گمانه‌زنی‌ها از ترکیب دولت جدید پاکستان

اقتصاد ایران: آنگونه که رسانه‌های پاکستان گمانه‌زنی می‌کنند، انتظار می رود همه احزاب در کابینه «شهباز شریف» نماینده داشته باشند اما حزب مسلم‌لیگ شاخه نواز شریف با 12 وزیر، اکثریت کابینه را خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، پس از برکناری «عمران خان» نخست‌وزیر سابق پاکستان، «شهباز شریف» رئیس حزب مسلم‌لیگ شاخه نواز به عنوان بیست و سومین نخست وزیر این کشور انتخاب شد.

آنگونه که برخی رسانه‌های پاکستان گمانه‌زنی می‌کنند، انتظار می رود همه احزاب در کابینه وی نماینده داشته باشند اما حزب مسلم‌لیگ شاخه نواز شریف با 12 وزیر، اکثریت کابینه را خواهد داشت.

بر اساس این گمانه‌زنی‌ها، حزب مردم پاکستان 7 وزارتخانه خواهد داشت و جمعیت علمای اسلام شاخه فضل‌الرحمن 4 وزارتخانه خواهد داشت.

در عین حال حزب متحده قومی 2 وزارتخانه و حزب عوامی ملی، حزب جمهوری وطن و حزب عوامی بلوچستان هر کدام یک وزارتخانه خواهند داشت.

خواجه آصف، سعد رفیق، خرم دستگیرخان، احسن اقبال، مریم اورنگ زیب، شایسته پرویز ملک، رعنا ثناالله و مرتضی جاوید احتمالاً به کابینه خواهند پیوست.

محسن داور و اسلم بوتانی نامزدهای مستقل و طارق بشیر چیما از حزب مسلم‌لیگ شاخه قائد اعظم نیز احتمالاً در کابینه حضور خواهند داشت.

نام اعظم نذیر تارر برای ریاست سنا نیز مطرح است. حزب مردم پاکستان این جایگاه را به شری رحمان یا مصطفی نواز کوکر از مجلس سنا می دهد.

بلاول بوتو زرداری می تواند وزیر امور خارجه بعدی باشد، در حالی که نام شازیه ماری نیز برای حضور در کابینه مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس حزب مردم در مصاحبه‌ای اعلام کرده که حزب در مورد نقش او در دولت جدید پاکستان تصمیم خواهد گرفت.

جمعیت علمای اسلام نیز خواستار انتخاب فرماندار بلوچستان یا خیبر پختونخوا از حزب خود شده  در حالی که فرماندار پنجاب از حزب مردم و فرماندار سند از حزب متحده قومی خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ