سرنوشت «عمران خان» در پارلمان پاکستان رقم زده می‌شود

اقتصاد ایران: دادگاه عالی پاکستان پس از احیای پارلمان منحل شده این کشور، اعلام کرده است که ۹ آوریل نشست رای اعتماد یا عدم اعتماد برای «عمران خان» نخست وزیر این کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، دادگاه عالی پاکستان عصر روز گذشته پارلمان منحل شده این کشور را احیا کرد و دستور داد که پس از یک هفته بلاتکلیفی، رای‌گیری درباره اعتماد یا عدم اعتماد نخست‌وزیر برگزار شود.

«احمد سعیدی » دیپلمات پیشین افغان در پاکستان و کارشناس مسائل سیاسی اظهارداشت که عمران خان در نتیجه رای گیری فردا، سلب صلاحیت خواهد شد و به این ترتیب او نمی‌تواند در انتخابات آینده نامزد باشد.

نمایندگان پارلمان پاکستان قرار بود یکشنبه در مورد طرح عدم اعتماد رای‌گیری کنند، اما رئیس مجلس شورای ملی این کشور که مخالفان را به «دست داشتن در یک توطئه با یک قدرت خارجی برای برکناری رهبر پاکستان» متهم کرد، مانع رای‌گیری شد.

هر پنج قاضی حاضر در دیوان عالی پاکستان گفته‌اند که جلوگیری از این رای‌گیری و متعاقب آن انحلال مجلس ملی خلاف قانون اساسی است، بر این اساس، دادگاه دستور داده که فردا شنبه 9 آوریل برای اعتماد یا عدم اعتماد به عمران خان رای گیری برگزار شود.

«عمر عطابندیال» رئیس اداره دادگستری اسلام‌آباد، اعلام کرد که بر اساس دستور دیوان عالی، در صورت رای نیاوردن عمران خان، نخست‌وزیر جدید باید در اسرع وقت انتخاب شود.

اپوزیسیون که برای برکناری عمران خان و دولتش به 172 رأی نیاز داشت، مدعی بود که حمایت 195 نماینده پارلمان را با خود دارد که معاون پارلمان از رأی گیری جلوگیری کرد و جلسه را نیز تا مدت نامعلومی به تعویق انداخت.

با این حال، انحلال پارلمان پاکستان در حالی صورت گرفت که اکثریت اعضای آن علیه نخست‌وزیر بودند و از سوی عمران خان و همچنین نایب رئیس پارلمان پاکستان، متهم شده بودند که در همراهی با توطئه خارجی با محوریت آمریکا، دنبال برکناری او هستند. آمریکا این اتهام را رد کرده است.

نخست‌وزیر پاکستان می‌گوید آمریکا از سفر اخیر او به مسکو و موضع‌گیری‌هایش درباره آمریکا ناراضی است و قصد دارد او را از قدرت حذف کند.

کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا ادعای عمران خان برای تغییر رژیم در پاکستان را رد کرده‌اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ