جستجو،مقایسه و خرید آنلاین بلیط قطار از سفرمارکت

اقتصاد ایران: وسیله سفر همیشه بخش مهمی از سفر را تشکیل می‌داده است. قطار یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های سفر است؛ از راحتی در کوپه گرفته تا به سرعت رسیدن به مقصد. در این مطلب قصد بررسی جستجو، مقایسه و خرید آنلاین بلیط قطار را داریم.

اخبار شرکت ها - در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم چگونه می‌توان بلیط قطار مناسب را پیدا کرده و خریداری کرد.

 چرا سفر با قطار؟

در ایران، چندین محور ریلی اصلی وجود دارند که مراکز استان‌ها معمولا در همین محورهای اصلی جای گرفته‌اند. محور خراسان به دلیل جای گرفتن شهر مشهد مرکز استان خراسان رضوی و مهم‌ترین شهر در بین سه استان خراسان، پررفت و آمدترین محور ریلی کشور است. به همین دلیل است که تهیه بلیط قطار مشهد بسیار ساده است. محور شمال به دلیل قرار گرفتن رشته کوه‌های البرز در میان مسیر فلات ایران و نوار شمالی، نقش راهبردی و مهمی دارد. محور و مسیر پرتردد دیگر ریلی کشور، مسیر شمال به جنوب است. مراکز استانی چون اصفهان، یزد، شیراز و بندرعباس، در این محور جای گرفته‌اند. از دیگر محورهای مهم حرکت قطارها در ایران، مسیر تهران به سوی زاهدان و استان سیستان بلوچستان در جنوب شرقی و همچنین مسیر تهران به سوی تبریز در شمال غربی کشور است. آمارها و گزارش‌های بین‌المللی نشان می‌دهند که مسافرت‌های ریلی، در اغلب کشورهای دنیا از محبوب‌ترین و اقتصادی‌ترین انواع سفر هستند.


دلایل این محبوبیت شاید در بین کشورها با یکدیگر متفاوت باشد اما وجه مشترک بین همه، نکاتی هستند که در ادامه آمده است:

یکی از عمده‌ترین دلایل این محبوبیت این است که همه افراد خانواده می‌توانند به یک میزان از مسیر لذت ببرند و راننده در طول راه دچار خستگی نخواهد شد. در عین حال شما می‌توانید اتومبیل خود را با هزینه معقولی با قطار به مقصد خود منتقل بکنید و در طول سفر از آن استفاده کنید. مهم‌تر از آن،‌ این امنیت قطار است که آن را به یکی از بهترین وسایل حمل و نقل تبدیل کرده است. معمولا کم‌ترین سوانح و تصادفات جاده‌ای گزارش شده به قطار و به طور کلی حمل و نقل ریلی مربوط هستند. از ابتدای سفر، همه افراد در محیطی امن، بدون نگرانی از وضعیت جاده،‌ آب و هوا،‌ مشکل سوخت و تصادف از مسیر لذت می‌برند. بر خلاف سفرهای هوایی یا جاده‌ای، خیلی به ندرت سفرهای ریلی به خاطر مشکلات جوی لغو می‌شوند.

گذشته از همه این مزایا، سفر با قطار حال و هوای رمانتیک و جذابی نیز دارد. اگر از علاقه‌مندان به فیلم‌های کلاسیک هستید یا دلتان می‌خواهد یک سفر به سبک قهرمانان داستان‌های نوجوانیتان را تجربه کنید، ‌قطار بهترین انتخاب برای شما است.

مسیرهای ریلی معمولا تا دورترین شهرها و روستاها کشیده شده‌اند و از این جهت هم به پرواز با هواپیما یا سفرهای جاده‌ای امتیاز و برتری دارند. برعکس فرودگاه‌ها که عمدتا در خارج از شهر هستند،‌ ایستگاه‌های قطار در اغلب شهرها در نزدیکی مراکز شهرها هستند و چه زمانی که عازم سفر هستید و چه زمانی که به مقصد می‌رسید، مجبور نیستید زمانی طولانی را صرف رسیدن به اقامتگاه خود کنید. واضح است که سفر با هواپیما بسیار سریع‌تر از قطار است،‌ اما سفر با قطار امکان دیدن مناظری را به مسافران می‌دهد که می‌تواند بخش عمده‌ای از خاطرات سفر را شیرین کند. ضمن اینکه سفر با قطار به مراتب ارزان‌تر از سفر با هواپیماست. برای خرید بلیط قطار از لینک https://safarmarket.com/trains استفاده کنید.

 

چگونه بلیط قطار مناسب را پیدا کنیم؟

تا پیش از این که اینترنت در دسترس همگان باشد، مسافرانی که قصد خرید بلیط قطار داشتند به آژانس‌ها و دفاتر فروش شرکت‌های مسافرتی مانند رجا مراجعه می‌کردند. اما امروزه که اینترنت تقریبا در هر جایی و بر روی دستگاه موبایل یا کامپیوتر خانگی در دسترس است، آیا باز هم خرید بلیط قطار به صورت حضوری بهتر است؟ به نظر ما که اینطور نیست. خرید بلیط قطار اینترنتی مزایای گوناگونی دارد که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. مثلا رزرو بلیط قطار اینترنتی شما را از گرفتار شدن در ترافیک و رفت و آمد غیرضروری بی ‌نیاز می‌کند و شما را از محدود بودن به ساعت‌های اداری نجات خواهد داد. همچنین خرید اینترنتی بلیط قطار کمک می‌کند در هر زمانی و تقریبا در هر مکان، با اینترنت خود بر روی گوشی، تبلت و لپ‌تاپ، به بررسی انواع بلیط و خرید بلیط قطار بپردازید؛ خریدی در در سکوت و آرامش و با تمرکز خاطر.

 خرید بلیط قطار

خرید بلیط قطار در حال حاضر از طریق مراکز فروش حضوری و سایت های فروش آنلاین بلیط قطار انجام می‌شود. اما در خصوص خرید بلیط قطار یک نکته بسیار مهم وجود دارد و آن این است که کلیه اطلاعات موجود در سایت‌های اینترنتی فروش بلیط قطار یا مراکز خرید حضوری و ایستگاه‌های راه آهن یکسان و به هم پیوسته است. برای همین کافی است تا برای خرید بلیط قطار در یک مسیر خاص به یکی از این مراکز آنلاین و یا آفلاین مراجعه بکنید. از دید قیمتی و یا ظرفیت و موجودی بلیط قطار با تفاوتی رو به رو نخواهید شد.

در هنگام انتخاب و خرید بلیط قطار یک نکته مهم وجود دارد و آن خرید سریع‌تر و مقایسه قیمت مسیرها با شرکت‌های ارائه دهنده مختلف است و بدیهی است که برای خرید بلیط قطار با بهترین قیمت، بهترین و سریع‌ترین راه، خرید از طریق سایت سفرمارکت است. همچنین داشتن اطلاعات به موقع از پیش فروش بلیط‌های قطار در بازه‌های زمانی متنوع همچون آخر سال و مراجعه به موقع به سایت‌های فروش اینترنتی بلیط قطار نیز از دیگر مواردی هستند که می‌تواند به خرید بلیط ارزان قیمت قطار منجر بشوند. برای اطلاع از این موضوع کافی است تا سفرمارکت را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید و یا نوتیفیکیشن سفرمارکت را روی مرورگر اینترنتی خود فعال کنید و یا با نصب اپلیکیشن سفرمارکت هیچ اطلاع رسانی و اخباری را در خصوص بلیط قطار از دست ندهید.

 

خرید بلیط قطار چقدر هزینه دارد است؟

شاید فکر کنید وقتی قطارهای یک مقصد خاص بر روی یک ریل ثابت و در مسیر مشخص حرکت می‌کنند، پس تفاوت قیمتی بین انواع مختلف بلیط قطار محصول چه چیزی است؟ مهم‌ترین تفاوت بین انواع قطار و در پی آن، قیمت بلیط قطارها، کیفیت و نوع لوکوموتیو و خدمات رفاهی خود قطارهاست. اگر قطاری دارای لوکوموتیو سریع‌تری باشد و در خود قطار هم نوع تخت‌ها یا صندلی‌های راحت‌تری داشته باشد و خدمات رفاهی بیشتری به مسافران ارائه بدهد، قیمت بالاتری خواهد داشت. این خدمات رفاهی می‌توانند شامل برنامه‌های دیداری و شنیداری مانند دستگاه نمایشگر پخش فیلم، تنوع غذایی، تهویه هوا بهتر و خدمات بهداشتی مفصل‌تر باشند. قطارهای چهارتخته، رایج‌ترین قطارها در ناوگان ریلی ایران هستند. استاندارد بودن اندازه کوپه‌ها موجب شده که هم در ایران و هم در سراسر جهان بلیط قطارهای ۴ تخته رواج زیادی در سفرهای طولانی‌تر داشته باشند. قطارهای غزال، خلیج فارس، سیمرغ، سریر، بلور سبز، طوس و فدک تنها چند مورد از قطارهای ۴ تخته مشهور هستند که در مسیرهای مختلف مشغول فعالیت هستند.

بلیط قطارهای اتوبوسی بهترین انتخاب بلیط قطار از لحاظ قیمت و سرعت هستند. قطارهای اتوبوسی رایج‌ترین انواع در اروپا به شمار می‌روند و در حال حاضر بیشترین سهم از سفرهای ریلی را در مسیرهایی در اختیار دارند که فاصله طولانی‌ای را طی نمی‌کنند و بسیار مقرون به صرفه هستند. قطارهای اتوبوسی برای شهرهایی که تردد بسیاری بین آن‌ها در جریان است از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

 

خرید بلیط قطار به کمک سفرمارکت

سفرمارکت به عنوان بازار مجازی سفر و موتور جست‌وجو انواع بلیط قطار و هواپیما، در چند ثانیه می‌تواند بلیط همه قطارهایی که به مقصد مورد نظر شما وجود دارند را در یک جا به صورت مقایسه‌ای به شما نمایش بدهد. در نتیجه دیگر نه لازم است در سطح شهر به دنبال مراکز فروش حضوری بلیط قطار بگردید و نه لازم است که نگران قیمت مناسب یا بررسی نکردن انواع قطارها باشید. چرا که هر نوع بلیط قطاری که در بازار سفر و گردشگری هست در سفرمارکت (safarmarket) پیدا خواهید کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ