معاون دیپلماسی وزیر امور خارجه عنوان کرد

نقش مهم بندر امیرآباد در افزایش سهم صادرات ایران

اقتصاد ایران: ساری - معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه، افزایش سهم صادرات ایران از طریق بندر امیرآباد در حوزه خزر و دستیابی به بازارهای اروپا را مهم دانست و گفت: استفاده از ظرفیت کشتی‌های رو - رو جهت بهره‌بردن بیش از پیش از ظرفیت مبادلات تجاری با کشورهای حاشیه خزر، امری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، مهدی صفری صبح امروز جمعه چهاردهم مردادماه، با همراهی معاون اقتصادی استاندار مازندران و مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، به صورت میدانی از ظرفیت‌های این مجموعه بزرگ اقتصادی در کریدور شمال جنوب بازدید کرد.

او جذب بالای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، برنامه‌های مدون توسعه‌ای بندر، روند رو به رشد عملیات تخلیه و بارگیری کالا، عمق مناسب آب و دارا بودن زیرساخت‌های مناسب را از مزیت‌های راهبردی بندرامیراباد عنوان کرد.

معاون دیپلماسی وزیر امور خارجه یکی از مهمترین وظایف این وزارتخانه را  تسهیل فرآیند توسعه و گسترش مناسبات اقتصادی و بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور اعلام و  بر نقش مهم بندرامیراباد در استراتژی‌های کلان دولت مردمی جهت فعال‌کردن کریدور بین‌المللی شمال – جنوب در صادرات و واردات و ترانزیت کالا تأکید کرد.

او یکی از صادرات مهم ایران به روسیه و قزاقستان و سایر کشورهای حوزه خزر را مصالح ساختمانی عنوان کرد و ترانزیت انواع کالا به‌صورت کانتینری جهت استفاده بهینه از ظرفیت حمل و نقل ریلی بندرامیرآباد را خواستار شد.

صفری ادامه داد: با توجه به نزدیکی ایران به کشورهای هدف صادراتی حوزه خزر از طریق بندر امیرآباد، می‌توان سهم تأمین این کالاهای صادراتی به ویژه غلات را افزایش داد و در این راستا استفاده از ظرفیت کشتی‌های رو - رو جهت بهره‌بردن بیش از پیش از ظرفیت مبادلات تجاری با کشورهای حاشیه خزر، امری ضروری است.

معان وزیر امور خارجه گفت: دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به دنبال تقویت و معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشور  به آن سوی مرزها ، ایجاد روابط مطلوب بین ایران و کشورهای حوزه CIS جهت افزایش مراودات اقتصادی و تأمین کالاهای اساسی و جایگزین‌کردن این مسیر جهت ترانزیت کالا از کشورهای منطقه با توجه به تنش موجود در شرق اروپاست.

ضرورت احداث جاده مستقیم از بندر امیرآباد  به بندر شهید رجایی

مدیر کل بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد  نیز در این بازدید در گزارشی  به معرفی توانمندی‌های بندر امیرآباد و  اقدامات انجام‌شده در این بندر پرداخت و بر توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و احداث جاده مستقیم از بندرامیرآباد به بندرشهید رجایی تأکید کرد.

محمدعلی اصل سعیدی‌پور بر تسهیل فرآیندهای صادرات کالا و فعال‌کردن اتاق مشترک بازرگانی با کشورهای همسایه اشاره و بر مرتفع‌شدن چالش‌هایی همچون فرآیند انتقال پول، نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل ریلی و جاده‌ای، توسعه جاده مواصلاتی به بندر، فعال‌سازی ترانزیت سوخت و سوآپ مواد نفتی و همسان‌سازی تعرفه‌ها در زمینه خدمات ترانزیت کالا تأکید کرد.

او در پایان ابراز امیدواری کرد که با حمایت همه‌جانبه دستگاه دیپلماسی کشور از بندرامیرآباد و نیز سازمان بنادر و دریانوردی، علاوه بر رونق تولید داخلی، شاهد افزایش سهم تجاری ایران در بازار کشورهای حوزه خزر باشیم.

به گزارش اکونیوز، مهدی صفری عصر روز چهارشنبه وارد مازندران شد و دیداری با سید محمود حسینی‌پور استاندار و عبداله مهاجر دارابی رئیس اتاق بازرگانی مازندران داشت و در نشستی چهار ساعته با فعالان اقتصادی شرکت کرد.

او صبح روز پنج‌شنبه در جلسه‌ای به ریاست استاندار مازندران با حضور فرمانداران، نمایندگان حوزه‌های مختلف اقتصادی و تعدادی از مسوولان مازندران شرکت کرد. امروز جمعه نیز از بندر امیرآباد، پایانه صادراتی روماک و بزرگترین مجتمع تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری خاورمیانه و تعدادی دیگر از ظرفیت‌های اقتصادی استان بازدید کرد.

انتهای پیام/ 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ