با حضور استاندار گیلان :

آغاز رزمایش سراسری نظارت بر بازار گیلان/بازدید از عملکرد سامانه ۱۲۴

اقتصاد ایران: گیلان-استاندار گیلان بر مقابله قاطعانه با سودجویان و برخورد قانونی با افزایش قیمت کالاهای مورد نیاز مردم توسط بازرسان و مسئولان دستگاه های مربوطه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،دکتر اسدالله عباسی در رزمایش سراسری نظارت بر بازار گیلان حضور یافت و از روند فعالیت بازرسان اداره کل صنعت ، معدن و تجارت گیلان و پاسخگویی به تماس‌های مردمی در سامانه 124 بازدید کرد.

استاندار گیلان در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: دولت در حال مردمی کردن اقتصاد است و تلاش می‌کند یارانه هایی که سال‌های گذشته به جیب دلالان و سودجویان رفته را به مردم بازگرداند.

وی با بیان اینکه تخصیص ارز 4200 تومانی به اقتصاد کشور لطمه می زند ، افزود: دولت قصد حذف یارانه را ندارد و لازمست میزان یارانه اختصاصی به کالاها و خدمات به صورت مستقیم به مردم پرداخت شود تا خود بر این بخش نظارت کنند.

دکتر عباسی بر ضرورت سختگیری و نظارت بیشتر بر بازار و نیز جلوگیری از سوءاستفاده سودجویان تأکید کرد و گفت: در موضوع آرد و نان، معتقدم به افزایش کیفیت نان و البته جلوگیری از قاچاق آرد هستیم و برای ساماندهی در این بخش ، مردم هم نقش موثری دارند.

 نماینده عالی دولت در گیلان با اعلام اینکه افزایش قیمتی در خصوص نان سنتی نخواهیم داشت، ادامه داد: قیمت ها در این بخش تحت کنترل است و به زودی با توزیع کالابرگ الکترونیک، یارانه نان به درستی پرداخت می شود.

وی یادآور شد: کالاهای اساسی به اندازه کافی در انبارها موجود است و جای نگرانی وجود ندارد.

دکتر عباسی با تاکید بر اینکه هیچ صنفی مجاز نیست قیمت کالای خود را افزایش دهد، به فعالیت 200 تیم نظارتی در استان و بررسی روند تولید تا عرضه در بازار اشاره و اضافه کرد: این تیم ها باید گزارش خود را به صورت روزانه ثبت کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخطی از قانون با جدیت به اعمال قانون بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید قاطعانه پای کار باشند تا برنامه های دولت برای کاهش فاصله اجتماعی و جراحی اقتصادی با حمایت مردم به خوبی اجرایی شود، افزود: این مهم آبروی مسئولان نظام جمهوری اسلامیست.

استاندار گیلان همچنین با حضور در مرکز پیشخوان پاسخگویی (124) به صورت برخط پاسخگوی برخی از تماس های مردمی بود.

در ادامه این بازدید با حضور نماینده عالی دولت در استان همزمان با سراسر کشور طرح نظارت و بازرسی زنجیره تولید تا مصرف گیلان با هدف نظارت هوشمند در بازار و اطمینان بخشی از وجود کالاهای پرمصرف و جلوگیری از هرگونه و سوء استفاده احتمالی در زنجیره تولید تا مصرف آغاز شد و تا پایان هفته نیز ادامه دارد.

در این طرح ۲۰۰ بازرس در نقاط مختلف استان، روند تولید، توزیع و مصرف را بررسی می کنند.

دکتر عباسی همچنین با حضور در اتاق اصناف گیلان ضمن بررسی روند فعالیت ها بر لزوم نظارت جدی بر قیمت کالا توسط اتحادیه ها تأکید کرد.

استاندار گیلان در ادامه پس از بازدید از چند فروشگاه عرضه کالاهای اساسی در رشت طی گفت‌وگویی با خبرنگاران با بیان اینکه روغن خام و نیز فرآوری شده موجود است، گفت: کارخانه‌های تولید روغن نیز در رشت و صومعه‌سرا در حال فعالیت هستند و کمبودی نداریم.

وی باتوجه وجود مایحتاج مورد نیاز در انبارها، از مردم خواست تا ضمن اعتماد به دولت صادق‌الوعد به اندازه نیاز خود نسبت به خرید اقدام کنند و افزود: مشکلی درخصوص تأمین روغن، شکر، آرد، برنج و دیگر کالاهای مورد نیاز وجود ندارد ضمن آنکه کالاها تاریخ مصرف دارند و انتظار می‌رود مردم متناسب با نیاز خود اقلام را خریداری کنند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ