جلوگیری از اشتباه بزرگ در بازار ارز دیجیتال

اقتصاد ایران: به صورت کلی بازار ارز دیجیتال به اندازه سایر بازارهای مالی نوسان عادی نداشته و به شدت نوسان می‌کند. و علت این موضوع این است که زمانی طول می‌کشد تا این بازار مالی به تعادل برسد. هرچند که فرصت‌های سرمایه‌گذاری عالی در این بازار وجود دارد، اما کسانی می‌توانند در این بازار سود خوبی داشته باشند که اول از همه آموزش اصولی دیده باشند، تمرین کرده باشند و تجربه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،همان طور که در شمانیوز گفته شده است، علت این نوسانات ممکن است اخباری که در شبکه‌های اجتماعی رد و بدل می‌شود، معاملات نهنگ‌ها و یا سایر موارد باشد.

تاثیر نهنگ‌ها در نوسان بازار ارز دیجیتال

منظور از نهنگ‌ها،  افرادی هستند که با سرمایه بسیار زیاد در بازار ارز دیجیتال معامله می‌کنند. هرساله میلیون‌ها نفر به این بازار اضافه شده و به خرید و فروش ارز دیجیتال می‌پردازند. با در نظر گرفتن تمام شرایط این بازار، جای تعجب نیست که اکثر آن‌ها در نهایت حاصلی جز ضرر از خرید ارز دیجیتال ندارند.

اشتباه ترس از دست دادن یا FOMO

اصطلاح فومو مخفف عبارت Fear Of Missing Out به معنای ترس از دست دادن است. این اشتباه وقتی رخ می‌دهد که فرد به دلیل ترسی که بخاطر از دست دادن فرصت فرضی خود دارد، یک عکس العمل هیجان زده از خود نشان می‌دهد. به عبارتی دیگر این اضطراب و هیجان حاصل از آن منجر می‌شود که فرد، نگران عقب ماندن از دیگران به دلیل از دست دادن این فرصت فرضی شود.

با توجه به اینکه بازار ارزهای دیجیتال تا حد زیادی تحت تأثیر رسانه‌های اجتماعی است، این موضوع دور از انتظار نیست. بسیاری از ما در طی روز، اطلاعات زیادی از حساب‌های کاربری عموماً ناآشنا در خصوص قیمت ارز دیجیتال و یا سیگنال‌های خرید ارز دیجیتال در اینترنت دریافت می‌کنیم. علاوه بر این رسانه‌های اجتماعی، پتانسیل‌هایی را برای تبلیغات ویروسی در فضای اینترنت فراهم می‌کنند. در واقع انبوهی از افراد یک ارز دیجیتال را صرفاً به این دلیل که تعداد دیگری آن را خریده و یا درباره آن حرف می‌زنند، خریداری می‌کنند.

به عنوان یک اثبات بر ادعایمان در این مورد، می‌توان به ضرر 770 میلیون دلاری فعالان حوزه کریپتو در سال 2021 که از طریق کلاه‌برداری در شبکه‌های اجتماعی دارایی‌های خود را از دست داده‌اند اشاره کرد. این آمار توسط FTC در آمریکا عنوان شده است.

فروش ناشی از ترس : اشتباهی برای افراد مبتدی

روی دیگر خرید هیجانی، فروش هیجانی است. در واقع اجتناب از این اشتباه کار سخت‌تری است. در لحظه‌ای دچار ترس شده‌اید، تمایز بین اینکه این توکن در حال مرگ است و یا یک توکن آینده دار، سخت می‌شود. یکی از وسوسه‌هایی که بسیاری از افراد که تازه وارد این حوزه شده‌اند با آن مواجه می‌شوند این است که مثلاً 1000 دلار خرید ارز دیجیتال انجام بدهند و زمانی که با یک افت چشمگیر مواجه شد، مثلاً به 800 دلار رسید، آن را سریعاً به فروش برسانند.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به بررسی 2 اشتباه مهم و تقریبا بزرگ افراد مبتدی و کم‌تجربه بازار ارز دیجیتال پرداختیم. ممکن است که برای شما سوال ایجاد شود که برای برای جلوگیری از ضرر در بازار ارز دیجیتال باید چه اقدامی کرد ؟

در حال حاضر در فضای اینترنت، آموزش‌های مختلفی در حوزه ارز دیجیتال و معاملات و خرید و فروش آن وجود دارد. نکته‌ای که حائر اهمیت است، آموزش دیدن به صورت اصولی است. اول از همه استاد دوره و یا کارگاه آموزشی خود باید دارای دستاورد باشد و به علم روز بازارهای مالی به خصوص بازار ارز دیجیتال مسلط باشد. در نتیجه در انتخاب دوره آموزشی خود دقت کنید که فردی که مسئولیت آموزش به شما را دارد، قابل اعتماد و اتکا باشد.

چرا که شما در کنار آموزش دیدن باید بتوانید تمرین بکنید. سوال بکنید و فرد آموزش دهنده فردی با تجربه باشد. پس از این که تفکرات و معملات شما مورد تایید اساتید شما قرار گرفت، می‌توانید برای سرمایه کم و یا حساب‌هایی که به شما اجازه تمرین می‌دهند شروع به فعالیت کنید.

از سمتی انتخاب صرافی ارز دیحیتال مطمئن و امن برای از دست ندادن دارایی خودتان بسیار واجب است. یک صرافی ارز دیجیتال مطمئن باید دارای سیستم احراز هویت پیشرفته باشد. برای مثال شما در والکس، دارای کیف پول اختصاصی می‌باشید که



برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ