از کلان پروژه «رحمت واسعه» است که در سال ۱۳۹۹ توسط گروه پژوهش مجموعه حیات طیبه فعال در حوزه سبک زندگی اسلامی طراحی شده است. ساختار اجرایی این پویش شامل گروه‌هایی از سفیران سبک زندگی اسلامی، تیم رسانه، تیم کودک و نوجوان، تیم نوآوری، سلامت، فناوری اطلاعات، محتوا و بانوان است. هدف از اجرای این پویش ترویج سبک زندگی اربعینی، شبکه‌سازی جوانان اربعینی، ترویج گفتمان اربعینی در جهان، بسط خدمات اربعین به پیش از اربعین و پس از آن و جهانی اندیشی عناصر فعال شبکه‌های فعال حوزه سبک زندگی است. ​

 دبیر پویش بین الملل سبک زندگی اربعینی از رونمایی سامانه‌ای سه زبانه (فارسی، انگلیسی و عربی) در پی برقراری ارتباط با زائرین کشورها و ایجاد شبکه حیات طیبه خبر داد و افزود: افراد می‌توانند با ورود به سایت arbaeenlifestyle. com و پر کردن فرم عضویت به این شبکه بپیوندند. علاوه بر آن راهنمای پویش به ۵ زبان قابل دسترس بر روی سایت است. 

 رئیس هیئت مدیره خانه خلاق ایلسا  اضافه کرد: شبکه حیات طیبه، شبکه‌ای از مسلمانان موحد جهان است که با یک مقصد واحد وارد جاده نجف- کربلا شده‌اند و در این جاده زمینی شاهد اخلاق آسمانی انسانها و سبک زندگی اصیل اسلامی بوده‌اند و اکنون برآنند تا این سبک از زندگی را در همه زمینه‌ها و زمان‌ها تسری دهند. 

دبیر پویش بین الملل سبک زندگی اربعین  در بیان شاخص‌های سبک زندگی اربعینی تصریح کرد: استکبار ستیزی، انسجام داخلی با تاکید بر انسجام مذهبی، اخلاق اجتماعی، اقتصاد مقاومتی، جهت دهی و بصیرت بخشی، جهانی اندیشی، خودسازی، کرامت انسانی و حقوق بشر، خانواده گرایی، تجلی همبستگی و وحدت، عدالت، میزبانی، مهربانی و مهرورزی، اطعام نیازمندان، وفاداری، صدق، ایثار، بخشش، تواضع، سخاوت، انصاف، و بسیاری شاخص‌های دیگر پدیدآورنده مدلی از زندگی است که ما آن را زیست اربعینی می‌نامیم و امیدواریم بتوانیم آن را در زندگی روزمره مردم پس از اربعین ببینیم.

وی همچنین گفت: بدین ترتیب با الگوبرداری از یک مدل مطلوب سبک زندگی، امیدواریم جامعه برای رفتن به سمت تمدن نوین اسلامی و ظهور حضرت مهدی (عج) آماده شود. 

دبیر پویش همچنین از برقراری موکبی در مرز شلمچه و استقرار تیم‌های مترجم و رسانه‌ای به جهت مصاحبه با زوار خارجی خبر داد و در ادامه از گروه‌های داوطلب متخصص جهت همکاری در این حرکت فرهنگی دعوت کرد تا با مراجعه به سایت پویش و یا صفحه اینستاگرام آن به جمع فعالان شبکه بپیوندند. علاوه بر آن ۱۰ تیم رسانه‌ای در قالب مصاحبه گر، تصویربردار و عکاس در مسیر پیاده روی نجف-کربلا به ضبط نظرات زائران می‌پردازند. 

علاقه مندان می‌توانند با طی کردن فرآیند زیر در این پویش شرکت کنند. 
۱- ثبت تصاویر و فیلم‌های مرتبط با شاخص‌های سبک زندگی اربعینی
۲- ارسال آن به صفحه اینستاگرام پویش به آدرس: @arbaeenlifestyle
۳- وایرال کردن تصاویر با هشتگ #سبک_ زندگی_ اربعینی در فضای مجازی
۴- طوفان توییتری با عنوان سبک زندگی اربعینی
۵- پرکردن فرم مخصوص در سایت

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ