با اختصاص بخشی از ثروت خود به خیریه‌ها؛

بیل گیتس از فهرست ثروتمندترین افراد دنیا خارج می‌شود

اقتصاد ایران: بیل گیتس متعهد شده که با تخصیص دادن ثروتش به اقدامات خیرخواهانه، سرانجام از فهرست ثروتمندترین افراد دنیا خارج شود. او اکنون چهارمین فرد ثروتمند در دنیا است.

براساس آنچه CNN می‌نویسد، بیل گیتس قصد دارد ۲۰ میلیارد دلار دیگر از ثروت خود را وقف بنیاد بیل و ملیندا گیتس کند. این بنیاد خیریه در مواجهه با چالش‌هایی جهانی نظیر دنیاگیری ویروس کرونا و جنگ اوکراین در تلاش است بودجه‌ی بیشتری به اقدامات خیرخواهانه اختصاص دهد.

بنیاد بیل و ملیندا گیتس که یکی از بزرگ‌ترین خیریه‌های دنیا محسوب می‌شود قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ بودجه‌ی کارهای خیرخواهانه را به‌میزان ۵۰ درصد نسبت‌ به دوران قبل از همه‌گیری افزایش دهد و از سالانه ۶ میلیارد دلار به سالانه ۹ میلیارد دلار برساند. بنیاد موردبحث در وهله‌ی اول بر کمک‌های خیرخواهانه متمرکز است و قصد دارد سلامت جهانی، برابری جنسیتی و سطح آموزش را در سراسر دنیا بهبود دهد و به یک‌سری مسائل مهم دیگر رسیدگی کند.

هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت و همسر سابقش ملیندا فرنچ گیتس هر دو متعهد شده‌اند که بخش اعظم ثروت خود را به بنیادی که ۲۰ سال پیش در همکاری با هم بنیان‌گذاری کردند، اعطا کنند. آن‌ها گفته‌اند که با ثروت‌شان کارهای خیرخواهانه‌ی دیگری نیز انجام می‌دهند.

بیل گیتس و ملیندا فرنچ گیتس سال گذشته اعلام کردند که پس از مدت‌ها زندگی مشترک قصد دارند از هم جدا شوند. بیل گیتس و همسر سابقش در آن زمان گفتند که در یک دوره‌ی مشترک دو ساله قصد دارند به‌صورت مشترک بنیاد خیریه را مدیریت کنند. در پایان این دوره‌ی دو ساله، ملیندا گیتس در صورت تمایل می‌تواند استعفا دهد و از همسر سابقش که همچنان به‌عنوان رئیس بنیاد به فعالیت ادامه می‌دهد، مبلغی دریافت کند.

براساس داده‌های شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، بیل گیتس اکنون با ثروت حدوداً ۱۱۴ میلیارد دلار چهارمین فرد ثروتمند در دنیا محسوب می‌شود. بخش اعظم ثروت بیل گیتس مربوط به سهامی است که در مایکروسافت دارد.

با وجود تمامی اقدامات خیرخواهانه‌ی بیل گیتس، ثروت او از سال ۲۰۱۰ تاکنون دو برابر شده است.

بیل گیتس می‌گوید که قصد ندارد تا ابد در فهرست ثروتمندترین افراد باقی بماند. گیتس در پست جدیدی که روی وبلاگش منتشر کرده گفته است که قصد دارد به تدریج تقریباً تمام ثروتش را به بنیاد بیل و ملیندا گیتس اعطا کند: «[در فهرست افراد ثروتمند] پایین خواهم رفت و در نهایت از فهرست خارج خواهم شد. من متعهدم ثروتم را به‌گونه‌ای که بیشترین آثار را روی بهبود زندگی داشته باشد، به جامعه برگردانم. امیدوارم سایر افرادی که ثروت و اعتبار زیادی دارند نیز در این مسیر گام بردارند."

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ