در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار شد:

اختتامیه نخستین سالانه شهر خلاق رشت

اقتصاد ایران: گیلان-اختتامیه نخستین سالانه شهر خلاق رشت و رویداد معرفی رستورانهای خوراک گیلانی با حضور شهردار رشت، نمایندگان عالی سازمان جهانی یونسکو در ایران، فرماندار شهرستان رشت، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیرکل میراث فرهنگی، مدیران استانی و عده کثیری از فرهنگ دوستان و رشتوندان فهیم در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،سید امیر حسین علوی شهردار رشت در مراسم اختتامیه نخستین سالانه شهر خلاق رشت و رویداد معرفی رستورانهای خوراک گیلانی که عصر روز پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار شد، اظهار داشت: امروز در نخستین سالانه شهر خلاق که جزو میراث فرهنگی و داشته‌‌های غنی مردمان فرهیخته شهر رشت به شمار میرود، میزبان مردم و رستوران دارهای خوب شهرمان هستیم.

شهردار رشت اذعان کرد: تلاش میکنیم تا در دوره جدید مدیریتی شهرداری رشت، اجرای انواع پروژه‌های عمرانی و توسعه زیرساختها را در کوتاهترین زمان ممکن در دستور کار قرار دهیم.

سید امیر حسین علوی رویکرد دیگر شهرداری رشت را تشریح کرد و افزود: در کنار برنامه‌های اشاره شده، تلاش داریم در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و استفاده از ظرفیتهای غنی و معنوی شهر رشت در لوای برند شهر خلاق برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم و بدون شک در آینده همچنان شاهد برگزاری انواع رویدادهای فرهنگی و خلاق در سطح ملی و بین‌المللی خواهیم بود.

سید احمد محیط طباطبائی، رئیس کمیته ارزیابی حافظه جهانی یونسکو در ایران نیز در این مراسم با تشکر از مدیریت شهری و شهرداری رشت برای برگزاری این رویداد اظهار داشت: یکبار دیگر انتخاب شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک را به مردم این دیار تبریک عرض میکنم و امیدوارم در راستای معرفی غذاهای این خطه و تحقق بحث درآمدهای اقتصادی آن هم برنامه‌ریزیهای لازم انجام گیرد.

سید احمد محیط طباطبایی اذعان کرد: سفره در حقیقت نشانی از فرهنگ و تمدن مردم و ابزاری برای تعامل و برقراری ارتباطات هر منطقه‌ای است، بنابراین غذا فقط خوراک محسوب نمیشود بلکه بخشی از باورها و اعتقادات ماست.

وی غذا را پایه فرهنگی مردم گیلان برای معرفی سایر ابعاد فرهنگی این استان خواند و ابراز داشت: قطعا مدیریت شهری و کسانی که نمایندگی مدیریت فرهنگی مردم را عهده‌دار هستند، حتما به این موضوعات مهم توجه می‌کنند.

رئیس کمیته ارزیابی حافظه جهانی یونسکو در ایران افزود: ما از مدیریت شهری پشتیبانی و از خود مردم حرکت و پویایی را انتظار داریم، زیرا مردم رشت امروزه در قالب غذا خواسته و ناخواسته پرچم‌دار فرهنگ گیلان در سطح ایران و خارج از ایران هستند.

فرماندار شهرستان رشت نیز در این مراسم مهمان نوازی را خصوصیت بارز مردم گیلان و شهر رشت ذکر کرد و افزود: با توجه به تنوع بسیار بالای غذایی، عنوان شهر خلاق به حق روی شهر رشت نامگذاری شده است.

حمیدرضا امام پناهی یادآور شد: شهر رشت در تاریخ، فرهنگ و تمدن و داشتن مردمان باصفا و خونگرم هم زبانزد بوده و هست و از شهردار رشت و شورای اسلامی شهر برای برگزاری این برنامه تشکر و قدردانی میکنم و امیدوارم چنین رویدادهایی استمرار داشته باشد.

همچنین رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم با تشکر از بانیان برگزاری این رویداد و مجموعه شهرداری عنوان کرد: بدون شک با کمک و همراهی دستگاهها و مجموعه‌های ذیربط اتفاقات خوبی برای شهر رشت و برند شهر خلاق خوراک به وقوع می‌پیوندد.

نادر حسینی تصریح کرد:‌ شهر خلاق خوراک دارای مولفه‌های بسیار زیادو متنوعی است که هر کدام از رشتوندان عزیز باید نسبت به آن آشنایی داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت نیز در این مراسم با تقدیر و تشکر از حضور مهمانان یونسکو و دیگر مسئولان شهرستانی ابراز داشت: قطعا تمام این برنامه‌ها برای این است تا بتوانیم رضایت شهروندان را در راستای اهداف و ماموریت‌های مدیریت شهری کسب کنیم.

مجید عزیزی برگزاری انواع مراسمها، جشنواره‌ها و رویدادها به میزبانی شهر رشت را خواستار شد و اضافه کرد: تا زمانی که ما گردشگر را در استان گیلان داریم، باید از این ظرفیت برای شناساندن هر چه بیشتر برند شهر خلاق خوراک رشت و تبلیغ غذاهای سنتی آن استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه مردم گیلان به خصوص شهر ولایتمدار رشت در دفاع از وطن و میهن با تقدیم هشت هزار شهید گلگون کفن همواره پیشتاز بوده‌اند، تصریح کرد: شهر رشت تنها در حوزه شهر خلاق خوراک خلاصه نمی‌شود بلکه در حوزه‌های علمی، فرهنگی، ادبی و هنری هم جایگاه برجسته‌ای دارد.

سید شمس شفیعی یادآور شد: شهرداری رشت و شورای اسلامی شهر درصدد هستند تا در کنار اجرای برنامه‌‌های شهر خلاق خوراک در بخش اقتصاد خلاق شهری و کسب و کارهای خرد هم ورود کند، زیرا این اقدام علاوه بر مزیتهای اقتصادی، به حفظ برند شهر خلاق خوراک کمک می‌کند.

گفتنی است در این مراسم از منتخبین مسابقه سرآشپزان کوچک و مسئولین رستورانهای منتخب استان گیلان با اهدای تندیس و لوح، تقدیر شد

همچنین در پایان این مراسم شهردار رشت بهمراه نمایندگان سازمان جهانی یونسکو در ایران، فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر از غرفه های رستوران داران با عرضه غذاهای محلی استان گیلان بازدید بعمل آورد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ