استاندار گیلان تاکید کرد:

محرومیت‌زدایی و رفع فقر مطلق

اقتصاد ایران: گیلان-ظهر امروز (یکشنبه) جلسه رفع فقر مطلق با حضور ویدئوکنفرانسی وزیران کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین استانداران برگزار شد. دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان در این جلسه رفع فقر مطلق را از تأکیدات رئیس‌جمهوری خواند و گفت: تصمیم گیری و اجرای سیاست برای رفع فقر مطلق باید متناسب با ویژگی های جامعه هدف باشد از این‌رو توجه به شرایط و بسترهای موجود در استان ها امری مهم است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ،دکتر عباسی با اشاره به اینکه افزون بر ۱۲۶ هزار خانوار گیلانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند، افزود: شماری از این تعداد خانوارها در فقر مطلق به سر می برند که برای رفع محرومیت آنان باید تلاشی مضاعف صورت گیرد.

استاندار گیلان ارائه بسته‌های معیشتی و کمک های نقدی را مُسکّن برای رفع محرومیت این قشر عنوان و خاطرنشان کرد: لازمست به مقوله مهم توانمندسازی مددجویان توجه جدی شود.

وی مهارت آموزی و ایجاد زمینه اشتغال پایدار را یک ضرورت برای محرومیت زدایی خواند و گفت: با همکاری تشکل های مردم نهاد و خیران، ضمن شناسایی افراد محروم و ارائه کمک های خداپسندانه، در جهت توانمندسازی آنان اقدامی جهادی به انجام برسد.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین بر لزوم شناسایی و برخورد با سودجویانی که سفره مردم را تنگ می کنند، تأکید کرد و گفت: در دولت مردمی سیزدهم که شعار آن حمایت از محرومان است، نباید اجازه داده شود فرد یا افرادی، به جیب مردم دست اندازی کنند.

وی فراهم کردن بستر آرامش و امنیت روانی جامعه را امری مهم دانست و عنوان داشت: مبارزه با فساد ، وظیفه همه مدیران است و باید دست افرادی که بانی تفاوت طبقاتی در جامعه هستند، قطع شود.

وی این انتظار را از مسئولان مطرح کرد که در جهت کاهش محرومیت و رفع فقر مطلق، باید برنامه‌ای عملیاتی و تحولی ارائه شود و گزارش عملکرد نیز به‌صورت منظم باشد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ