جام حذفی فوتبال/

شگفتی‌ساز فینالیست می‌شود یا غول‌کُش؟

اقتصاد ایران: اولین دیدار نیمه‌نهایی جام حذفی به تقابل شگفتی‌ساز مسابقات با آلومینیوم اراک برمی‌گردد؛ تیمی که دو تیم مدعی جام را از دور مسابقات کنار زده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، مرحله نیمه‌نهایی مسابقات جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور، امشب (دوشنبه) با رونمایی از نخستین فینالیست آغاز می‌شود.

آلومینیوم اراک در حالی به مصاف خلیج فارس ماهشهر می‌رود که تا این مرحله قرعه بسیار دشواری را پشت سر گذاشته و همانند حریف امشب خود، از سد سه تیم لیگ برتری گذشته است. سپیدوسبزپوشان در گام نخست، کار بسیار دشواری مقابل فجر سپاسی داشتند و پس از تساوی در 90 دقیقه، در دقایق اضافه به برتری رسیدند. سپاهان، حریف مرحله بعد آلومینیوم بود که پس از تساوی در 120 دقیقه، در ضربات پنالتی مغلوب شد و اراک را دست خالی ترک کرد.

آلومینیوم که سال 1400 را با نتایجی ضعیف به پایان رساند و دوران تیره و تاری را سپری کرد، با مهدی رحمتی جلای بیشتری یافت و یقه دیگر غول لیگ برتر یعنی پرسپولیس را مقابل هواداران این تیم گرفت. با حذف سرخپوشان پایتخت، به نظر می‌رسید استقلال رقیب اصلی آلومینیوم برای قهرمانی جام حذفی خواهد بود که صدرنشین لیگ برتر نیز به جمع قربانیان بزرگ جام حذفی پیوست.

با کنار رفتن تیم‌های صاحب‌نام،‌ اراکی‌ها بیش از پیش به قهرمانی جام حذفی امیدوار شده‌اند تا در دومین سال حضور خود در لیگ برتر، یکی از دو جام معتبر فوتبال ایران را به خانه بیاورند. اتفاقی که در صورت وقوع، جای پای مهدی رحمتی را در میان مربیان ثابت لیگ برتری مستحکم می‌کند و نخستین افتخار وی را در ردای مربیگری رقم می‌زند.

خلیج فارس هم پس از غلبه بر مس نوین کرمان و استقلال خوزستان، سه حریف لیگ برتری را از پیش روی برداشت. شاگردان موسی قنواتی شگفتی‌های خود را از مرحله یک‌شانزدهم نهایی و با شکست هوادار آغاز کردند و این روند را با گذشتن از سد نفت مسجدسلیمان ادامه دادند. اوج درخشش خلیج فارس به دیدار دور یک‌چهارم نهایی برابر مس رفسنجان برمی‌گردد که نماینده ماهشهر در ضربات پنالتی توانست شگفتی‌ساز لیگ بیست‌ویکم را شکست بدهد.

حریف دسته دومی آلومینیوم با اینکه جایگاه هفتم جدول 14 تیمی گروه B لیگ دو را به خود اختصاص داده،‌ هفته‌هاست نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته و خاطره شگفتی‌سازانی چون نوژن ساری، قشقایی شیراز و شهرداری یاسوج را زنده کرده است. در صورت صعود خلیج فارس به فینال، این تیم به سومین فینالیست لیگ دویی ظرف 20 سال گذشته، پس از گسترش فولاد و داماش گیلانیان تبدیل می‌شود.

برنامه دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی به شرح زیر است:

دوشنبه 29 فروردین
آلومینیوم اراک ـ خلیج فارس ماهشهر، ساعت 20:30، ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک
داور: حسین زمانی، کمک‌ها: محمدعلی پورمتقی ‌و رحیم حاجیلو، داور چهارم: مسعود حقیقی
ناظر داوری: ایرج نظری

سه‌شنبه 30 فروردین
نساجی مازندران ـ مس کرمان، ساعت 20:30، ورزشگاه آزادی تهران
داور: مهدی سیدعلی، کمک‌ها: محمد عطایی و وحید سیفی، داور چهارم: مهدی اجاقی
ناظر داوری: البرز حاجی پور

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ