برگزاری جلسه شورای تامین خراسان رضوی در پی انسداد مرز دوغارون

اقتصاد ایران: مشهد-فرماندار تایباد گفت: جلسه شورای تامین خراسان رضوی در پی انسداد مرز دوغارون نیرو‌های طالبان به علت برخی اختلافات جلسه شورای تامین با حضور استاندار برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران،مهدی دونده، افزود: در حال بررسی موضوع هستیم تا با حضور استاندار تصمیم‌گیری انجام شود و تا ابعاد و زوایای موضوع مشخص نشود، هیچ اظهار نظری در این باره نمی‌توان کرد.


وی با بیان این که مورد خاصی نیست گفت: هم اکنون نیرو‌ها در مرز حضور دارند، اما رفت‌وآمدی انجام نمی‌شود، اما این اختلاف باید بررسی شود. 

گمرک دوغارون واقع در شهرستان تایباد با یک قرن سابقه فعالیت در فاصله ۱۸ کیلومتری مرز ایران و افغانستان در حوزه صادرات، واردات، ترانزیت و مسافر فعال است.

 فرمانده هنگ مرزی تایباد در خراسان رضوی نیز گفت: به دنبال اختلاف به وجود آمده در مرز مشترک جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در حوزه ماموریت این هنگ، با مذاکرات انجام شده بین مرزبانان دو طرف مقرر شد به منظور شفاف سازی و حل ابهام پیش آمده، کارشناسان طرفین در حوزه مرز موضوع را بررسی کنند.
سرهنگ محمد چراغ  با اعلام این مطلب به خبرنگاران افزود: امروز نیروهای مرزی وابسته به طالبان، به دلیل عدم اشرافیت به قوانین و مقررات مرزی، با ابهاماتی روبه رو شده بودند که با مذاکرات انجام شده بین مرزبانان طرفین، مقرر شد این موضوع بررسی و ابهامات آنان برطرف شود.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون با اشراف و تسلط اطلاعاتی و عملیاتی مرزبانان غیور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، آرامش در مرزهای مشترک ایران و افغانستان با نگاه صلح و دوستی برقرار است.
وی اضافه کرد: مرزبانان غیور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از آمادگی کامل برای تامین امنیت مرزها برخوردار هستند و هم اینک مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد.
به نقل از منابع محلی هم اکنون مرز دوغارون در خراسان رضوی به دلیل مشکلات بین مرزبانان ایران و طالبان بسته است .
مرکز شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۸ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است. تایباد از سمت شرق و جنوب شرق هم مرز با کشور افغانستان است.
گمرک دوغارون واقع در شهرستان تایباد با یک قرن سابقه فعالیت در فاصله ۱۸ کیلومتری مرز ایران و افغانستان در حوزه صادرات، واردات، ترانزیت و مسافر فعال است. 
برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ