برگزاری پویش "به عشق علی(ع) لبخند بسازیم"؛

اجرای برنامه شب‌های فیروزه‌ای در بوستان آب و آتش

اقتصاد ایران: همزمان با اعیاد قربان و غدیر و به مناسب دهه امامت و ولایت علاوه بر اکران طرح‌های فرهنگی در سطح شهر، پویش "به عشق علی(ع) لبخند بسازیم" در ۲۲ منطقه تهران و همچنین برنامه شب‌های فیروزه‌ای در بوستان آب و آتش برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، شهرداری تهران همزمان با فرا رسیدن عید قربان و غدیر (دهه امامت و ولایت) ویژه برنامه‌های را سطح شهر تهران در نظر گرفته است که این برنامه‌ها توسط معاونت‌ها و سازمان‌های مختلف شهرداری تهران اجرا خواهد شد.

بر همین اساس، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری پویش «به عشق علی(ع) لبخند بسازیم» خبر داد و تأکید کرد: این پویش با اهداف معرفی عید سعید غدیر به عنوان عید الله اکبر و عید لبخند و برادری، ایجاد لبخند، سرور و نشاط معنوی شهروندان، ترویج فرهنگ عقد اخوت (برادری) در میان مسلمانان و معرفی الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی با تأکید بر سیره علوی به مناسبت دهه امامت و ولایت در بوستان‌ها و سطح محلات مناطق 22گانه تهران از تاریخ 18 لغایت 28 تیر برگزار می‌شود.

همچنین از برنامه‌های تدارک دیده شده از سوی این معاونت در ایام دهه ولایت می‌توان به برگزاری 22 جشن فاخر در بوستان‌های اصلی، راه اندازی 44 کاروان سیار جشن و شادی خودرویی در شب و روز عید سعید غدیر، برپایی 354 جشن و سخنرانی غدیرشناسی و ولایت و مولودی‌خوانی در مساجد شاخص و محوری سطح شهر، 22 برنامه تجلیل و تکریم از شعرا، نویسندگان و هنرمندان و فرهیختگان و افراد خالق آثار در مورد غدیر و ولایت، برگزاری 354 مراسم تجلیل و تکریم سادات و پیر غلامان علوی و برگزاری جلسات تبیین و تشریح عقد اخوت و برادری در میان مردم، برنامه‌های قرآنی با موضوعیت سوره عادیات، همایش‌ها و نشست‌های فرهیختگان، تکریم سادات و همچنین سفره‌های اطعام غدیر در قالب پویش «به عشق علی(ع) لبخند بسازیم» اشاره کرد.

از دیگر برنامه‌های این پویش، کمپین جمع‌آوری عکس‌های خاطره‌انگیز، خودرونویسی با مضامین تکریم سادات، پیمان برادری و...، تولید، انتشار و بازنشر حداقل 176 پادکست، کلیپ، موشن‌گرافی، اینفوگرافی در فضای مجازی در خصوص زندگی گهربار امیرالمؤمنین(ع) و تبیین جایگاه والای ولایت و همچنین اجرای حداقل 354 مراسم نور افشانی در سطح شهر تهران در دهه ولایت است.

همچنین اجرای برنامه‌های پویش برادری (عقد اخوت) میان شهروندان و گروه‌های مرجع و چهره‌های شاخص، برگزاری جشن بزرگ عقد اخوت به مناسبت عید سعید غدیر خم با حضور عموم شهروندان و با دعوت ویژه از سادات، همراه با برپایی مراسم اطعام به صورت متمرکز و همچنین در ایستگاه‌های فرهنگی و موکب‌های نذر غذا و توزیع اطعام و ایستگاه‌های پذیرایی از شهروندان به مناسبت دهه ولایت با حضور عموم شهروندان از جمله برنامه‌های دهه ولایت است. ضمن اینکه اجتماعات بزرگ با رویکرد کودکان و نوجوانان و اهدای هدایای مناسبتی به آنها در این دهه برگزار خواهد شد.

 اکران طرح‌های فرهنگی با مضامین تبریک عید قربان

همچنین سازمان زیباسازی شهر تهران اعلام کرد: به مناسبت فرا رسیدن عید بزرگ قربان و به منظور هویت‌بخشی به سیمای شهر این سازمان با اکران پیام‌های مناسبتی و فرهنگی مرتبط با آن در کنار شهروندان تهرانی به استقبال عید قربان خواهد رفت.

چاپ و نصب تبلیغات فرهنگی با تصاویری از مناسک حج و تبریک عید قربان روی عرشه پل‌ها، بیلبوردها و پرتابل‌ها در مسیرهای پرتردد سطح شهر از فعالیت‌های این سازمان در گرامیداشت عید قربان است. سازمان زیباسازی همچنین با آذین‌بندی و چراغانی میادین و معابر اصلی شهر و همچنین نصب پرچم‌های رنگی در برگزاری هرچه باشکوه تر این جشن اهتمام داشته است. علاوه بر این اقدامات سازمان زیباسازی با طراحی برنامه‌ای ویژه در سراسر شهر همزمان با شب عید سعید قربان نورافشانی خواهد داشت.

برگزاری برنامه شب‌های فیروزه‌ای در بوستان آب و آتش

روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد نیز اعلام کرد: به مناسبت عید قربان تا غدیر به مدت 10 شب به صورت شاد و متفاوت در بوستان آب و آتش ویژه‌برنامه‌ جشن‌های دهه ولایت را با عنوان «شب فیروزه‌ای» برگزار می‌کند.

این برنامه از شنبه 18 تا دوشنبه 26 تیرماه 1401 هر شب بعد از اذان مغرب خواهد بود و به صورت زنده همزمان از شبکه 5 سیما نیز پخش خواهد شد.

علاقمندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند از 18 تیرماه تا 26 تیرماه بعد از اذان مغرب به آدرس بزرگراه شهید حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک، خیابان شهیدی، منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، بوستان آب و آتش مراجعه کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ