اختصاصی اکو نیوز؛

تحقق اصفهان هوشمند با همکاری شرکت های دانش بنیان

اقتصاد ایران: اصفهان- یکی از طرح هایی برای چشم انداز شهری نصف جهان مطرح هست مسئله هوشمند سازی است که می توان این شهر را از لحاظ استاندارد های بین المللی به شهر های گران جهان نزدیک کند که این امر قرار است در سال جدید با همکاری شرکت های دانش بنیان تحقق یاید.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، اصفهان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و اقدامات خلاقانه ای که در آن صورت گرفته چندسالی است که نام نصف جهان و شهر شگفتانه را با خود یدک میکشد ، اما امروزه به واسطه پیشرفت فناوری و تکنولوژی اساس هر شهر پیشرفته و خلاقی در استفاده بهینه و مطلوب از این امکانات برای رفاه بیشتر شهروندان خود است.
استان اصفهان هم در سال حدید با تحقق اولید دانش بنیان قرار است با همکاری دستگاه های مربوطه گام مهمی در حوزه شهر هوشمند بردارد .

زمینه های شهر هوشمند اصفهان کدام اند؟
علی ابطحی مدیر شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان اظهار داشت: مسئله شهر هوشمند در حال حاضر در گام اولیه خود قرار دارد و با برسی که از شرکت های دانش بنیان اصفهان انجام گرفت تصمیم بر این شد که این طرح به شرکت های داخلی واگذار شود.
وی افزود: خوشبختانه توانایی های لازم در این طرح داریم و قرار است بودجه خوبی هم در از سوی سازمان های مربوطه دریافت کنیم.
مدیر شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان گفت: طرح شهر هوشند قرار است در حوزه های عمران ، زیباسازی شهری ، ارتباطات و فناوری ، شهرک های صنعتی و گردشگری اصفهان کلید بخورد.
ابطحی ادامه داد : در حوزه عمران تمرکزمان بر روی ساختمان های جدید و مدرن و اسیب ناپذیر در برابر حوادث طبیعی و انسانی اند.
وی اضافه کرد : در زمینه زیبا سازی شهری هم طرح هوشمند سازی راوارد فضای سرگرمی و نشاط مثل پارک های جنگلی ، شهربازی ها و رستوران ها می کنیم .

ارتقای سطح سلامت با هوشمند سازی حوزه های پزشکی
محمد چاوشی مدیر یکی از شرکت های دانش بنیان استان اصفهان اظهار داشت: در مسئله هوشمتد سازی شهری ما توانایی های لازم رو برای تامین بخش های درمان و سلامت شهروندان در اختیار داریم.
وی افزود: این شرکت دانش بنیان در این طرح قرار است مسئله ساخت بیمارستان های جدید به شکل کروی را در مدت زمان 1 ماه با اسیب پذیری در قبال حوادث طبیعی و انسانی به اجرا در بیاورد و مسئله کمبود تجهیرات پزشکی را در تمامی بیمارستان های سطح شهر برطرف کند.
مدیر شرکت دانش بنیان اصفهانی تاکید کرد: در طرح ساخت بیمارستان های جدید در حال حاظر مناطق فاقد مراکز درمانی و بهداشتی در سطح شهر در حال برسی است .
چاوشی گفت : با استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان در حوزه های خدمات شهری بازدهی آن را خیلی زود دریافت خواهید کرد.
گزارش از عیسی صادقی

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ