رئیس جمهور:

ظرفیت‌های تجاری کشورهایD8 مغفول مانده است

اقتصاد ایران: رئیس جمهور در دیدار با دبیرکل سازمان «دی ۸»، گفت: ظرفیت‌های زیادی در کشورهای «دی ۸» برای افزایش تبادلات تجاری و ترانزیت کالا وجود دارد که مغفول مانده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سید ابراهیم رئیسی در دیدار «ایسیاکا عبدالقادر امام» دبیرکل سازمان «دی ۸» با تاکید بر اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران همکاری با سازمان‌های منطقه‌ای، بین المللی و کشور‌های جهان است، گفت: ظرفیت‌های زیادی در کشور‌های «دی ۸» برای افزایش تبادلات تجاری و ترانزیت کالا وجود دارد که مغفول مانده است.
رئیس جمهور با اشاره به دستاورد‌های دانش بنیان جوانان ایرانی در پارک‌های علم و فناوری کشورمان، اظهار داشت: ایران می‌تواند دستاورد‌های فناورانه و دانش‌بنیان خود را با دیگر کشور‌های «دی ۸» به اشتراک بگذارد.
آقای رئیسی با ضروری دانستن افزایش تبادلات تجاری میان اعضای گروه «دی ۸»، تصریح کرد: اعضای این سازمان تلاش کنند ضمن فعال‌سازی ظرفیت‌های خود تبادلات تجاری بین کشور‌های عضو را افزایش دهند.
دکتر رئیسی افزود: آمریکا نمی‌خواهد کشور‌های در حال توسعه رشد کنند و علاقه‌مند است این کشور‌ها به هر نحوی به نظام سلطه وابستگی داشته باشند.

ظرفیت‌های تجاری و ترانزیتی کشورهای دی ۸ مغفول مانده است
«ایسیاکا عبدالقادر امام» دبیرکل سازمان «دی ۸» نیز با اشاره به استقرار دو نهاد مهم «دی ۸» در تهران و همدان، ایران را از اعضای فعال این سازمان توصیف و بر افزایش تبادلات تجاری میان اعضا تاکید کرد.
ایسیاکا عبدالقادر امام مورد توجه قرار گرفتن ظرفیت جمعیت برای کشور‌های عضو سازمان «دی ۸» و افزایش تبادلات تجاری میان اعضا را دو رویکرد مهم مدیریتی خود از زمان تصدی دبیر کلی این سازمان عنوان کرد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ