‌رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران:

شرایط اقتصادی‌‌ برای تشکیل وزارت بازرگانی مناسب نیست

اقتصاد ایران: رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران گفت: اگرچه تشکیل وزارت بازرگانی یک ضرورت است اما این اتفاق باید در زمان مناسب انجام شود که در حال حاضر از نظر شرایط اقتصادی، زمانِ مناسب آن نیست.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،جمشید نفر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه کلاً موافق تشکیل وزارت بازرگانی است، اظهار داشت: اگرچه تشکیل وزارت بازرگانی لازم است اما باید تصمیم درست را در زمان درست اتخاذ کرد که الان با توجه به شرایط اقتصادی کشور و اتفاقاتی مانند حذف ارز ترجیحی، چند برابر شدن عوارض گمرکی و مسائل مختلفی که به تورم کشور دامن زده است زمان مناسبی برای تشکیل وزارت بازرگانی نیست. 

رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران افزود: تشکیل وزارت بازرگانی در زمانی کنونی موجب توقف فوق‌العاده‌ای در جریانات تجاری کشور می‌شود بنابراین با توجه به اتفاقاتی که در اقتصاد کشور ما افتاده باید به ساحل آرامش برسیم و سپس در یک فرصت کاملا برنامه‌ریزی شده، آگاهانه و در شرایطی که جوانب مختلف کار در نظر گرفته شود این اتفاق را رقم بزنیم. 

وی اظهار داشت: در اقتصاد و در مدیریت کشور کوچکترین تغییر موجب می‌شود که در زمان زیادی کارها متوقف شود و این در حالی است که در کشوری مانند ژاپن با استعفای نخست وزیر کوچکترین اخلالی در امورات ایجاد نمی‌شود و همه کارها در مسیر خودش ادامه می‌یابد. 

نفر با بیان اینکه با ادغام وزارتخانه‌ها و ایجاد یک وزارتخانه بزرگ با مسئولیت بسیار زیاد مخالف بوده است، گفت: امروز نیز با تفکیک موافق هستم اما معتقدم که این کار باید در زمان مناسبی انجام شود. 

وی بیان داشت: در حال حاضر وزارت صنعت، معدن و تجارت یک وزارتخانه بزرگ با تعارض منافع فوق‌العاده زیاد است لذا  ما باید یک وزارتخانه صنعتی و تولیدی داشته باشیم که 100 درصد وظایف آن، متمرکز با حل مشکلات تولید و صنعت باشد و همچنین باید یک وزارتخانه بازرگانی داشته باشیم که در این وزارتخانه نیز به‌صورت 100 درصدی بر روی مساله تجارت خارجی تمرکز شود و هر دو وزارتخانه برای رسیدن به اهداف خودشان تلاش کنند. 

رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران د عین حال گفت: با تشکیل وزارت بازرگانی اهداف آن وزارتخانه باید تبیین شود و باید در جهت آن اهداف‌ حرکت کرد. 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ