استاندار گیلان:
رونق چای در گرو بسته بندی و برندسازی جذاب
اقتصاد ایران: گیلان-استاندار گیلان توجه و اهتمام به بستهبندی و برندسازی چای را موجب رونق بیش از پیش این محصول عنوان کرد و گفت: استانداردسازی محصولات غذایی ازجمله چای، از دیگر مواردیست که باید به آن توجه شود چراکه گامی در حمایت از تولید داخلی به شمار میآید.
به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،دکتر اسدالله عباسی عصر دیروز(سهشنبه) در دیدار اعضای هیات مدیره سندیکای کارخانجات چای اظهار داشت: کشاورز باید بداند وقتی برگ سبز چای را تحویل کارخانه می دهد، در یک برنامه زمانبندی مشخص، پول خود را دریافت میکند و بر این مبنا تطبیق زمان اهمیت زیادی دارد.
وی بازدید اخیر خود از باغهای چای و برخی کارخانجات چایسازی و دستور تعیین تکلیف موضوع سرمایه در گردش فعالان صنعت چای را یادآور شد و بیان داشت: چای، از محصولات مهم غذایی و مرتبط با سلامت آحاد جامعه است و موضوع استانداردسازی آن هم باید مورد توجه جدی باشد.
استاندار گیلان تقویت نظارت ها در این بخش را مورد تأکید قرار داد و گفت: بایستی مقابل تولیدات غیراستاندارد گرفته شود و این اقدام، گامی اصولی برای حمایت از تولید داخل و سرمایهگذاران این حوزه است.
وی همچنین با تاکید بر جلوگیری از واردات بی رویه افزود: برگزاری و برپایی جشنواره و نمایشگاه چای پیش بینی شود تا مصرف چای داخلی ترویج گردد.
دکتر عباسی با اشاره به کیفیت بالای چای داخلی، معرفی صحیح این محصول را موجب افزایش تقاضا عنوان و اضافه کرد: بهسازی و نوسازی همه حلقههای مرتبط با صنعت چای، به رشد و رونق آن کمک میکند.
وی رفع دغدغههای کشاورزان ازجمله باغداران چای و فعالان این بخش را وجهه همت خود بیان و با اشاره به سفر رئیس جمهوری به گیلان، ساماندهی وضعیت چای را مورد اهتمام و توجه دولت ذکر و ابراز اطمینان کرد که در رایزنی با وزیر جهاد کشاورزی، این موضوع پیگیری می شود.
دکتر عباسی با تصریح اینکه از عرضه چای سنواتی به بازار مصرف داخلی باید جلوگیری شود، مسئله کاربرد آن در مصارف صنعتی و غیرغذایی توسط برخی کشورها را موضوعی عنوان کرد که باید بررسیهای لازم در مورد آن صورت گرفته و سپس، به صادرات آن به کشورهای غیرهمسایه اقدام گردد.
تعامل و همافزایی اعضای سندیکا در جهت برقراری زنجیرههای مرتبط با رشد صنعت چای از دیگر مواردی بود که استاندار گیلان بر آن تاکید کرد.
در این جلسه هریک از اعضای هیات مدیره سندیکای کارخانجات چای نیز دغدغه های خود در مورد رشد صنعت چای را بیان کردند.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه