رئیس مجلس شورای اسلامی تشریح کرد:

فرصت تاریخی بودجه برای حل مشکل حاشیه نشینی

اقتصاد ایران: رئیس مجلس معتقد است، بودجه ۱۴۰۱ فرصتی بزرگ و تاریخی برای حل مشکلات حاشیه نشینی فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، محمد باقر قالیباف در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: یکی از مهمترین تصمیات مجلس که فرصتی بزرگ و تاریخی برای حل مشکلات حاشیه نشینی برای دولت فراهم کرده است، در بودجه ۱۴۰۱ محقق شده است.

قالیباف با اشاره به اینکه موانع قانونی بر سر راه تغییر وضعیت سکونتگاههای غیررسمی، در تبدیل شدن حاشیه نشینان و ساکنان بافتهای مسئله دار به شهروندان درجه دو و بی اثر شدن اقدامات حمایتی نقش داشته است، نوشت: مجلس یازدهم در بودجه 1401 به وزارت راه و شهرسازی برای واگذاری اراضی در اختیار خود با قیمتهای نازل منطقه ای به اقشار ضعیف که از سالهای دور ساکن سکونتگاههای غیر رسمی هستند، مجوز داده است.

بر این اساس مشکل اخذ پروانه ساخت (با رعایت طرحهای توسعه شهری) بهره مندی از امکانات عمومی و بازشدن دست شهرداری ها در ارائه خدمات، حل شده و همچنین با حل مشکلات اسناد مالکیت، امکان اخذ وام برای این شهروندان فراهم خواهد شد.

بنابر نوشته رئیس مجلس شورای اسلامی، 23 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرحهای بازآفرینی اختصاص یافته است و همچنین وزارت راه و شهرسازی مکلف به واگذاری 20 درصد از زمینهای در اختیار خود برای بازآفرینی بافتهای فرسوده و حاشیه ای شهر است.

قالیباف افزوده است: تحقق این هدف در چارچوب قانون ضمن رفع مشکلات چندین ساله اقشار ضعیف جامعه و ساماندهی بافتهای ناکارآمد و فرسوده، امکان صدور پروانه مقاوم سازی و نوسازی واقع در این محدوده ها را فراهم نموده، امکان ایجاد تعریض شبکه ارتباطی و دسترس پذیری بیشتر این بافتها را در راستای ارتقای کیفیت زندگی و بهبود ایمنی و توانمند سازی ساکنین این سکونتگاهها فراهم می کند و به محدودیت دستگاههای عمومی برای ارائه خدمات عمومی در این مناطق پایان خواهد داد.

رئیس مجلس نوشت: مجلس ریل گذاری قانونی لازم برای حل اصلی ترین معضل سراسری و دامنه دار بافتهای ناکارامد شهری و حاشیه نشینی که همانا تعیین تکلیف مالکیت اراضی در اختیار مردم است را فراهم نموده است. با توجه به تجربه و شناختی که از این موضوع دارم و با توجه به گسترگی آن در سراسر کشور انتظار می رود بااهتمام دولت محترم در میان مدت تحولی شگرف در بحث محرومیت زدایی، توانمند سازی و افزایش کمیت زندگی میلیونها هم وطن آسیب پذیر و کمتر برخوردار پدید آید.

برچسب‌ها :

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ