بانوی اول ورزش ایران کاندیدای برترین ورزشکار قرن

اقتصاد ایران: تبریز- درآغاز قرن جدید، فدراسیون¬های ورزشی ایران در آیتم¬های مختلف ورزشی در پی انتخاب برترین ورزشکار، تاثیرگذارترین حرکت ورزشی، برترین گل فوتبال، برترین مربیان رشته های مختلف و غیره هستند که با نظر کارشناسان و رای گیری مردم انتخاب خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، در بین تاثیر گذارترین و مهمترین حرکت ورزشی قرن، پرچمداری کاروان ایران در المپیک آتلانتا از سوی خانم لیدا فریمان تیرانداز تبریزی به عنوان یک حرکت سمبولیک و به یادماندنی قرن از سوی کارشناسان انتخاب و به عنوان برترین حرکت ورزشی کاندید شده است.

چراکه برای اولین بار بود که یک بانوی ورزشکاربا حجاب کامل آن هم در خاک کشور آمریکا پرچمدار کاروان ورزشی ایران بود که در سال 1996 اتفاق افتاد و سر و صدای زیادی را به راه انداخت و باعث غرور ایرانیان در جای جای کره خاکی شد. پرچمداری یک زن در یک میدان بزرگ المپیکی علاوه بر شعائر اسلامی و سیاسی یک ابزار تشویقی برای جذب زنان ایرانی که در سایه ورزشکاران مرد درمحاق مانده بودند به سمت ورزش قهرمانی بود و همین حرکت باعث شد تا نیازمندی¬های زنان ایران با توجه به افزایش جمعیت بیشتر نشان داده شود و جایگاه ورزش بانوان آشکارتر شود.

لیدا فریمان تیراندازی را بطور اتفاقی و اولین دوره آموزشی خود را در دوم دبیرستان شروع کرد. ۱۹ ساله بود که در رده جوانان آسیا به فینال رسید و در ۲۴ سالگی در المپیک شرکت کرد و آن حرکت تاریخی و غرورآفرین را برای ورزش ایران شکل داد. حرکت متین با صورتی مهربانانه و با آرامش لیدا فریمان در پیشانی کاروان ایران با پرچم مقدس کشور در مقابل میلیونها چشم¬ خیره و دوربین های عکاسان و خبرنگاران، در بزرگترین رویداد ورزشی جهان افتخاری است که نصیب هر کسی نمی شود.

نام «لیدا فریمان»؛ برسردر مجموعه ورزشی بزرگ غرب تهران- نصرنیوز

از سویی کاندیداتوری خانم فریمان در بین ورزشکاران آذربایجانی و شمال غرب کشور که تنها نماینده این خطه در بین این نظرسنجی است، حائز اهمیت می باشد و مردم دیار سهند و سبلان می توانند با انتخاب خود بار دیگر نام پرافتخارآذربایجان را در بلندای ورزش کشور طنین انداز کنند.

افتخارات خانم لیدا فریمان در عرصه ورزش؛

1_اولین بانوی المپیکی ایران پس از انقلاب اسلامی

 2_ اولین پرچم‌دار زن تاريخ ورزش ایران در المپیک آتلانتا-1996 (آمریکا)

3_ اولین و تنها بانوی ورزشکار ایرانی است که از جانب کمیته بین المللی المپیک در حوزه ورزش، موفق به کسب بورسیه کشور آلمان شده است.
 4_کسب اولین مدال تاریخ ورزش بانوان ایران در بازیهای آسیایی بوسان-2002

5_اولین زن المپیکی و اولین مدال آور بازیهای آسیایی در رشته تیراندازی

کد 508 را به شماره 300003 اس ام اس بفرمایید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ