پارلمان پاکستان به عمران خان رای اعتماد نداد

اقتصاد ایران: پس از کش و قوس‌های فراوان سیاسی، پارلمان ملی پاکستان به «عمران خان» نخست وزیر این کشور رای عدم اعتماد داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، پس از کش و قوس‌های فراوان سیاسی، پارلمان ملی پاکستان به «عمران خان» نخست وزیر این کشور رای عدم اعتماد داد.

به دنبال احیای مجدد پارلمان ملی پاکستان به حکم دیوان عالی این کشور، رای گیری برای طرح عدم اعتماد به نخست وزیر پس از گذشت ۱۴ ساعت از آغاز نشست مجلس این کشور در روز شنبه برگزار شد و «عمران خان» نخست وزیر پاکستان با اکثریت آرای نمایندگان از سمت خود برکنار شد.

بر اساس این گزارش به دنبال استعفای «اسد قیصر» رئیس پارلمان ملی پاکستان و «قاسم خان سوری» نایب رئیس مجلس این کشور از سمت‌های خود، «ایاز صادق» نماینده احزاب مخالف دولت در هیئت رئیسه پارلمان پاکستان مسئولیت ریاست نشست جاری و رای گیری را بر عهده گرفت.

منابع خبری افزودند: ۱۷۴ قانونگذار از اعضای ائتلاف احزاب سیاسی مخالف دولت در پاکستان به تصویب طرح عدم اعتماد به نخست وزیر رای دادند و اعلام شد که این طرح میزان آرای لازم (۱۷۲ رای) را کسب کرده است.

بر اساس قانون پاکستان پس از رای عدم اعتماد مجلس به «عمران خان» نخست وزیر این کشور، تمامی اعضای کابینه دولت اسلام آباد نیز از سمت خود برکنار شده اند.

در طول تاریخ پاکستان عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف نخستین نخست وزیر این کشور است که طرح عدم اعتماد به وی در مجلس پاکستان به تصویب رسید.

گفتنی است؛ مجلس پاکستان از سوی دیوان عالی این کشور موظف شده است تا نخست وزیر جدید پاکستان را با اکثریت رای نمایندگان انتخاب کند.

به گفته منابع خبری؛ «شهباز شریف» رئیس حزب مسلم لیگ نواز و رئیس احزاب مخالف دولت در پارلمان ملی پاکستان از سوی اپوزیسون این کشور که در حال حاضر اکثریت پارلمان را در اختیار دارند، برای نخست وزیری پاکستان نامزد می‌شود.

فرماندار ایالت خیبرپختونخوا پاکستان استعفا کرد

شبکه خبری «جیو نیوز»؛ «شاه فرمان» فرماندار ایالت خیبرپختونخوا و عضو ارشد حزب تحریک انصاف پاکستان از سمت خود استعفا داد.
به گفته منابع خبری؛ استعفای فرماندار ایالت خیبرپختونخوا پاکستان که نماینده مستقیم نخست وزیر در امور ایالتی محسوب می‌شود به دنبال رای عدم اعتماد به «عمران خان» از سوی پارلمان ملی پاکستان انجام شده است.

شاه فرمان که سی و دومین فرماندار ایالت خیبرپختونخوا پاکستان بود در مصاحبه با رسانه‌ها و با تایید خبر استعفای خود گفت: به هیچ عنوان حاضر نیستم با «شهباز شریف» رئیس ائتلاف احزاب سیاسی پاکستان که قرار است نامزد نخست وزیری پاکستان شود همکاری کنم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ