رئیس جمهور:

کار اقتصادی باید با هویت فرهنگی همراه باشد

اقتصاد ایران: رئیس جمهور گفت: دولت سیزدهم از نظرات و پیشنهادات همه افراد و گروه‌ها برای انجام امور کشور استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،سید ابراهیم رئیسی در نشست با جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی استان خراسان رضوی با تبریک روز جمهوری اسلامی گفت: روز ۱۲ فروردین روز بسیار مهم و مبارکی در تاریخ انقلاب است. هیچ نعمتی بالاتر از نعمت جمهوری اسلامی نیست.
 
رئیس‌ جمهور افزود: باید نظام جمهوری اسلامی پاسداشته شود و پاسداشت آن، از جلوه‌های شکر است.
 
رئیسی تصریح کرد: اگر همه نعمت‌ها داده می‌شد، اما نعمت ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی بر این کشور نبود، کشور ما هم یک کشور مدعی توسعه یافتگی فقط در اقتصاد می‌شد.
 
رئیس جمهور افزود: توسعه یافتگی فقط در اقتصاد نیست، بلکه توسعه در معنویت، اخلاق و همه نیاز‌های انسان باید مورد توجه قرار گیرند. کشور‌هایی که فقط در اقتصاد توسعه داشته اند، در ابعاد انسانی مشکل دارند.
 
رئیسی اظهار داشت: امیدواریم با استفاده از تجربیات ۴۰ ساله اول انقلاب به استناد بیانیه گام دوم انقلاب گام‌هایی برداریم و عقب‌ماندگی‌هایی که تاکنون بوده اند، جبران شوند و وظیفه جدی دستگاه‌ها این است که هم با نگاه به گذشته، عبرت اندوزی کنند و هم نگاه به آینده داشته باشند.
 
رئیس جمهور در ادامه با اشاره به مطالب مطرح شده از سوی حاضران در نشست، بر لزوم ساماندهی بافت قدیمی و پیرامونی اطراف حرم مطهر رضوی تأکید کرد و گفت: برای ساماندهی این بافت، ضمن مطالعه اقدامات انجام شده باید یک طرح نو ایجاد شود تا بتواند مظاهر فرهنگی و میراث گرانقدر دلبستگی به امام هشتم حفظ شود، در عین اینکه بازسازی انجام می‌شود.
 
رئیسی با تأکید بر اینکه کار اقتصادی باید با هویت فرهنگی همراه باشد، تصریح کرد: توسعه یافتگی در همه استان‌ها باید با حفظ هویت فرهنگی باشد.
 
رئیس جمهور، جوانگرایی را موضوعی مهم برشمرد و گفت: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به جوانان اعتماد کردند و خسارتی نیز از این اعتماد دیده نشد.
 
رئیسی با تأکید بر اینکه سفر‌های استانی دولت به دور از تشریفات است، تصریح کرد: در گذشته برای سفر‌های استانی رؤسای جمهور تشریفات و شیوه نامه‌های خاصی لحاظ می‌شد، اما در ۱۸ سفر استانی دولت سیزدهم، هیچ‌کدام از این کار‌ها را انجام ندادیم.
 
رئیس جمهور افزود: ما از فرودگاه، مستقیم به کارخانه و طرح‌های نیمه تمام برای حل مشکلات می‌رویم و سفر‌های دولت از اقدامی تشریفاتی به سفر‌های کاری تبدیل شده است. روش دولت، پرهیز از تشریفات است.
 
رئیسی اظهار داشت: برای «برنامه تحول دولت» وقت زیادی گذاشته شده است و بسیاری از اندیشکده‌ها در این زمینه نقش داشته‌اند.
 
رئیس جمهور گفت: در این برنامه برای ۳۷ موضوع مهم کشور برنامه‌ریزی شده است. در این برنامه، چالش ها، رویکرد‌های دولت و تحول‌ها آمده‌اند.
 
رئیسی درباره برخی انتقادات مطرح شده در خصوص دخالت برخی افراد در انتصابات استانی و اداره استان ها، تأکید کرد: من به‌طور صریح، چند بار و از جمله اخیرا در نشست با استانداران گفتم اینکه تحت تأثیر شخص، نهاد یا جایگاهی قرار بگیرید، قابل قبول نیست.
 
رئیس جمهور گفت: دولت سیزدهم در مشورت، حدی برای خود قائل نیست و حتی از نظر مخالفان سیاست خود نیز استقبال می‌کند؛ دولت از نظرات و پیشنهادات همه افراد و گروه‌ها برای انجام امور کشور استفاده خواهد کرد. 
 
 
رئیسی تصریح کرد: پژوهش در موضوعاتی مانند نظام بانکی، مالیات، بیمه، واردات و صادرات و رمز ارز‌ها موجب بازگشایی گره‌ها می‌شود. این مسائل می‌توانند به عنوان موضوع پژوهش در حوزه‌های علمیه قرار گیرند و دولت نیز از این پژوهش‌ها استقبال می‌کند. ارتباط بین دولت و مجموعه‌های اندیشه ورز می‌تواند گره گشا باشد.
 
رئیس جمهور با اشاره به وجود زمینه برای فعالیت بانوان در دولت، گفت: دولت از طرح‌های فرهنگی ارائه شده بانوان استقبال می‌کند.
 
رئیسی با تأکید بر ضرورت رعایت عفاف و حجاب در جامعه، گفت: حدود ۲۸ دستگاه در موضوع عفاف و حجاب مسئولیت دارند. کار فرهنگی در زمینه حجاب، تقدم بر کار قهری دارد.
 
رئیس جمهور، همچنین اظهار داشت: مردمی شدن دولت، یعنی اینکه مردم در همه بخش‌ها حضور فعال و جدی داشته باشند.
 
رئیسی گفت: باید رشد اقتصادی، ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم را بالا ببریم، وگرنه ارزش یارانه ۴۵ هزارتومانی که به همه مردم می‌دادند، امروز ۷ هزار تومان شده است.
برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ