بهترین روش خرید آپارتمان در استانبول چیست؟

اقتصاد ایران: یکی از راه‌های سرمایه گذاری که در سال­های اخیر بیشتر رایج شده است، خرید ملک در کشورهای همسایه مانند ترکیه می‌باشد. خرید ملک در کشورهای دیگر شرایط مخصوص به خود را دارد. همان طور که در خرید ملک در ایران نیاز به دیدن خانه، انتخاب محل مورد نظر و... داریم، در ترکیه نیز باید به مواردی توجه نماییم.

برای آشنایی با نکات مهم برای خرید خانه در استانبول همراه ما باشید.

استانبول؛ شهری رویایی

قرار است تا به سراغ بزرگترین شهر ترکیه برویم. به دلایل متعددی استانبول برای بسیاری از سرمایه گذاران بزرگ جذابیت خود را دارد. رشد اقتصادی رو افزون در استانبول یکی از دلایل است. بیشترین توریست‌ها برای بازدید، استانبول را انتخاب می‌کنند. شرکت‌های بزرگ ساخت و ساز خارجی استانبول را برای سرمایه گذاری مناسب می‌دانند و در استانبول مشغول به فعالیت می‌باشند. استانبول به عنوان چهارمین شهر در میان شهرهای توریستی شناخته می‌شود. وسعت استانبول معادل 7 برابر تهران است.

زیبایی استانبول نسبت به سایر شهرهای ترکیه زیادتر می‌باشد. به علت تمامی دلایل مذکور، قیمت خانه در شهر استانبول نسبت به سایر شهرها بالاتر است. تمامی زیبایی‌های طبیعت مانند جنگ و دریا در استانبول وجود دارد. فعالیت 24 ساعته در شهر و خاموش نشدن جریان زندگی یکی از مزایای زندگی در استانبول است. استانبول به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر در ترکیه شناخته می‌شود. نام استانبول در گذشته قسطنطنیه بوده است. سه شهر قاهره، تهران و استانبول به عنوان بزرگترین کلان شهرها در خارمیانه شناخته می‌شوند.

استانبول در دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد. قسمت اروپایی استانبول همانند قسمت آسیایی مهاجر پذیر است. امکان اقامت به وسیله خرید ملک در بعضی از قسمت‌های استانبول به دلیل مهاجرت زیاد در سال‌های اخیر وجود ندارد. از استانبول با لقب پایتخت فرهنگ اروپا یاد می‌شود. در استانبول نشانه‌هایی از زندگی انسان از دوره باستان یا عصر مفرغ وجود دارد. نشانه‌ها در بخش آسیایی استانبول کشف گردیده‌اند. حکومت استانبول از زمان داریوش بزرگ تا اردشیر درازدست در اختیار ایرانیان بوده است. جمهوری ترکیه از سال 1923 شکل گرفت و پایتخت را از استانبول به آنکارا تغییر داد.

استانبول در تابستان گرم و مرطوب و در زمستان سرد و برفی است. آب و هوای استانبول متغییر است و میزان بارش خوبی را در سال تجربه می‌کند. تعادل دمایی در استانبول برقرار است. 

محله های استانبول

 در ابتدا باید بدانید که نیمی از استانبول در قسمت اروپایی قرار دارد. به همین علت تفاوت قیمت در قسمت اروپایی و آسیایی وجود دارد.  در ادامه محله‌های استانبول را به شما معرفی می‌کنیم و شرایط هر کدام را به صورت مختصر توضیح خواهیم داد.

  • محله سلطان احمد

 محله سلطان احمد از دوران بسیار قدیم مانند امپراطوری بیزانس و عثمانی مشهور می‌باشد. انواع جاذبه‌های دیدنی جذاب و جالب مانند مسجد سلطان احمد، مسجد آبی، ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، بازار بزرگ و بازار آراستا در این قسمت وجود دارد. 

  • منطقه آتاکوی

زیبایی سواحل مرمره در آتاکوی زبانزد تمامی مهاجران و توریست­ها می‌باشد. مراکز خرید و رستوران‌های لوکس درجه زندگی را در آتاکوی بالا برده است. آتاکوی به عنوان یکی از قسمت‌های باکرکوی حساب می‌شود.

  • منطقه باکرکوی

وجود مراکز خرید و رستوران‌های لوکس در باکرکوی یکی از نکات مثبت منطقه به شمار می‌رود. اما باید بدانید که جمعیت غالب در باکرکوی افراد متوسط جامعه می‌باشند.

  • محله فاتیح

در سال‌های گذشته افراد زیادی به فاتیح مهاجرت کرده و به همین دلیل جمعیت شهر را به صورت قابل توجهی بالا برده‌اند. امکان اقامت در منطقه فاتیح به وسیله اجاره خانه وجود ندارد. فاتیح نیز در قسمت اروپایی ترکیه واقع شده است.

خرید ملک در استانبول

جاذبه های گردشگری استانبول

از جاذبه‌های دیدنی استانبول می‌توان موارد زیادی را نام برد. انواع جاذبه‌های طبیعی مانند دریای مرمره و دریای سیاه در کنار جاذبه‌های تاریخی وجود دارند. اگر به دنبال شنا کردن هستید، به مناطق باکرگوی، کوچوک چکمه، ساریر، تنگه بوآز و جزایر مراجعه کنید. مکان‌هایی مانند موزه ایاصوفیا، کاخ دلمه‌باغچه، مسجد سلطان احمد، برج دختر، مینیاتورک، روملی حصار، یدی کوله (هفت برج)، برج گالاتا، کاخ توپکاپی، کاخ بیلر بی، کاخ چراغان، کاخ دلمه‌باغچه، تپه‌های چاملیجا (بام استانبول)، بازار بزرگ استانبول (کاپالی چارشی) و میسیر چارشیسی (بازار ادویه) از جاذبه‌های گردشگری استانبول هستند. امنیت کشور ترکیه برای حفظ گردشگران در حد بالایی می‌باشد.

خرید ملک در استانبول

قیمت خانه‌ها در شهرهای ترکیه با هم متفاوت است. با هزینه مناسب می‌توان به راحتی در شهرهای مهم و بزرگ نیز خانه تهیه کرد. به طور کلی بر خلاف تصور بسیاری از افراد خرید خانه در ترکیه به صورت نجومی و بسیار زیاد نیست. خرید خانه در هر شهر ترکیه متفاوت است. ترتیب قیمت‌های هر متر آپارتمان در شهرها از زیاد به کم به صورت زیر می‌باشد.

  • استانبول
  • ازمیر
  • آنتالیا
  • آنکارا
  • بدروم
  • دنیزلی

استانبول به عنوان گران قیمت ترین شهر ترکیه به شمار می‌رود، که مزایای خاص خود را برای زندگی دارد. سوئیت‌ها در ترکیه کمترین هزینه را برای خرید دارند. امکان پیش خرید کردن خانه‌ها در ترکیه وجود دارد، اما باید مواظب کلاه برداری‌ها باشید. به همین دلایل باید بنگاه‌های مطمئنی را که در زمینه خرید ملک در ترکیه فعالیت می‌کنند، انتخاب نمایید.

مزایای خرید خانه در استانبول

به دلایل متعددی خرید خانه در ترکیه نسبت به کشورهای دیگر در الویت افراد است. به عنوان مثال می‌توان به مواردی چون پایین‌تر بودن هزینه‌های جاری نسب به کشورهای اروپایی و آمریکایی، وجود لوازم مورد نیاز با کیفیت برای زندگی در ترکیه، وجود مراکز تفریحی و سرگرمی و رشد اقتصادی کشور اشاره کرد. موارد دیگری به عنوان مزایای خرید خانه در ترکیه وجود دارد که در ادامه ذکر می‌کنیم:

  • مناطق گردشگری در ترکیه زیاد می‌باشد.
  • به منظور رفاه و راحتی خریدارن ملک در ترکیه، کارهای خرید خانه در این کشور و به خصوص آنتالیا به سرعت انجام می‌شود.
  • خرید سریع خانه با درایت و زیر نظر دولت ترکیه انجام می‌گردد.
  • انواع خانه‌های ساحلی و آپارتمانی را می‌توان خریداری نمود و محدودیتی از جانب خرید خانه وجود ندارد.
  • امکان پرداخت اقساطی خانه‌ها در عین زدن سند به نام خریدار وجود دارد.
  • تمامی وسایل حمل و نقل در ترکیه وجود دارد و به همین دلیل رفت و آمد به کشور بسیار راحت است.
  • با خرید خانه در ترکیه احتمال گرفتن شهروندی بالاتر می‌رود. به دلیل گفته شده بسیاری از افراد در ترکیه خانه تهیه می‌کنند.
  • خرید خانه در ترکیه به نوعی یک سرمایه گذاری‌ بی دردسر و تضمین شده است.
  • به دلیل نزدیکی فرهنگ و روابط اجتماعی ایران و ترکیه، خرید خانه در ترکیه بسیار راحت‌تر از دیگر کشورهای مجاور می‌باشد.

مدارک لازم برای خرید ملک در استانبول

برای خرید منزل در ترکیه و استانبول نیاز است تا مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

  • پاسپورت
  • اخذ کد مالیاتی محلی
  • دو قطعه عکس
  • مدارک محل زندگی خود در کشور 
  • افتتاح حساب بانکی در یکی از بانک‌های‌ترکیه

با تهیه تمامی موارد فوق بهتر است تا به موسسات خرید منزل مراجعه کنید. یکی از موسساتی که در این زمینه به اندازه کافی تجربه و مهارت لازم را دارد، سایت کوبه است.

حداقل سرمایه لازم برای خرید خانه در استانبول

برای این که در استانبول بتوانید یک ملک خریداری کنید، باید برای این کار حداقل سرمایه را تعیین کنید. موارد زیر در مشخص کردن نرخ حداقلی منزل مورد نظر بسیار اثر گذار است:

  • منطقه
  • سن بنا 
  • دسترسی‌ها
  • متراژ ملک
  • امکانات منطقه

قیمت خرید ملک و زمین در استانبول برای ایرانیان مقرون به  صرفه به شمار می‌رود.

قوانین خرید منزل در  استانبول

دانستن قوانین خرید ملک، یکی از مراحل ضروری برای خرید منزل است. همه مهاجران خارجی امکان خرید منزل در ترکیه و استانبول را ندارند. اما خوشبختانه ایرانیان امکان خرید منزل را در استانبول دارند. حداکثر متراژ قابل خریداری برای مهاجران خارجی 30 هکتار است. افرادی که زمین خود را به صورت خام خریداری نموده و قصد ساختن ملک را در زمین خود دارند، کار ساخت و ساز خود را باید حداکثر تا 2 سال به پایان برسانند. برای گرفتن پاسپورت ترکیه خانه مذکور باید به صورت نقد خریداری گردد.

خرید زمین یا خانه در هر شهر و منطقه‌ای تا سقف 10 درصد برای هر فرد وجود دارد. به طور کلی تمامی افراد خارجی امکان خرید در نواحی نظامی، امنیتی و روستایی را ندارند. امکان خرید دیگر ملک‌ها در نقاط شهری برای افراد موجود است. باید هزینه‌ای معادل 250 هزار دلار برای خرید ملک پرداخت گردد. می‌توان این مبلغ را به صورت یک جا هزینه کرد و یک ملک خرید یا چندین ملک را به صورت جداگانه خریداری نمود. هزینه تمامی ملک‌ها روی هم باید 250 هزار دلار به بالا باشد.

خرید اقساطی منزل در استانبول

یکی از راه‌هایی که برای خرید خانه در استانبول و ترکیه وجود دارد، خرید خانه با وام بانکی است. امکان دریافت تا 80 درصد مبلغ منزل به صورت وام وجود دارد. اغلب این وام‌ها بهره‌های پایین 2 درصدی دریافت می‌کنند. وام باید طی 5 سال به بانک مذکور پس داده شود.

چرا خرید خانه در استانبول طرفداران زیادی دارد؟

تعداد جاذبه‌های گردشگری در استانبول زیاد بوده و به همین دلیل باعث رشد خوب اقتصادی کشور گردیده است. خرید خانه به عنوان یکی از راه‌ها برای سرمایه گذاری به شمار می‌رود. به دلیل رشد روز افزون اقتصاد کشور، قیمت خانه‌ها یه صورت صعودی است. قیمت مناسب خانه‌ها در استانبول یکی از دلایل افراد برای خرید خانه به شمار می‌رود. اگر به دنبال اخذ شهروندی ترکیه باشید، خرید متراژ معینی از خانه باعث گرفتن شهروندی می‌گردد. این شهروندی بنا به شرایطی خاص انجام می‌گردد.

خرید آپارتمان در استانبول

گاهی اوقات امکان رفت و آمد به ترکیه برای خریداران وجود ندارد. به همین دلیل به یک وکیل یا موسسه مورد اطمینان برای خرید خانه در استانبول نیاز است. یکی از موسساتی که در ایران فعالیت کرده و به طور کامل از تمامی شرایط و قوانین خرید خانه در استانبول آگاهی دارد، مجموعه کوبه می‌باشد. به همین دلیل با مراجعه و استفاده از این سایت خریدی مطمئن و تضمین شده خواهید داشت. بسیاری از افرادی که در عوض اطمینان به سایت‌های معتبر مانند کوبه به صورت شخصی اقدام به خرید کردند، دچار کلاه برداری گشته‌اند.

مشاور املاک ترکیه

سخن پایانی

تمامی مواردی را که برای خرید خانه در استانبول نیاز بود، برای شما بیان کردیم. همچنین محله‌های استانبول را برای شما نام بردیم و از لحاظ قیمت تقسیم بندی کردیم تا دست شما در هنگام خرید بازتر باشد. برای خرید خانه در استانبول از سایت‌ها و اشخاص معتبر استفاده کنید. یکی از بهترین سایت‌هایی که در زمینه خرید خانه در استانبول وجود دارد ( املاک در استانبول ) و در بالاتر نیز به آن اشاره نمودیم، سایت کوبه است. مشاوران و کارشناسان متعهد و مجرب این مجموعه می­توانند به شما کمک کنند تا بهترین خرید را داشته باشید. معاملات ملک در ترکیه را با کوبه تجربه کنید. از این که تا پایان ما را همراهی کردید از شما سپاس­گزاریم.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ