برگزاری نمایشگاه صنایع دستی ایلام در مرز مهران

اقتصاد ایران: معاون صنایع دستی استان ایلام گفت: با مسئولین استان رایزنی‌هایی انجام شده تا در مسیر اصلی اربعین در کنار موکب‌ها یک نمایشگاه صنایع‌دستی دایر کنند و این نمایشگاه در معرض عموم و زائرین قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، محسنی معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: برای معرفی صنایع دستی در استان با برگزاری نمایشگاه‌های منطقه‌ای، نمایشگاه‌های روزانه، همکاری با رسانه ملی در جهت تهیه مستند از صنایع دستی و . . . اقدامات موثری انجام گرفته است.

وی افزود: استقبال از صنایع دستی استان مورد توجه قرار گرفته و در حوزه گلیم بافی که گذشتگان این کار را انجام می‌دادند، نسل جوان به این سمت حرکت کرده و گرایش به این کار دارند؛ بازار فروش صنایع دستی قابل توجه است به نحوی که در همین نمایشگاه منطقه‌ای که چند روز گذشته برگزار شد حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان فروش صورت گرفت.

معاون صنایع دستی استان ایلام ادامه داد: حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ کارگاه صنایع‌دستی در استان وجود دارد که نمونه بارز آن بازارچه صنایع دستی است که دارای ۲۳ غرفه بوده و علاوه بر اشتغال پایدار حداقل برای ۱۲ نفر در هر غرفه ایجاد شغل کرده است.

وی درباره برندسازی محصولات گفت: چند کارگاه صنایع چرم محصولات خود را با برند ثبت شده ارائه می‌کنند؛ برخی کارگاه‌های گلیم بافی در مراحل پایانی دریافت برند برای محصول خود هستند.

وی در ادامه افزود: برخی از کارگاه‌ها محصولات خود را به صورت بسته بندی و با نام تجاری خود عرضه می‌کنند، حضور در نمایشگاه‌ها و ارائه تسهیلات به کارگاه‌ها منوط به بسته بندی کالا و برندسازی محصولات است.

محسنی تصریح کرد: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با مسئولین استان رایزنی‌هایی انجام داده که در مسیر اصلی اربعین در کنار موکب‌ها یک نمایشگاه صنایع‌دستی دایر کنند و در پایانه مرزی هم این نمایشگاه در معرض عموم و زائرین قرار بگیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مشکل اصلی صنعتگران صنایع دستی بیمه است همچنین مشکل سراسر کشور در صنایع دستی مربوط به فروش محصول است.

محسنی در پایان گفت: با دایر شدن نمایشگاه دائمی در مرز مهران و همراهی مسئولین و مدیران استان به واسطه تردد بین دو مرز بخش زیادی از مشکل فروش محصولات برطرف خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ