معرفی شرکت ذوب آهن و برترین عرضه کننده‌های محصولات آن

اقتصاد ایران: تولید آهن و فولاد از زمان‌های گذشته در ایران انجام می‌شده است، اما تا زمانی که شرکت ذوب آهن اصفهان تاسیس شد، شکل صنعتی به خود پیدا نکرده بود.

اخبار شرکت ها- تا قبل از تاسیس شرکت ذوب آهن اصفهان، ایران جز واردکنندگان محصولات فلزی به شمار می‌رفت و از زمان قاجار راه‌اندازی یک کارخانه تولید فولاد به یکی از آرمان‌های ملی تبدیل شده بود. اما تلاش‌ها برای ایجاد یک کارخانه صنعتی مدرن تولید فلزات همیشه با شکست مواجه می‌شد. تا این‌که در سال 1344 ایران با همکاری یک شرکت روس، اقدام به راه‌اندازی شرکت ذوب آهن اصفهان کرد.

کارشناسان پس از بررسی عوامل مختلف مانند نزدیکی به معادن سنگ آهن، استحکام طبقات زمین،  شرایط تامین انرژی و آب مورد نیاز کارخانه، راه‌های ارتباطی و عوامل فنی و اقتصادی اجتماعی، مکانی در نزدیکی شهر اصفهان را برای راه‌اندازی این شرکت انتخاب کردند.  شرکت ذوب آهن در سال 1350 به بهره‌برداری رسید و توانسته بخشی از نیاز  بازار را تا به امروز تامین کند. این شرکت به دلیل اهمیت و جایگاهی که دارد، عنوان مادر فولاد ایران را کسب کرده است.

امروزه شرکت ذوب‌آهن اصفهان اولین و بزرگ‌ترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران و بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات طویل در خاورمیانه به حساب می‌آید که با ظرفیت ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد ، انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را تولید می‌کند.

محصولات شرکت ذوب آهن اصفهان

شرکت ذوب آهن اصفهان یکی از متنوع‌ترین سبدهای محصول را در بین شرکت‌های تولیدکننده فولاد کشور دارد. تا حدی که در سال 1401 به عنوان برترین شرکت در بورس کالا از لحاظ تنوع سبد محصولات انتخاب شده است. محصولات این شرکت علاوه بر تنوع  از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و امروزه علاوه بر تامین نیاز بازار داخل به بیش از 23 کشور دنیا صادر می‌شوند.

محصولات شرکت ذوب آهن اصفهان عبارت‌اند از :

تیرآهن بال نیم پهن موازی (IPE) تیرآهن بال پهن موازی (H) تیرآهن بال باریک شیبدار (IPN) میلگرد میلگرد/مفتول نبشی ناودانی شمش‌های ساختمان ریل قطار برخی از انواع فولادهای صنعتی مثل انواع مفتول سیم و کششی و فرآورده‌های فرعی مثل چدن، ازت و آهک

اهداف توسعه شرکت ذوب آهن اصفهان

با توجه به این که بقای شرکت بزرگی مانند ذوب آهن اصفهان به برنامه ریزی و توسعه طرح‌های جدید وابسته است، این شرکت نیز به صورت پویا در حال توسعه خود است. شرکت ذوب آهن اصفهان در طرح‌های توسعه خود به دو مسئله توجه ویژه دارد که عبارت‌اند از:

محیط زیست

 کارخانه‌های تولیدکننده محصولات آهنی و فولادی با آلودگی بسیار زیادی برای محیط زیست همراه هستند. به همین جهت شرکت ذوب آهن اصفهان در طرح‌های توسعه خود همیشه مسائل زیست محیطی را در نظر گرفته است و سعی نموده با به روز رسانی تجهیزات خود گام موثری در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و حفظ محیط زیست بردارد. برخی از طرح‌های محیط زیستی این شرکت عبارت‌اند از:

  1. تصفیه پساب‌های تولیدی و استفاده از آن جهت آبیاری فضای سبز
  2. کاهش گازهای سمی و گرد و غبار در گاز خروجی کنورتورهای بخش فولادسازی تا رسیدن به حد استاندارد
  3. اندازه گیری و پایش میزان آلاینده‌های تولیدی به صورت برخط
  4. ایجاد بزرگترین جنگل مصنوعی کشور با وسعتی بیش از ۱۶۰۰۰هکتار به عنوان راهکار طبیعی کاهش گازهای گلخانه‌ای

طرح‌ها و پروژه‌های توسعه، بازسازی و نوسازی

شرکت ذوب آهن اصفهان در کنار توجه به مسائل زیست محیطی توجه ویژه ای به توسعه سبد محصولات خود و بازسازی و نوسازی تجهیزات خود دارد. بعضی از پروژه‌های توسعه این شرکت عبارت‌اند از:

تولید ریل گوگردزدایی از چدن مذاب ایجاد یک ایستگاه ریخته گری جدید ایجاد و راه اندازی کارگاه اکسیژن جدید تزریق پودر زغال گندله سازی

نحوه خرید محصولات شرکت ذوب آهن اصفهان

مانند سایر شرکت‌های تولیدکننده فولاد محصولات شرکت ذوب آهن اصفهان را نیز نمی‌توان به صورت مستقیم از کارخانه خرید. و یا باید محصولات مورد نیازتان را از بورس کالا تامین نمایید یا به کمک یک عرضه کننده یا واسطه محصولات این شرکت را بخرید. خرید از بورس کالا برای همه ممکن نیست به همین جهت عرضه کنندگان برای خریدهای خرد مناسب‌ترین گزینه هستند.

 اما با توجه به زیاد بودن شرکت‌های فعال در این حوزه پیدا کردن عرضه کننده ای مطمئن و قابل اطمینان بسیار اهمیت دارد. برخی از ویژگی‌هایی که در هنگام جست و جوی عرضه کننده محصولات شرکت ذوب آهن اصفهان باید در نظر داشته باشید عبارت‌اند از:

سابقه عرضه کننده سابقه همکاری با شرکت ذوب آهن اصفهان و در بهترین حالت شراکت تجاری عرضه تمام سبد محصولات شرکت ذوب آهن اصفهان داشتن انبار و امکان ارائه خدمات فرمینگ و برش کاری امکان ارائه خدمات حمل و نقل کالا ارائه بهترین قیمت برای محصولات شرکت ذوب آهن اصفهان امکان خرید اینترنتی و ارائه خدمات مشاوره و تضمین کیفیت کالا پذیرش کالا مرجوعی

برترین عرضه‌کننده محصولات شرکت ذوب آهن اصفهان

شرکت پیوان با بیش از 4 دهه فعالیت در بازار آهن‌آلات یکی از برترین عرضه‌کنندگان محصولات شرکت ذوب آهن اصفهان است. شرکت پیوان با داشتن شراکتی راهبردی با این شرکت، تمامی سبد محصولات شرکت ذوب آهن اصفهان را در مناسب‌ترین قیمت عرضه می‌کند. با مراجعه به سایت پیوان می‌توانید قیمت محصولات شرکت ذوب آهن اصفهان را با محصولات سایر کارخانه‌ها مقایسه کنید تا خریدی مطمئن‌تر داشته باشید. همچنین می‌توانید از خدمات مشاوره پیوان استفاده کنید و مناسب ترین محصول را خریداری نمایید.

از آنجایی که ممکن است خرید اینترنتی محصولات آهنی دغدغه کیفیت کالا را برای خریداران به همراه داشته باشد، شرکت پیوان با کمک کارشناسان خود اقدام به ارائه تضمین کیفیت برای محصولات خود نموده است. علاوه بر این جهت همکاری بیشتر با مشتریان امکان پذیرش اعتبارات بانکی و فروش اعتباری را نیز فراهم نموده است.  پیوان با داشتن انباری 30 هزار متر مربعی، امکان ارائه خدمات برش و فرمینگ را نیز فراهم نموده است. پس اگر نیاز به محصولات تولیدی شرکت ذوب آهن اصفهان مانند میلگرد در ابعادی خاص دارید، می‌توانید برای صرفه جویی در هزینه‌ها از خدمات برش و فرمینگ پیوان استفاده نمایید.

علاوه بر تمام خدمات ذکر شده، شرکت پیوان امکان حمل و نقل محصولات شرکت ذوب آهن اصفهان را تا مکان مورد نظر مشتریان فراهم نموده است. در نهایت اگر مشتریان از کالای ارسالی رضایت کافی را نداشتند، کالای مرجوعی را نیز پذیرش خواهد نمود.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ