در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا:

قدردانی استاندار گیلان از مشارکت مردم و مدافعان سلامت در کنترل بیماری

اقتصاد ایران: گیلان-استاندار گیلان با قدردانی از تلاش‌های مجاهدانه مدافعان سلامت و نیروهای جهادی و مشارکت اثرگذار مردم در مهار کرونا، بر ضرورت تداوم اجرای طرح شهید سلیمانی برای مدیریت موفق بیماری تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،دکتر اسدالله عباسی  در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان با حضور فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به برگزاری منظم جلسات ستاد استانی اظهار داشت: مدیریت صحیح کنونی در خصوص این بیماری؛ با تلاش مجاهدانه همه دست اندرکاران، امامان جمعه، رسانه‌ها و همچنین همراهی آحاد مردم به دست آمده است.

وی با یادآوری اینکه گیلان در نوبت اول و دوم تزریق واکسن کرونا در کشور حائز رتبه نخست بوده، ابراز امیدواری کرد که با همراهی مردم و رسانه‌ها، در نوبت سوم نیز پوشش واکسیناسیون در استان به سطح مورد انتظار برسد.

دکتر عباسی با اشاره به جمعیت ساکن و شناور قابل‌توجه در گیلان به عنوان استان مقصد گردشگری، خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروزی امسال که مسافران پرشماری به گیلان آمدند؛ تمام تلاش ما برای حفظ و ارتقاء ایمنی و سلامت مردم و البته مسافران بوده است.

وی ادامه داد: این مهم باید با جدیت در رعایت موازین بهداشتی و اجتناب از عادی انگاری تداوم داشته باشد.

دکتر عباسی با بیان اینکه اقشار مختلف مردم گیلان در ایثار و ازخودگذشتگی پیشتاز هستند، گفت: گیلانیان مفتخرند که نخستین شهید مدافع سلامت را با ایثار مرحومه نرجس خانعلی زاده تقدیم سلامت مردم کرده‌اند.

استاندار گیلان توجه به منویات رهبر معظم انقلاب، اجراط طرح مواسات و کمک های مومنانه در قالب طرح شهید سلیمانی، واکسیناسیون عمومی و بیمه اقشار کم درآمد را مولفه های موفقیت در مدیریت بیماری عنوان کرد. 

وی آموزش های عمومی، تقویت مراقبت و پایش بیماری، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک، گسترش فزون‌تر ترزیق دز سوم، حمایت نظام سلامت برای پذیرش بیماران سرپایی بخصوص کودکان و دانش آموزان، رعایت بیشتر موازین بهداشتی با توجه به بازگشایی مراکز آموزشی ، مدارس و دانشگاه‌ها و پرهیز از عادی انگاری در کنار همزیستی با بیماری تا زمان ریشه کنی کامل آن را از راهبردهای اصلی مقابله با کرونا بیان کرد.

 * **** گیلانیان در دوران شیوع کرونا مجاهدانه تلاش کردند / افتخارات گیلان به‌عنوان تجربه ای گرانسنگ ثبت شود

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مدیریت کرونا نیز در این جلسه تلاش‌های گیلانیان در دوران شیوع کرونا را مجاهدانه توصیف کرد و گفت: موفقیت‌های حاصل شده در بحران کرونای گیلان ، یک افتخار است و باید به‌عنوان دانش و تجربه برای همه ادوار ثبت و ذخیره شود.

سردار محمدحسین سپهر با اشاره تلاش‌های مجاهدانه گیلانیان در بحران کرونا و کنترل این بیماری ادامه داد: استان گیلان هم‌زمان با قم درگیر بیماری کرونا بود که خوشبختانه در طول این بحران موفق عمل کرده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا خاطرنشا ساخت: مدیریت صحیح کرونا در استان در کنار همراهی و همدلی مردم به‌دست آمده و باید قدر دانسته شود. 

سردار سپهر، با اشاره به موفقیت‌هایی که گیلان در طرح شهید سلیمانی کسب کرد، ادامه داد: نه‌تنها در بحران کرونا بلکه حفظ و تقویت طرح شهید سلیمانی راهبرد عینی عبور از همه بحران‌هاست.

وی در ادامه به‌ضرورت مطالعات بومی و اقتضایی استان در بحران‌ها تأکید کرد و گفت: باید از تهدیدات فعلی فرصت ساخت و با ارتقاء سطح دانش عمومی و اختصاصی، خود امدادی و دگر امدادی و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا پایان کرونا در برابر این ویروس منحوس و دیگر تهدیدات فائق آمد.

در این جلسه رئیسان کمیته‌های تخصصی ستاد کرونا گیلان و تعدادی از فرمانداران شهرستان های استان که بصورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند، گزارش‌هایی از فعالیت‌های انجام شده ارائه کردند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ