اعتراض داروسازان:

حقوق ۱۹ میلیون تومانی برای ما "کم" است!+ فیلم

اقتصاد ایران: سال گذشته حقوق مسئولان فنی داروخانه‌ها ۱۳ میلیون تومان بود و در سال جاری رقم پیشنهادی ما برای حقوق مسئولان فنی ۱۹ میلیون تومان است! اما داروسازان امروز در تجمعی اعتراضی میزان حقوق تصویب شده را پایین دانسته‌اند!

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، امروز پیش تعدادی از داروسازان در مقابل سازمان غذا و دارو تجمعی اعتراضی نسبت به وضعیت معیشتی مسئولان فنی برگزار کردند.

مسئول فنی داروخانه‌ها، داروسازی است که وظیفه حضور فعال در داروخانه در ساعات تعیین شده، کنترل نسخ و مسائلی از قبیل نظارت بر شرایط نگهداری و تاریخ مصرف داروها را بر عهده دارد.

این افراد انگیزه خود از این تجمع اعتراضی را عملکرد انجمن داروسازان در تصویب تعرفه حقوق دریافتی داروسازان عنوان کرده و مدعی شده‌اند که این انجمن به طوری عمل کرده است که افزایش حقوق داروسازان نسبت به تورم نبوده و درآمدها کفاف هزینه زندگی جوانان و تشکیل خانواده ‌آن‌ها را نمیدهد.

برای پیگیری این مسئله، با دکتر حمید خویی؛ رئیس انجمن داروسازان تهران گفت‌وگو کردیم.

رئیس انجمن داروسازان تهران می‌گوید اگرچه معتقد است که میزان افزایش حقوق دریافتی مسئولان فنی داروخانه‌ها متناسب با زحماتی که این افراد متحمل می‌شوند نیست اما سال گذشته حقوق مسئول فنی 50 درصد و امسال 40 درصد افزایش یافته است!

به گفته وی، نمی‌توان بدون توجه به اقتصاد داروخانه و فشارهایی که در حال حاضر بر داروخانه‌داران و مؤسسین وارد می‌شود، این حقوق را به میزان بیشتری افزایش داد.

رئیس انجمن داروسازان می‎گوید: اگر میزان افزایش حقوق مسئولان فنی داروخانه‌ها بیشتر از این میزان می‌بود، مؤسسین داروخانه اعتراض می‌کردند؛ ما جلسات متعددی با نمایندگان مؤسسین داروخانه‌ها، مسئولین فنی، صنعت و شرکت‌های پخش داشتیم و به یک گزینه متوسط رسیدیم.

خویی در پاسخ به این سؤال که میزان حقوق مسئولان فنی داروخانه‌ها در حال حاضر چه قدر است، گفت: سال گذشته حقوق آنها 13 میلیون تومان بود و در سال جاری رقم پیشنهادی ما برای حقوق مسئولان فنی 19 میلیون تومان است!

با این حال، داروسازان جوان معتقدند که میزان سود اقتصادی داروخانه‌ها بسیار بیشتر از آن مبلغی است که به عنوان حقوق به مسئولان فنی داروخانه پرداخت می‌شود و بنابراین باید حقوق آنها بیشتر از 19 میلیون تومان باشد!

موضوع دیگری که محل اعتراض داروسازان در تجمع امروز بود، عدم برگزاری انتخابات انجمن داروسازان در 16 ماه گذشته بود؛ آنها با تجمع در مقابل سازمان غذا و دارو، از این سازمان درخواست کرده‌اند که تا زمان برگزاری انتخابات، انجمن داروسازان حق اظهارنظر و نامه‌نگاری با دستگاه‌ها را نداشته باشد و اعضای این انجمن برکنار و انتخابات انجمن داروسازان تا حداکثر یک ماه آینده برگزار شود.

در پاسخ به این مسئله، رئیس انجمن داروسازان تهران متذکر شد: انجمن داروسازان به شدت مشتاق و داوطلب برگزاری انتخابات این انجمن است اما این انجمن باید مجوز انتخاباتش را از وزارت کشور دریافت کند؛ چند سال پیش تغییری در قانون صورت گرفت و انجمن‌ها از شمول قانون احزاب خارج شدند و مدتی است منتظر مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی هستیم که وزارت کشور اجازه برگزاری انتخابات را به ما بدهد. ما در سال گذشته ده‌ها نامه به وزارت کشور نوشتیم و درخواست مجوز برگزاری انتخابات را دادیم اما مسئولان این وزارتخانه هر بار اعلام کردند که تا زمانی که تکلیف سازمان‌های مردم‌نهاد در مجلس روشن نشود، نمی‌توانیم چنین مجوزی را صادر کنیم.

بنابر اعلام وی از زمان اخذ مجوز، انتخابات انجمن داروسازان ظرف 15 روز قابل برگزاری است.

توضیحات تصویری رئیس انجمن داروسازان تهران را در ادامه ببینید:

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ