با حضور فعالین اقتصادی منطقه و استان گیلان برگزار شد:

نشست توسعه مبادلات تجاری با محوریت سوریه

اقتصاد ایران: گیلان-با حضور فعالین اقتصادی منطقه و استان گیلان نشست توسعه مبادلات تجاری با محوریت سوریه با سخنرانی سردار رحیم نوعی اقدم فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) سوریه و مهندس علی اوسط اکبری مقدم، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان در مرکز نمایشگاهی و همایش های منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،فرمانده قرارگاه حضرت زینب(س) در سوریه در این نشست تخصصی با بیان اینکه کشور سوریه مدیون اقتدار ایران اسلامی است و اگر تا دیروز سوریه عرصه مجاهدت سربازان دلاورمان بود، امروزه فعالان اقتصادی به عنوان لشکریان جمهوری اسلامی ایران در چنین قرارگاهی حضور پیدا کرده اند، اظهار داشت: با توجه به سابقه روابط دو کشور و یاری مستشاری نیروهای ایرانی در زمینه مقابله با نیروهای داعشی، هم اکنون شرایط برای حضور فعالان اقتصادی ایرانی در سوریه فراهم است.

وی با تصریح بر لزوم حفاظت از عرصه اقتصادی کشور همچون حوزه های اقتدار و بهره گیری از بسترها و فرصت های اقتصادی ایجاد شده در بازار سوریه به منظور حضور محصولات و کالاهای ایرانی، اضافه کرد: با عنایت به توافقات صورت گرفته شرایط برای حضور سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی در زمینه های تولید، انتقال تکنولوژی و امکانات مهیا شده است.

فرمانده قرارگاه حضرت زینب(س) در سوریه با اشاره به عنایت مقام معظم رهبری به مقوله دانش بنیان در راستای نهادینه کردن جهاد اقتصادی و علمی کردن اقتصاد افزود: براین اساس می توان تأکید کرد که پیش شرط ایجاد تحولات ارزشمند، رشد اقتصادی است، موضوعی که در بیانات و سیاست های ابلاغی رهبری قابل استناد می باشد.

وی از امکان صدور محصولات متنوعی از سوریه با تعرفه گمرکی صفر درصد به ۲۴ کشور عربی خبر داد و گفت: این مزیت در حوزه های هتلداری،رستوران داری، ساخت و ساز، بازیافت زباله، خدمات نرم‌افزاری رایانه ای و تلفن های همراه، انرژیهای تجدیدپذیر برقی و بادی، صنایع مونتاژ و صنعت پلاستیک اعمال می شوند و فعالان اقتصادی می توانند از آن بهره برداری نمایند.

سردار رحیم نوعی اقدم اضافه کرد: از سوی دیگر صاحبان سرمایه می توانند از طریق انتقال دانش و تکنولوژی در زمینه های مهندسی و بازرگانی در صادرات، شیر خشک، ماکارونی، سوخت، مواد پتروشیمی و محصولات دارویی در بازارهای کشورهای عربی با محوریت سوریه فعالیت نموده و این کشور را به پایگاه صادرات کالاهای ایرانی تبدیل نمود.

وی با بیان اینکه رویکرد اقتصادی کشورمان باید بر پررنگ کردن نقش جمهوری اسلامی در مبادلات تجاری سوریه استوار گردد، افزود: برهمین اساس فعالین اقتصادی می توانند از ظرفیت اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه در مسیرهمکاری و هم افزایی استفاده نمایند.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در نشست توسعه مبادلات تجاری با محوریت سوریه با اشاره به توانایی کشورمان جهت نقش آفرینی در تحول اقتصادی سوریه اضافه کرد که امروزه و همزمان با دفاع از حرم، باید از فرصت کمک به توسعه فضای کسب و کار اقتصادی سوریه به عنوان همسایه مهم و شریک تجاری جمهوری اسلامی ایران به منظور گسترش مناسبات دو کشور بهره برداری نمود.

مهندس علی اوسط اکبری مقدم با ارائه تحلیلی از راهبرد مشارکت بخش خصوصی در دیپلماسی اقتصادی کشورمان حتی در زمینه ایجاد زیرساخت های مورد نیاز کشور سوریه، اشاره ای به دو پایه صنعت و کشاورزی این کشور نمود و با تصریح بر بستر و فضای بسیار مناسب در حوزه صنعتی، افزود: در مقایسه با بسیاری از کشورهای منطقه، سوریه تنها کشوری است که زیر ساخت،تسهیلات و تعرفه‌های گمرکی را برای فعالین اقتصادی فراهم نموده، چراکه بدنبال جلب مشارکت بخش خصوصی و ورود قانونمند به چرخه اقتصاد بین المللی است.

وی با تبیین ظرفیت ها و مزیتهای منطقه متبوع خود به ویژه توانمندی های مختلف شرکت های تولیدی و خدمات حمل و نقلی و گردشگری، تأکید نمود: با عنایت به وجود کریدورهای شمال-جنوب،و چین-قزاقستان-ایران، منطقه آزاد انزلی از طریق دو بندر کاسپین و انزلی که در محدوده این منطقه واقع شده می تواند نقش موثری در ترانزیت کالاهای سوریه ایفا نماید

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ