نماینده مردم کرمان در مجلس :

دولت درباره اخذ ضمانت برای رفع تحریم‌ها تصمیم‌ بگیرد

اقتصاد ایران: نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: ممکن است در صورت عدم تضمین لازم، گرفتار تصمیماتی شویم که هزینه بدتری از وضع موجود داشته باشد لذا دولت باید در ضمانت اجرایی برای رفع تحریم، تصمیم جدی بگیرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۷ فروردین ماه)، گفت: ابتدا حادثه اخیر در حرم مطهر امام رضا (ع) که با اقدام خائنانه مزدوران خارجی و با حمایت بخشی از عناصر داخلی انجام شده است را محکوم می‌کنیم و از دستگاه امنیتی کشور و متولیان این حوزه خواستاریم در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کنند.

پورابراهیمی تصریح کرد: در مباحث ملی، اولین نکته با برجام مرتبط است، خبرهایی که از ایفای تعهدات بخش اقتصادی برجام داریم، نگرانی ما را در ارتباط با ایفای این تعهدات از گذشته بیشتر کرده است.

وی تاکید کرد: تجربه مواجهه نظام جمهوری اسلامی ایران با طرف‌های مقابل در خصوص ایفای تعهدات در موضوع برجام که بخشی از آن تعهدات هسته‌ای ایران بود که همه آنها انجام شد؛ اما طرف دیگر تعهدات اقتصادی همچون رفع تحریم بانک مرکزی را بر عهده داشت که باید به نفع تحریم تجارت در جمهوری اسلامی ایران برطرف می‌شد. بسیاری از این تجربه‌ها نشان داده آمریکایی‌ها و طرف‌های همراه با آمریکا به تعهدات خود عمل نکردند.

نماینده مردم کرمان در مجلس عنوان کرد: علیرغم همه تلاش‌های وزارت امور خارجه، نگرانی‌هایی در ارتباط با تعهدات اقتصادی طرف مقابل وجود دارد. این نگرانی وجود دارد که در صورت عدم تضمین لازم، مجدداً ما گرفتار تصمیماتی شویم که هزینه آن برای نظام به مراتب بدتر از وضعیت موجود باشد.

پورابراهیمی متذکر شد: تاکید من بر این است که دولت باید در ضمانت اجرایی برای رفع تحریم‌های اقتصادی، تصمیم‌گیری جدی انجام دهد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات اقتصادی دولت، خاطرنشان کرد: طبیعتاً در ۶ ماه پایانی سال گذشته اقدامات دولت در حوزه اقتصادی اقدامات اولیه بوده است؛ اما انتظار ما از تیم اقتصادی دولت انجام اصلاحات ساختاری در نظام اقتصادی کشور است، همان اصلاح ساختاری که رهبر انقلاب در موضوعاتی مثل بودجه رسماً اعلام و بیان کردند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خطاب به تیم اقتصادی دولت و رئیس‌جمهور بیان کرد: آنچه که می‌تواند مسیر حرکت اقتصاد را متفاوت کند و وضعیت کشور را نسبت به گذشته بهبود ببخشد اصلاح ساختارهای اقتصادی است. به نظر می‌رسد اصلاح ساختار در حوزه نظام بودجه‌ای و ناترازی نظام بانکی کشور به امان خدا رها شده است و باید حتماً برای آنها تصمیم‌گیری کرد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ