راهنمای خرید بهترین مدلهای ماشین ظرفشویی2022همراه قیمت

اقتصاد ایران: در زندگی‌های پرمشغله امروزی دیگر وجود برخی وسایلی که قبلا لوکس شمرده می شد از ضرویات است. زمانی که به فکر تعویض و یا خرید ماشین ظرفشویی می‌افتید، به طور معمول از دوستان و نزدیکان در مورد تجربه استفاده‌شان سوال می‌پرسید. سپس با استناد به همان پرس و جو برای خرید اقدام می کنید. اما وجود تنوع در ویژگیها و مدلهای متفاوت باعث سردرگرمی و نگرانی در انتخاب درست می شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، در این مطلب نکات کاربردی برای خرید بهترین ماشین ظرفشویی را ذکر کرده ایم. توصیه می کنیم قبل از اقدام به خرید، برای شناخت بهتر این دستگاه، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

برای خرید ماشین ظرفشویی باید به چه ویژگی هایی توجه کرد؟

زمانی که برای خرید وارد مغازه ها و یا سایتهای فروشگاه‌های اینترنتی می شوید. ناگهان با حجم بسیار زیادی از مدل‌ها و برند‌های مختلف تولید کننده لوازم خانگی روبه رو می شوید. هر برند ویژگی های خاصی را در دستگاه های تولیدی قرار می داده، اما کدام ویژگی ها مناسب شما هستند؟ ماشین ظرفشویی که برای منزل خود می خواهید باید چه برتری نسبت به بقیه داشته باشد؟ با توجه به افزایش قیمت لوازم خانگی قطعا دوست ندارید دستگاهی بخرید که کارایی لازم را برای شما نداشته باشد. در اینجا به چند مورد از خصوصیات ماشین ظرفشویی اشاره می‌کنیم:

کیفیت تمیز کردن

مهم ترین ویژگی یک ماشین ظرفشویی این است که بتواند ظروف را به تمیزترین حالت ممکن بشوید. اگر دستگاهی که خریداری می کنید؛ ظاهر زیبا، رنگ مناسب و یا برند معروفی داشته باشد، اما کیفیت شست و شوی آن پایین باشد اصلا راضی کننده نخواهد بود.

از جمله عواملی که بر کیفیت شست‌و‌شوی ماشین ظرفشویی تاثیرگذار است، نحوه نصب و به کارگیری دستگاه است. اگر ظرفشویی به خوبی نصب نشود، انجام شست و شو  و تخلیه آب مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. اغلب برندهای تولید کننده دفترچه راهنما با جزئیات و دستورالعمل کامل نصب ارائه می کنند یا نصب دستگاه را پس از خرید به صورت کاملا رایگان برای شما انجام خواهند داد.

کیفیت خشک کردن

شست و شو فقط نیمی از روند تمیز کردن ظروف است و نیم دیگر شامل خشک کردن آن ها است. در واقع برای خیلی از افراد خشک کردن هم اهمیتی برابر با شست و شو دارد. اکثر افراد ترجیح می دهند ظرفهای خشک، تمیز و آماده مصرف از داخل دستگاه دربیاورند. در ماشین های ظرفشویی نوین از یک وان فولادی ضدزنگ استفاده می شود که به خوبی ظروف را خشک کرده و رطوبت را از بین می برد. در برخی از دستگاه های ارزان قیمت از این وان با جنس پلاستیک استفاده می شود. جنس پلاستیکی توانایی و قدرت لازم برای خشک کردن ظروف را ندارد، از این رو ظروف خیس باقی می مانند. قابل ذکر است که نحوه چیدن ظروف در خشک شدن آن ها هم تاثیرگذار است.

توانایی خشک کردن ظرفها در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفویی با خشک کردن ظروف یک مرحله دیگر آنها را ضدعفونی می کند، به علاوه دیگر نیازی به هیچ فعالیت دستی نیست.

عملکردهای متداول ماشین ظرفشویی

  • حالت نرمال
  • حالت سریع: این چرخه با عنوان چرخه یک ساعته هم شناخته می شود.
  • حالت سنگین: آب بیشتر و دمای بالاتر در زمان بیشتر در این چرخه وجود دارد.
  • حالت خودکار
  • حالت آبکشی
  • حالت ذخیره انرژی: این سیکل برای زمانی است که ظروف آلودگی بسیار کمی داشته باشند.
  • حالت چینی و کریستال: در این حالت آب با ملایمت به صورت اسپری به ظروف پاشیده شده و ظروف شکستنی و حساس را می شوید.
  • حالت پاکسازی: در این حالت تمام باکتری های موجود در ظروف از بین می رود.
  • حالت شست و شو با بخار
  • حالت شست و شو با درجه حرارت بالا: در این حالت شستشو که با نام Extra hot هم شناخته می شود عملیات شست و شوی ظروف در دمای بسیار بالا انجام می شود.
  • شست و شو با تاخیر: با فعال کردن این حالت می توان زمان تاخیر را از ۱ تا ۲۴ ساعت به تاخیر انداخت.
  • شست و شو در حالت نیم بار: اگر تعداد کمی از ظروف را برای شست و شو در ماشین ظرفشویی قرار می دهید، می توانید این گزینه را فعال کنید. با فعال شدن آن عملیات شستشو فقط در قسمت بالا و یا فقط در قسمت پایین دستگاه انجام می شود.
  • حالت خشک کن اضافی: برای انجام عملیات خشک کن دستگاه به صورت اضافه با سرعت و قدرت بسیار بالاتر این گزینه را فعال کنید.

عملکردهای ماشین لباسشویی

عملکردهای مختلف باعث بهبود کیفیت دستگاه و افزایش سطح رضایت مصرف کننده می شوند، البته تعداد عملکردها بر قیمت ماشین ظرفشویی نیز تاثیر می گذارد.

 

عملکرد بی صدا

ماشین های ظرفشویی اکثراً در آشپزخانه نصب می شوند. آشپزخانه ها هم در نزدیکی اتاق خواب هستند یا در مرکز منزل واقع می شوند. اگر لوازم شستشو و نظافت منزل شما پر سر و صدا باشند، حین کارکرد آن ها نمی توانید استراحت کنید.

صدای خارج شده از ظرفشویی ها در سه دسته تقسیم می شود:

  • صدای بیش از ۵۵ دسی بل که در دسته بندی دستگاه های پر سر و صدا طبقه بندی می شوند.
  • صدای بین ۴۴ تا ۴۹ دسی بل که دستگاه هایی با صدای نسبتا متوسط
  • صدای زیر ۴۴ دسی بل دستگاه های کم صدا محسوب می شوند.

 ماشین ظرفشویی هوشمند

هر چه زمان بیش تر میگذرد، لوازم برقی خانگی پیشرفته تر می شوند و راه های کاربری و اتصال به آن ها هم جدید و به روز می‌شود. مدل های جدید و پیشرفته در ظرفشویی ها امکان اتصالات بی سیم دارند. در اتصال بی سیم با استفاده از وای فای از طریق دستیار شخصی الکسا و یا گوگل هوم در داخل گوشی تلفن همراه، می توان به دستگاه متصل شده و عملکرد‌های مختلف در دستگاه را کنترل یا تنظیم کرد. برای مثال می توان از راه دور کلید‌های ظرفشویی را قفل کرد تا زمانی که در خانه نیستید خطری کودکان شما را تهدید نکند. یا اینکه برنامه های شست و شو و خشک کردن را تغییر داد.

طراحی داخلی

ماشین های ظرفشویی به صورت رومیزی، مبله و توکار وجود دارند. تولید کنندگان این محصول برای قرار گیری ظروف در بهینه‌ترین شکل، به گونه ای که بیشترین تعداد ظروف در هر بار استفاده در دستگاه جای گیرد تمهیدات ویژه ای اندیشیده اند.

طراحی ماشین لباسشویی

قفسه های برخی ماشین های ظرفشویی قابلیت تنظیم ارتفاع دارند. با تنظیم به صورت دلخواه می توانید ظروف بزرگ مانند قابلمه و سینی را نیز در دستگاه بچینید.

 

میزان مصرف انرژی

سیکل‌ها و برنامه‌های شست و شو متنوع بر مصرف انرژی ماشین ظرفشویی به صورت مستقیم تاثیرگذارند. با رتبه بندی EnergyStar یا برچسب مصرف انرژی می توانیم میزان بهره وری دستگاه را تخمین بزنیم. علاوه بر این بسیاری از تولیدکنندگان لوازم برقی ماشین ظرفشویی برای کاهش مصرف انرژی آنها ویژگی هایی مثل: چرخش نیم بار و شستشو سریع را اضافه کرده اند.

پرفروشترین ماشین های ظرفشویی بر اساس ظرفیت و مدل

گنجایش ماشین های ظرفشویی براساس ظروف مورد نیاز برای تعداد نفر مشخص می شود. دسته های متداول موجود در بازار 6 تا 8 نفره، 12 نفره و 14 نفره هستند. با توجه به تعداد اعضا خانواده، تعداد دفعات مصرف و همچنین ابعاد مورد نیاز  ظرفیت مناسب را انتخاب کنید. لیست قیمت ماشین ظرفشویی در فروشگاه اینترنتی بانه بازارچه به صورت روزانه به‌روزرسانی می شود.
• ظرفشویی ال جی مدل 512 اصل کره 14 نفره دو طبقه قیمت: 20.000.000
• ظرفشویی ال جی مدل 425 اصل کره 14 نفره سه طبقه قیمت: 23.900.000
• ظرفشویی ال جی مدل 325 اصل کره 14 نفره سه طبقه قیمت: 33.700.000
• ظرفشویی سامسونگ مدل 6050 - 14 نفره سه طبقه قیمت: 16.400.000
• ظرفشویی سامسونگ مدل 5070- 14 نفره سه طبقه قیمت: 16.200.000
• ظرفشویی سامسونگ مدل 8550- 14 نفره سه طبقه قیمت: 18.500.000
• ظرفشویی دلمونتی 14 نفره مدل DL705  قیمت: 12.800.000
• ظرفشویی دلمونتی 14 نفره مدل DL715 قیمت: 13.400.000
• ماشین ظرفشویی بوش مدل SMS6ZCW37Q قیمت: 33.000.000
• ماشین ظرفشویی بوش مدل SMS46MI20M قیمت: 25.000.000

سخن آخر

برای اینکه مدلهای مختلف موجود در بازار موجب سردرگمی شما در هنگام خرید ماشین ظرفشویی نشود، در این مطلب مهمترین ویژگی های این دستگاه را بیان کردیم. همچنین لیست قیمت پرفروشترین مدلها به شما کمک می کند از ظرفشویی رویایی خود یه تخمین قیمت داشته باشید.

به طور کلی پیشنهاد می کنیم به خرید محصولی بپردازید؛ که با بررسی مشخصات آن متوجه شوید آن دستگاه، واقعا برای  رفع نیازهای شما ساخته شده است. مهم ترین مساله در مورد خرید یکی از لوازم خانگی این است که بتوانید متناسب با بودجه خود به روزترین و متناسب ترین  دستگاه را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید و قیمت ماشین ظرفشویی در بانه به این لینک مراجعه کنید.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ