وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد:

تغییر مسیر رشد اقتصادی پایتخت‌محور در آینده نزدیک

اقتصاد ایران: وزیر اقتصاد در سفر یک روزه به استان کرمانشاه و در جریان بازدید از شهرستان سنقر و کلیایی نوید تغییر مسیر رشد اقتصادی پایتخت‌محور را به مردم این استان داد و برنامه‌های دولت برای تمرکززدایی و توسعه اشتغال را تشریح کرد.

 وزیر اقتصاد و دارایی ، در جریان بیست و هشتمین سفر استانی دولت سیزدهم پس از ورود به استان کرمانشاه، به عنوان نماینده تام الاختیار رییس جمهور به شهرستان سنقر و کلیایی سفر کرد.
سیداحسان خاندوزی پس از ورود به شهر سنقر، برای ادای احترام به مقام شامخ شهدا با حضور در یادمان شهدای گمنام این شهر، با سه خانواده معظم شهید دیدار کرد و به عنوان نماینده تام الاختیار رئیس‌جمهور، با مردم این شهرستان ملاقات چهره به چهره داشت و از نزدیک به مشکلات آنان رسیدگی کرد.
خاندوزی با همراهی سیدجواد حسینی‌کیا نماینده مردم شهرستان سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی، فرماندار سنقر و کلیایی، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان و برخی از مدیران و مسئولان شهرستان از پروژه ساخت پتروشیمی سنقر بازدید کرد.

عبور از رشد متمرکز بر پایتخت
نماینده تام الاختیار رییس جمهور همچنین در جلسه شورای اداری شهرستان سنقر و کلیایی در جمع مسئولان این شهرستان بر اهتمام و جدیت دولت در حل مشکلات مردم تاکید کرد.
نماینده تام الاختیار رییس جمهور با اشاره به مزیت‌های اصلی شهرستان سنقر گفت: با تکیه بر ظرفیت‌های ویژه منطقه‌ای و پتانسیل‌ها در حوزه کشاورزی و دامداری شهرستان می‌توان نیاز‌های آن را مرتفع کرد.
خاندوزی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته مسیر رشد اقتصادی به صورت متمرکز از پایتخت و با تکیه بر درآمد‌های نفتی تعریف و دنبال می‌شد، گفت: در سال‌های اخیر و در سیاست‌های کلان دولت، مسیر رشد اقتصادی بر اساس ظرفیت‌های منطقه‌ای دنبال می‌شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی سیاست دولت را توانمند کردن استان‌ها و واگذاری اختیارات و فرصت‌های تصمیم‌گیری به استان‌ها دانست و گفت: همه استان‌ها باید بتوانند نیاز‌های خود را با توجه به ظرفیت‌های موجود خود برطرف کنند.
وی بر کاهش وابستگی استان‌ها در اجرای این الگو تاکید کرد و گفت: با این مشارکت علاوه بر بکارگیری ظرفیت‌های جدیدی در استان‌ها به توزیع قدرت و رشد اقتصادی مناطق کمک می‌شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه، منابع درآمد پایدار، استفاده از سرمایه‌های راکد و اولویت بندی پروژه‌های اصلی را جزیی از مسیر پیشرفت اقتصادی استان‌ها دانست و افزود: با مولد کردن اراضی و واگذاری آن به بخش‌های اقتصادی و تجاری می‌توانیم زمینه کسب درآمد بیشتر را فراهم و سرمایه‌ها را به منابع ایجاد درآمد تبدیل کنیم.

مشکلات فعلی نتیجه زنجیره‌های معیوب گذشته 
خاندوزی با بیان اینکه مشکلات فعلی، نتیجه زنجیره‌های معیوب گذشته و تعداد زیاد پروژه‌های ناتمام است، گفت: اکنون مسولان باید پروژ‌های اصلی و موثر را شناسایی و تا پایان سال فعال کنند.
وی سرفصل کار‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی را تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ دانست و اظهار داشت: این تبصره متمرکز بر تسهیلات اشتغال به ویژه تسهیلات خرد و خانگی است.
وزیر اقتصاد در ادامه از فرماندار و مسئولان شهرستان سنقروکلیایی خواست تا فهرستی از طرح‌های اشتغالزای خانگی را در اختیار این وزارتخانه قرار دهد تا اقدام لازم برای تخصیص اعتبار انجام شود.
وزیر اقتصاد در خصوص طرح اقدام ملی مسکن نیز گفت: همه تلاش خود را برای رفع مشکلات این طرح به کار می‌گیریم.
وی هدف اصلی و کلان پروژه دولت سیزدهم را احیای امید و انگیزه مردم دانست و گفت: باید همه تلاش خود را برای تحقق و رسیدن به این هدف به کار گیریم.

بازدید از دو پروژه شهرستان سنقر و کلیایی
در ادامه سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به استان کرمانشاه، دو پروژه پتروشیمی خلیج فارس و تصفیه خانه فاضلاب شهرستان سنقر و کلیایی مورد بازدید قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، عملیات اجرایی طرح کامپاندینگ پلی اتیلن و پلی پروپیلن در شهرک صنعتی سنقر کرمانشاه به منظور تکمیل زنجیره ارزش اتیلن و پروپیلن (جهت استفاده در صنایع ساختمان، برق، خودروسازی و ...)، ایجاد ارزش افزوده، اشتغالزایی  ایجاد زمینه کسب و کار در صنایع تکمیلی و پایین دستی در شهر سنقر در حال انجام است.
همچنین تصفیه خانه فرآیند لجن فعال هوادهی گسترده با ظرفیت ۷۴۰۰ متر مکعب در شبانه روز و ۶۷ درصد پیشرفت پروژه در پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسد.
همچنین در پایان این سفر، خاندوزی با بازدید از شهرک صنعتی سنقر و ملاقات با صنعتگران به بررسی دغدغه‌های آنان پرداخت.
شهرستان سنقروکلیایی با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه مرکز استان قرار گرفته است.

فعالیت میز ارتباطات مردمی وزارت اقتصاد در جریان سفر رییس جمهور به استان کرمانشاه
در جریان بیست‌و هشتمین سفر استانی رئیس جمهور، میز ارتباطات مردمی دستگاه‌های حوزه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان کرمانشاه با حضور نماینده تام الاختیار وزیر امور اقتصادی ودارایی در استان کرمانشاه، فعالیت داشت.
علیرضا مقدسی، معاون وزیر و رئیس کل گمرک و نماینده تام الاختیار وزیر اقتصاد در بیست‌و هشتمین سفر استانی رئیس جمهور با بازدید از میز ارتباطات مردمی وزارت امور اقتصادی و دارایی در جریان درخواست‌های مردم قرار گرفت و به عوامل اجرایی میز ارتباطات مردمی وزارت اقتصاد تاکید کرد که با سعه صدر و حفظ شأن و کرامت مردم به امورات آن‌ها رسیدگی کنند.
میز ارتباطات مردمی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی متشکل از ۲۷ میز خدمت با حضور بانک‌ها، بیمه، گمرکات، امور مالیاتی، صندوق کارآفرینی امید، اموال تملیکی، تسهیلات موضوع تبصره ۱۸ و طرح توزیع سهام عدالت به پاسخگویی به درخواست‌های مردمی در استان کرمانشاه پرداخت.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ