مهروز ساعی:

دختران ایران درخشیدند و مدال‌ها را درو کردند+عکس

اقتصاد ایران: مربی تیم ملی تکواندو بانوان گفت: با زمان کمی که در اختیار داشتیم، بچه ها در اردوها پله پله بالا آمدند و در آسیا درخشیدند و مدال‌ها را درو کردند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،بیست و پنجمین دور مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا در حالی امروز دوشنبه ششم تیرماه در شهر چانچئون کره جنوبی به پایان رسید که ناهید کیانی، زهرا پور اسماعیلی، اکرم خدابنده با کسب سه مدال طلا، مبینا نعمت‌زاده و نسترن ولی‌زاده با کسب دو مدال نقره و زهرا شیدایی با کسب یک مدال برنز به کار خود پایان دادند، مدال آوران کشورمان با نتایجی که رقم زدند باعث شدند که تکواندو بانوان روی سکوی قهرمانی قاره کهن قرار بگیرد.

مهروز ساعی در پاسخ به این سوال که سطح فنی و کیفی بیست و پنجمین دور مسابقات در بخش بانوان چطور بود، اظهار داشت: واقعا سطح فنی مسابقات در شرایط بسیار بالایی برگزار شد. بچه‌های ما خوب درخشیدند و خوب مدال ها را درو کردند، باید به همه آنها و کادر فنی خسته ‌نباشید بگویم. شرایط کسب مدال در آسیا واقعا متفاوت شده و ما شاهدیم در بخش دختران چین و اردن در فینال سنگین وزن چطور کره را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حذف کردند. کره‌ای‌ها به خاطر میزبانی که داشتند بهترین تیم خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ارنج کرده بودند که قهرمان این مسابقات شوند، اما شرایط به گونه‌ای دیگر رقم خورد.

وی در ادامه افزود: در بخش مردان کره‌ای‌ها امید داشتند که اول شوند اما امروز در سنگین‌وزن طلای مسابقات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از دست دادند، حالا شاهدیم که اردن و ازبکستان به فینال راه یافتند. این نشان می‌دهد که قدرت در آسیا بین همه کشورها تقسیم شده است. کره‌ای‌ها در بخش بانوان قهرمانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از دست دادند و ما شاهد بودیم که چطور مدال در بین کشورها تقسیم شده است. دیگر مثل گذشته نیست که بگوییم فقط یک یا دو کشور در این رشته همیشه پرقدرت ظاهر می‌شوند. حالا همه کشورها در تکواندو پیشرفت کرده‌اند.

مربی تیم ملی تکواندوی بانوان در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه با کسب سه مدال طلا، دو نقره و یک برنز آیا از عملکرد بانوان کاملا راضی هستید، یا خیر، گفت: از عملکرد بچه‌ها در این دور از مسابقات واقعا راضی هستیم. باید به این موضوع اشاره کنیم که 50 درصد ترکیب تیم ما جوان هستند؛ یعنی آنها از رده نوجوانان به بزرگسالان آمدند و کم تجربه هستند. در واقع ما یک تیمی در اختیار داریم که بخشی از آن جوانان کم‌تجربه هستند، اما با اعتماد و اعتقادی که به آنها داشتیم به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام کردیم. دقیقا نعمت‌زاده و ولی‌زاده دو نوجوانی بودند که تازه به رده بزرگسالان آمده‌اند و هر دو آنها موفق به کسب مدال نقره شدند.

دارنده نشان برنزی بازی‌های آسیایی در واکنش به این سوال که زمان کمی شما برای آمادگی بچه‌ها جهت اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا زمان کمی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌در اختیار داشتید، آیا در صورت طولانی‌تر شدن اردوهای تیم ملی رنگ مدال‌های نقره و برنز می‌توانست تغییر کند یا خیر، اظهار داشت: واقعا زمانی که برای آماده‌سازی بچه‌ها جهت اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا داشتیم، خیلی فرصت کمی بود. ما دو ماه ملی‌پوشان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار داشتیم، اما برنامه‌ریزی دقیق باعث شد بچه‌ها پله پله به سطح بالایی از آمادگی برسند. بعد از مسابقات چهارجانبه‌ای که سال گذشته داشتیم، تقریبا همه بچه‌ها رفتند و استراحت کردند. آنها در تعطیلات نوروز استراحت کاملی داشتند، پس از آن اردوها شروع شد، اما وقتی در ابتدای اردوها شرایط ملی‌پوشان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نگاه کردیم، وضعیت آنها برای ما قابل باور نبود.

 


وی افزود: زمانی که انتخابی آزاد برگزار شد، همه ما مربیان از شرایط ضعیفی که آنها داشتند شگفت‌زده شده بودیم. باور نداشتیم که آنها در چنین وضعیتی باشند، اما بعد از آن با برنامه‌هایی که چیدیم، خدا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شکر توانستیم در کره جنوبی نتیجه مطلوبی کسب کنیم. این تیم خیلی کار دارد و تازه اول راه هستیم. ما به آنچه که می‌خواستیم هنوز نرسیده‌ایم. شرایط سختی پیش رو داریم، حالا با کسب عنوان قهرمانی توقعات از ما بیشتر شده و ما باید بیش از این تلاش کنیم. باید به این نکته اشاره کنم در دوره قبل اگر اتفاقاتی می‌افتاد، نتایج با اختلاف کمی رقم می‌خورد اما حالا به لطف خدا ما با اقتدار نسبت به تیم‌های دیگر قهرمان شدیم و پرچم ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در کره جنوبی برافراشتیم.

مهروز ساعی در پاسخ به این سوال که قهرمانی آسیا به پایان رسید و حالا شما بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیش رو دارید.

چه برنامه‌ای برای مسابقات پیش رو دارید، گفت: کار ما در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی سخت خواهد بود. همه می‌دانند که در این مسابقات تیم‌های بسیار قوی حضور خواهند داشت. مسابقات سنگینی پیش رو داریم، ما از قبل برنامه‌ریزی کرده‌ایم و قطعا به برنامه‌هایی که داریم اضافه خواهیم کرد. بدون شک به ارنج تیم ملی هم نفراتی اضافه خواهد شد. ما فقط به این نفرات بسنده نمی‌کنیم. قطعا از بازیکنان دیگر هم استفاده خواهیم کرد و این را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌دانیم هر چه که در کره جنوبی برای ما رقم خورده تمام شده و حالا برای افتخاری دیگر تلاش می‌کنیم تا در ترکیه افتخارآفرینی کنیم.

مربی تیم ملی تکواندوی بانوان در پاسخ به این سوال که حضور هادی ساعی در کنار ملی‌پوشان چقدر به آنها از لحاظ روحی و روانی کمک کرد، خاطرنشان کرد: حضور هادی ساعی در سالن مسابقات و در کنار ملی‌پوشان قوت قلبی برای همه ما بود. در تمام بازی‌ها به ما کمک کرد. او شب قبل از مسابقات با تمام ملی‌پوشان صحبت می‌کرد و از لحاظ روحی و روانی آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آماده مبارزه کردن می‌کرد. از نظر فنی در طول مسابقات هرآنچه که نیاز بود به بچه‌ها گوشزد می‌کرد. واقعا مثل یک مربی کنار تیم بود. در بخش مردان، بچه‌های ما بدشانسی آوردند، آنها با ترکیبی جوان به کره جنوبی رفتند و آینده درخشانی در انتظار آنهاست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ