وزیر بهداشت:

واکسن کرونا در اختیار داروخانه‌ها قرار می‌گیرد

اقتصاد ایران: وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت در سال جاری تزریق واکسن را به صورت رایگان انجام خواهد داد؛ اما در سال‌های بعد، این واکسن در اختیار داروخانه‌ها قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از بزرگترین موفقیت‌هایی که جمهوری اسلامی داشته در زمینه کرونا بوده است. واکسیناسیون در یک حجم وسیع و در مدت کوتاهی انجام گرفت و از واکسن‌هایی استفاده شد که مؤثر بود.

وی تاکید کرد: ما از شهریور ۱۴۰۰ واردات واکسن به کشور را آغاز کردیم و تا به امروز ۱۵۰ میلیون دز واردات واکسن داشتیم. البته واردات واکسن از دی ماه متوقف و تولید داخلی انجام شد. ما در ۶ مرکز تولید واکسن را داشتیم و امروز از نظر تولید واکسن کرونا خودکفا هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: این حجم عظیم واردات واکسیناسیون کرونا باعث شد که ایمنی مردم بالا برود. ما در اجلاسی که در سازمان بهداشت جهانی در ژنو داشتیم، جز چند کشور موفق در کنترل بیماری کرونا بودیم. در خرداد ماه رقم مرگ‌ومیر کرونایی ما تک رقمی بود. در جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا این تصمیم گرفته شد که در فضاهای باز استفاده از ماسک الزامی نیست؛ اما در فضاهای بسته به خصوص وسایل حمل‌ونقل عمومی مثل هواپیما، قطار و اتوبوس استفاده از ماسک لازم است.

عین اللهی تصریح کرد: بیماری کرونا به طور کلی از بین خواهد رفت و مثل آنفولانزا خواهد شد. بیماری‌ها، این‌طور هستند که یک مرحله همه‌گیری دارند و سپس به مرحله تک‌گیری می‌رسند. توصیه می‌شود که سالی یک بار واکسیناسیون برای مقابله با این بیماری انجام بگیرد.

وی گفت: با توجه به اینکه خطر این بیماری هنوز در دنیا از بین نرفته است، ما توصیه می‌کنیم آنهایی که شش ماه از تزریق قبلی‌شان گذشته است، امسال یک نوبت دیگر تزریق واکسن را انجام دهند. دولت در سال جاری تزریق واکسن را به صورت رایگان انجام خواهد داد؛ اما در سال‌های بعد، این واکسن در اختیار داروخانه‌ها قرار می‌گیرد و توصیه می‌کنیم کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند واکسن را تهیه کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به سوالی در خصوص شیوع بیماری وبا، گفت: هنوز آمار قابل توجهی از بیماری وبا نداریم. تاکنون چیزی در حدود ۴۰ مورد گزارش شده است. خطر بیماری وبا در استان‌های مرزی و از طرف کشورهای همسایه وجود دارد.

عین اللهی افزود: کاری که برای کنترل بیماری وبا اهمیت دارد، شستشوی خوب سبزیجات است چرا که راه انتقال این بیماری از طریق سبزیجات است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اجرای قانون جوانی جمعیت، گفت: ما از جمله وزارتخانه‌های پیشرو در اجرای این قانون هستیم. حدود ۳، ۴ ماه پیش قرارگاه جوانی جمعیت را در وزارت بهداشت با مسئولیت بنده آغاز کردیم. تمامی معاونت‌ها موظف هستند که گزارش خودشان را در این زمینه ارائه بدهند. من فکر می‌کنم که وزارت بهداشت در این زمینه از قانون هم جلوتر است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ