آشنایی با نقش و جایگاه قانون جهش تولید دانش‌بنیان +فیلم

اقتصاد ایران: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون جهش تولید دانش‌بنیان کمک به شرکت‌های نوآفرین و توسعه فعالیت های دانش بنیان و نیز فراهم کردن زمینه فعالیت نخبگان در کشور به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، "محمدباقر قالیباف" رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه و در نطق پیش از دستور خود گفت: در قانون جهش تولید دانش‌بنیان کمک به شرکت‌های نوآفرین و توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان و نیز فراهم کردن زمینه فعالیت نخبگان در کشور به تصویب رسیده است.

در این قانون حمایت‌هایی نظیر تسریع در پرداخت تعهدات معوق مالی دستگاه‌های اجرایی به شرکت‌های دانش‌بنیان، افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی و توسعه فعالیت بانک‌ها در این حوزه، واگذاری دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی به همراه تخصیص فضای مازاد آنها به شرکت‌های دانش‌بنیان، خرید خارج از فرایند قانون مناقصات محصولات دانش‌بنیان در مواردی که برای اولین بار در کشور ساخته شده‌اند و همچنین مشوق‌های مالیاتی لازم پیش‌بینی شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین رسیدگی به اختلافات مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان در شعب تخصصی دادگاه با راهبری قوه قضاییه نیز به تصویب رسیده است. این مصوبه به‌‌زودی با تایید نهایی توسط شورای نگهبان به قانون تبدیل خواهد شد که در صورت اجرای صحیح و تشکیل شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان به ریاست رئیس‌ محترم جمهور در جهت همگرایی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان، می‌تواند این شرکت‌های دانش‌بنیان را از حاشیه اقتصاد خارج کرده و آنها را به بازیگران اصلی و ستون فقرات تولید در کشور تبدیل کند.

به گزارش اقتصادایران ، "جهش تولید دانش‌بنیان" عنوان طرحی است که برای بررسی مشکلات و تسهیل کارکرد شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور کشورمان در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است.

سال گذشته دکتر "محسن دهنوی" رئیس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان مجلس شورای اسلامی در نشست خبری تشریح ابعاد طرح "جهش تولید دانش‌بنیان" پرداخته و به سؤالات خبرنگاران درباره جزئیات این طرح پاسخ داد.

دهنوی با اشاره به برنامه منسجم مجلس در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفته بود: از زمان انتخابات مجلس اعلام کردیم برای حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان برنامه خاص داریم که آن را هم در شورای ائتلاف عنوان کردیم و هم اینکه آقای قالیباف نیز مباحثی را مطرح کرد تا مجلس برای دوران جدید شرکت‌های دانش‌بنیان، قانون مناسب وضع کند که امروز در مجلس روند قانون‌گذاری این طرح را آماده کرده‌ایم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ