استاندار سیستان و بلوچستان:

طرح نهضت ملی مسکن سیستان صنعتی سازی شود

اقتصاد ایران: زاهدان - استاندار سیستان و بلوچستان بر صنعتی سازی واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان با هدف ارتقای کیفیت، کاهش هزینه ساخت و مدت زمان اتمام پروژه ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،حسین مدرس خیابانی شب گذشته در ششمین جلسه شورای تأمین مسکن استان سیستان و بلوچستان که با محوریت طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد، با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان در رونق تولید نهضت ملی مسکن نقش مهمی را می‌توانند ایفا کنند، اظهار داشت: از آنجایی که یکی از نیازهای کنونی برای مدیریت نیاز مسکن در جامعه وارد کردن فناوری به عرصه ساخت و ساز برای شتاب بخشیدن به اجرای پروژه هاست ضروری است کارخانه سازه‌های پیش ساخته بخش مسکن در استان راه اندازی شود.

وی گفت: سهمیه استان سیستان و بلوچستان در طرح نهضت ملی مسکن در افق چهارساله ۲۸۰ هزار واحد مسکونی است که تحقق آن علاوه بر خانه دار شدن اقشار کم در آمد تحولات اقتصادی و اشتغال بخش قابل توجهی از افراد جویای کار استان را به همراه دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان بر شناسایی پروژه‌های مسکن متوقف مانده در استان، استفاده از ظرفیت‌های داخلی استان نظیر نیروی انسانی و مصالح ساختمانی در اجرای پروژه‌ای طرح نهضت ملی مسکن و همچنین مدنظر قرار گرفتن آموزش فنی حرفه‌ای در تمامی مشاغل مرتبط با حوزه مسکن و تأمین مسکن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و جانبازان بالای ۷۰ درصد استان تاکید کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی و دبیر شورای تأمین استان سیستان وبلوچستان نیز در این جلسه گفت: پیشرفت فیزیکی کل واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در حوزه تحت پوشش دو اداره کل راه و شهرسازی شمال و جنوب و بنیاد مسکن افزون بر ۲۹ درصد است که در مجموع در کل استان زمینه ساز اشتغال حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر گردیده است.

عطاء اله اکبری افزود: همچنین در مرحله جدید ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن نیز در سراسر سیستان و بلوچستان ۱۸۷ هزار و ۱۸۹ نفر از مهر تا اسفند ماه سال گذشته اقدام به نام نویسی کرده‌اند که تاکنون اطلاعات ۲۶ هزار و ۹۰۵ نفر تأیید نهایی شده است.

وی با قدرانی از مساعدت بانک مسکن در پرداخت تسهیلات تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار تاکنون ۶ هزار و ۲۴۳ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان به بانک معرفی شده‌اند که از این حیث نیز این استان در تراز برتر قرار گرفته است.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تاکنون سازندگان جهت دریافت تسهیلات بیش از ۵۷۳ میلیارد تومان قرارداد مشارکت با بانک مسکن منعقد کردند که ۲۰۰ میلیارد تومان آن به پروژه‌ها تزریق و باعث شتاب در اجرای پروژه‌ها شده است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ