وزیر امور خارجه کشورمان:

تعرض به مسجدالاقصی قابل تحمل نیست

اقتصاد ایران: وزیر خارجه خطاب به دبیرکل سازمان ملل ، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و وزرای امور خارجه کشور‌های اسلامی ، سکوت مجامع بین المللی درباره یورش وحشیانه رژیم صهیونیستی را عامل تشدید جنایات این رژیم دانست.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،وزیر امور خارجه کشورمان با ارسال نامه‌های جداگانه‌ای خطاب به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و وزرای امور خارجه کشور‌های اسلامی، رویکرد دوگانه و سکوت برخی دولت‌ها و مجامع بین المللی در قبال فلسطین را عامل تشجیع رژیم آپارتاید اسرائیل برای تشدید نقض حقوق بشر علیه مردم فلسطین دانست.

دکتر حسین امیرعبداللهیان در این مکاتبات، نگرانی عمیق خود نسبت به وقایع اخیر در فلسطین شامل اقدامات جنایتکارانه رژیم اشغالگر قدس در اهانت به قبله‌ی اول مسلمین و تهاجم وحشیانه به مردم نمازگزار و روزه دار فلسطین که منجر به زخمی شدن و دستگیری صد‌ها تن از آنان شد را ابراز کرد.

دکتر امیرعبداللهیان در این نامه هر گونه تعرض و هتک حرمت نسبت به اماکن مقدس مورد احترام مسلمانان و جریحه دار کردن احساسات امت اسلامی و کشور‌های مسلمان را مطرود و غیر قابل تحمل دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین اقدامات اخیر صهیونیستها، به عنوان یکی از شواهد آشکار تداوم سیاسی ثابت و شرورانه کیان صهیونیستی برای تغییر هویت قدس را به شدیدترین لحن ممکن محکوم و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با الهام از آموزه‌های ناب دین مقدس اسلام و سایر ادیان الهی و مطابق با حقوق بین الملل، حمایت مستمر از مبارزات رهایی بخش و مقاومت مردم فلسطین با هدف تحقق کامل حقوق انسانی آن‌ها را در زمره اصول اساسی سیاست خارجی خود قرار داده است.

دکتر امیرعبداللهیان ضمن حمایت از بیانیه مورخ ۱۵ آوریل ۲۰۲۲ دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی درباره تحولات اخیر در سرزمین فلسطین، رویکرد دوگانه و سکوت برخی دولت‌ها و مجامع بین المللی را عامل تشجیع رژیم آپارتاید اسرائیل برای تشدید اقدامات ضد انسانی و ناقض حقوق بشر و حقوق انسان دوستانه علیه فلسطین دانست.

رئیس دستگاه سیاست خارجی بر ضرورت اقدام فوری و قاطع جامعه بین المللی و سازمان ملل متحد به ویژه شورای امنیت آن در انجام وظایف خود در زمینه حمایت از مقاومت مردم فلسطین تاکید و درخواست کرد تحولات دو هفته اخیر فلسطین اشغالی در دستور کار فوری سازمان ملل متحد قرار گیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان تاکید کرد، استقرار صلح پایدار و عادلانه در منطقه تنها با رفع کامل اشغال فلسطین، بازگشت کلیه آوارگان به سرزمین خویش، تعیین نظام آینده فلسطین بر اساس یک همه پرسی با حضور کلیه ساکنین اصلی آن و در نهایت تشکیل دولت مستقل و یکپارچه فلسطین به پایتختی قدس شریف بر مبنای طرح سیاسی ثبت شده جمهوری اسلامی ایران نزد دبیرخانه سازمان ملل متحد، میسر است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ