پایان دوره ی روابط‌عمومی های «بنری»

اقتصاد ایران: گیلان-نخستین جلسه گروه تخصصی روابط عمومی باشگاه با حضور علی نوریجانی رییس کل باشگاه و حمید شکری خانقاه، حمید ضیایی پرور، محمد رضا محمد یوسفی، اکرم صوفی، علیرضا حقیقی، سینا تفنگچی و میلاد زارعی به عنوان اعضای گروه تخصصی روابط عمومی و میهمانان جلسه برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران به نقل از روابط  عمومی باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه ای یونسکو ایران،در این جلسه که در محل باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه ای یونسکو ایران برگزار شد دکتر علی نوریجانی ـ رییس کل باشگاه با اشاره به راه اندازی گروه های تخصصی این مجموعه علمی، با تاکید بر برگزاری منظم جلسات گروه تخصصی روابط عمومی و برنامه ریزی مدون برای این عرصه مهم و تاثیرگذار در کشور گفت: اساس تفکر و اقدام ما با نیت همزمانی اقدام نخبگانی و عملیاتی برای طرح ریزی اقداماتی دارای تمایز و برون داد قابل پیاده سازی برای کشور و عرصه ارتباطات است.

نوریجانی ادامه داد: بر این اساس ما در مجموعه باشگاه رقابتی با سایر تشکل های موجود نداریم و بنای ایفای نقش وحدت بخش میان دوستان فعال در این حوزه را داریم. باشگاه های یونسکو و همچنین باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه ای یونسکو می بایست نقش تسهیلگر در زمینه شبکه سازی را تشکل های حرفه ای این عرصه را ایفا کند.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد و تقویت ظرفیت های بین المللی و هم افزا با سایر مجموعه های خارج از کشور مورد توجه ما است، اظهار کرد: اینکه بتوانیم زبان گویای جمهوری اسلامی در عرصه ارتباطات، رسانه، سواد رسانه و امثالهم باشیم برای کشور ظرفیت گفتمانی بی نظیری را خلق و توسعه خواهد کرد. در واقع باشگاه با ایجاد وحدت میان تشکل ها و نخبگان عرصه ارتباطات و روابط عمومی در پی توسعه گفتمانی کشور در عرصه روابط عمومی داخلی و روابط بین المللی است.

نوریجانی تاکید کرد: استفاده و بهره گیری از تجربیات پیشین و کمک به تولید ادبیات و جریان در عرصه های موجود رسانه ای را با قوت و با حضور جریانات متنوع نخبگانی پیگیری خواهیم کرد. باشگاه همکاری با نخبگان عرصه روابط عمومی و ارتباطات علی الخصوص آقایان دکتر شکری خانقاه و دکتر ضیائی پرور را مغتنم شمرده و از این ظرفیت برای راه اندازی گروه های تخصصی این باشگاه علمی استفاده خواهد کرد.

حمید شکری خانقاه در ادامه جلسه ضمن تاکید بر فقر برنامه ریزی ارتباطی سازمانها در حوزه روابط عمومی تاکید کرد: با توجه به عدم تناسب مطالبات و دستاوردهای ساختاری و عملیاتی حوزه روابط عمومی ما در کشور و در اغلب سازمانها با ناکارآمدی و بحران روابط عمومی روبرو هستیم. متاسفانه آنگونه که باید و شاید نتوانسته ایم با نسل جدید و جوان روابط عمومی ارتباط برقرار کنیم و نیازمند اصلاح مسیر هستیم، از همین امروز باید شروع کرد و فردا دیر است.

این مدرس دانشگاه در حوزه روابط عمومی و ارتباطات افزود: ما باید فاصله و شکاف بین نسلی جامعه روابط عمومی را کم کنیم، استراتژی گفت و گو را در پیش بگیریم و در خلال گفتگوهای بین نسلی بتوانیم در حوزه ارتباطی جریان سازی کنیم.

نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی افزود: خوشبختانه باشگاه مدیریت رسانه یونسکو از مقبولیت و مشروعیت و اعتبار شایسته ای برخوردار است و باید از این ظرفیت بالا برای هم افزایی با نسل جدید و فعالان ارتباطی اکوسیستم فناوری و نوآوری ارتباطات کشور برای توسعه سواد ارتباطی استفاده کنیم.

محمد رضا محمد یوسفی رییس هیات مدیره انجمن صنفی مدیران رسانه در ادامه جلسه ضمن تاکید بر لزوم ارتباط صحیح روابط عمومی ها با رسانه های نو گفت: باید یک بار برای همیشه باور کنیم که دنیای ارتباطات، دنیای لحظه هاست و اگر سرعت نسل قدیم کم است باید جوانان را بیاوریم و در کنار آنها به عنوان مشاور قرار بگیریم. امروز دیگر نمی توانیم به نسل جدید بگوییم این کار را نکن، بلکه باید او را قانع کنیم چه چیزی برای او خوب است زیرا ارتباطات عمومی نسل جدید بسیار عمیق و متفاوت از نسل قدیم است.

مدیر مسئول روزنامه جمهور گفت: باید پروژه “گفتگوی بین نسلی روابط عمومی” را جدی بگیریم و تلاش کنیم تا با حضور نسل جدید اکوسیستم رسانه ای و ارتباطاتی، فضای روابط عمومی را در کشور متحول کنیم. باید باور کنیم که دوره فعالیت روابط عمومی بنری و برگزاری جلسات بدون برنامه روابط عمومی گذشته است، باور کنیم با ژست نوین بودن نمی توان توسعه یافت و باید هسته مرکزی تیم اجرایی و جوان باشد.

در ادامه این نشست حمید ضیایی پرور مدرس روابط عمومی و ارتباطات ضمن تاکید بر لزوم ارتباطات بین نسلی در حیطه روابط عمومی گفت: همان گونه که روابط عمومی نسل جوان، با ساز و کار روابط عمومی سازمانهای دولتی و حاکمیتی بیگانه هستند و اصلا شناختی از رویه های روابط عمومی سنتی ندارند، مراکز روابط عمومی و ارتباطات رسانه ای دولتی نیز با نسل جدید ارتباط ندارند و این شکاف نسلی هر روز در حال عمیق تر شدن است.

ضیایی پرور تاکید کرد : ممنوعیت تولید محتوای چند رسانه ای در رسانه های مرجع بین المللی و عدم امکان استفاده از پلتفرم های متعدد اجتماعی برای نسل جوان پذیرفته نیست و نمی توان صرفا با تحکم رویه های نظارتی ایجاد کرد بلکه باید با گفتگو و رویه های مدنی اقناع ایجاد شود. دغدغه ما در باشگاه یونسکو اتصال نسل قدیم به نسل جدید برای شنیدن صدای یکدیگر است.

اکرم صوفی پژوهشگر و فعال عرصه ارتباطات و رسانه ها با تاکید بر لزوم ایجاد وحدت و انسجام در نظام روابط عمومی کشور گفت: متاسفانه در بسیاری سازمان های دولتی و حاکمیتی با تغییر مدیریت ارشد شاهد تغییر کل برنامه ها و رویکردهای ارتباطی در روابط عمومی هستیم و در بسیاری از ارگان ها برنامه چند ساله و دانش محور نداریم. اینکه روابط عمومی یک جایگاه تشریفاتی در سازمان باشد و فقط در زمان بحران مسئولیت جمع کردن رخدادها را به عهده بگیرد در شان روابط عمومی نیست.

این مدیر و پژوهشگر عرصه روابط عمومی مدیریت شهری تاکید کرد: نسل جدید ادبیات سازمانی و حاکمیتی را نتوانسته است به درستی بشناسد و در دریافت حقوق عادی و مطالبات طبیعی خود مظلوم واقع می شود حال آنکه بعضا به لحاظ توان استراتژیک و تکنیکی برتری بسیاری نسبت به نسل قدیم دارد. همه ما باید در کنار یکدیگر در باشگاه های یونسکو سعی کنیم تا علاوه بر حضور نسل جوان و استارتاپی و نوآور در این عرصه ، بتوانیم تجربیات نسل قدیم را به صورت مدون و صحیح به نسل جدید منتقل کنیم..

در ادامه جلسه علیرضا حقیقی قریب مدیر عامل مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون مدیا در تحلیل وضعیت ارتباطات در اکو سیستم رسانه ای کشور گفت: امروز در مواجهه با نسل جدید یا نسل Z با یک پارادایم جدید ارتباطی روبرو هستیم و دیگر نمی توان با الگوهای ساختاری پیشین با آنها تعامل کرد. حس احترام و تعامل و از آن مهمتر تحلیل منطقی در تعملات ساختاری با این نسل حرف اول را می زند. نسل و جریانی که در اکثر ابعاد با نسل قدیم متفاوت است قطعا ادبیات ارتباطی نسل قدیم و محجور واقع شدن را نمی پسندد.

مدیر عامل رایمون مدیا تاکید کرد: ایجاد یک بستر گفتگو و سازو کاری که بتوان در خلال آن شکاف بین نسل های ارتباطی کشور را پر کرد و از این فرآیند خلاء ارتباطات حاکمیتی Government Relations (GR) نسل جدید و خلاء روابط عمومی نوین electronic PR (EPR) در نسل قدیم را با انتقال تجربه بین این دو نسل جبران کرد می تواند یک رویداد مناسب و درخور توجه باشد.

در پایان جلسه میلاد زارعی فعال عرصه ارتباطات و رسانه ها ضمن تاکید بر لزوم اتخاذ رویه های جدید در عرصه روابط عمومی کشور گفت: همه پیشکسوتان عرصه ارتباطات و روابط عمومی و تشکل های ارتباطاتی کشور برای ما محترم هستند و قطعا باید از تجربیات ایشان در این ایام بازنشستگی شان بهره ببریم، در هیچ جای دنیا چند دهه تجربه را از دست نمیدهند و این تجربیات حاکمیتی و سنتی در عرصه ارتباطات برای همه ما کیمیاست؛ اما فراموش نکنیم تا زمانی که در بر پاشنه عدم توجه به جوانان بچرخد قطعا هر چقدر هم که تلاش کنیم به توسعه ارتباطی برسیم فقط و فقط به بن بست ارتباطی برمیخوریم و چیزی جز جوان ستیزی نمیبینیم. تنها راه چاره گفتگو است که بارها نیز گفته ایم و خواهش کرده ایم که جوانان را ببینند اما هرگز در پاسخ به این درخواست ، رویه عملی ای از برخی تشکل های سنتی در عرصه ارتباطات شاهد نبوده ایم.

زارعی ادامه داد: بنا نداریم فقط گلایه کنیم و غر بزنیم و اگر بقیه دربها بر روی جوانان و فعالان اکو سیستم استارتاپی بسته است قطعا دربهای باشگاه های یونسکو به روی جوانان باز است و باشگاه مدیریت ارتباطات میتواند مرکز جوانان روابط عمومی باشد. با برنامه ریزی های انجام شده در کارگروه تخصصی روابط عمومی و حمایت های یونسکو ایران از امروز هر فردی که حس می کند دل در گرو توسعه ارتباطاتی و رسانه ای این کشور دارد می تواند به باشگاه بیاید و کار را در دست بگیرد. اینجا هیچ یک از ما صاحب خانه نیستیم بلکه فقط همراه و مسئول رشد یکدیگر هستیم.

مدیر مسئول سایت خبری ارتباطات و رسانه ها در پایان تاکید کرد : قطعا با برنامه ریزی های انجام شده مدیریت و امور اجرایی حوزه روابط عمومی در دستان نسل های سه و چهار ارتباطاتی کشور قرار میگیرد که همان نسل جوان استارتاپی کشور هستند و نسل اول و دوم که نسل سنتی هستند به عنوان مشاور در کنار نسل جدید حاضر خواهند بود. هیچ کسی حذف نمیشود بلکه ترکیب تیم بصورت درست چیدمان خواهد شد. بعنوان عضو کوچکی از تشکل یونسکو از کلیه علاقمندان به حضور و همفکری در کارگروه تخصصی روابط عمومی دعوت میکنم تا با ما تماس بگیرند و در راستای توسعه فضای روابط عمومی و ارتباطات کشور دوشادوش ما بایستند.

شایان ذکر است در پایان این مراسم علی نوریجانی رییس کل باشگاه ضمن تقدیر از حضور مدعوین و اعضای کارگروه تخصصی روابط عمومی، با اهدای حکم انتصاب، حمید شکری خانقاه را به عنوان رییس گروه تخصصی روابط عمومی باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه ای یونسکو ایران و میلاد زارعی را به عنوان دبیر گروه تخصصی منصوب نمود. همچنین در صورتجلسه این نشست تخصصی مصوب شد تا جلسات آتی با حضور اعضای جدید و فعالان رسانه ای و روابط عمومی های اکوسیستم استارتاپی کشور برگزار شود.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ