واکنش‌ها به عدم حضور بانوان در بازی ایران و لبنان+فیلم

اقتصاد ایران: دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و لبنان دیروز با عدم اجازه حضور بانوان در ورزشگاه همراه شد. اتفاقی که واکنش‌های زیادی را برانگیخت و در این میان برخی از نماینده‌های مجلس شورای اسلامی خواستار پاسخگویی وزارت ورزش و جوانان در این خصوص شدند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، بازی دیروز تیم‌های ملی کشورمان و لبنان در مقدماتی جام‌جهانی یک حاشیه پررنگ داشت که واکنش‌های زیادی را برانگیخت. در این بازی باوجود اینکه بسیاری از بانوانی که در پشت درهای ورزشگاه حاضر شده بودند بلیت مسابقه را در دست داشتند اجازه ورود به ورزشگاه را پیدا نکردند.

 

 

محسن مهدیان در این باره در صفحه شخصی خود نوشت: آخه این چه مدلی است؟ چرا مردم را آزار می‌دهید؟ چرا این پرونده حضور بانوان در ورزشگاه را نمی‌بندین؟ یعنی چی که یک روز مجوز دارند و یک روز ندارند؟ یک روز شرعی است و یک روز ناشرع؟ یک روز بلیط می‌فروشند و یک روز کنسل می‌کنند؟ باور کنید این بلبشو در تصمیم‌گیری ضررش بیشتر از رفتن یا نرفتن زنان به ورزشگاه است.

مجتبی توانگر نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در توییتی نوشت: دختران برای تماشای فوتبال بلیت خریدند ولی سهم‌شان گاز فلفل شد! این اقدامات جز هزینه تراشی در داخل و خارج نتیجه دیگری ندارد. در اولین فرصت سوال از وزیر ورزش را ثبت می‌کنم. اگر نمی‌توانید در مدار قانون وظیفه‌تان را انجام دهید بهتر است بروید!

رضا پورحسین نیز نوشت: مسوولی که فرمان می‌دهد بانوان را به ورزشگاه امام رضا(ع) راه ندهند با اینکه بلیت خریده بودند؛ چرا برای کشور هزینه بی‌مورد می‌تراشد و خوراک رسانه‌ای می‌سازد؟

حسام‌الدین آشنا هم توییت زد: کاش دیروز هم یکی یه سر می‌رفت بازدید سرزده از پشت در ورزش‌گاه

فاطمه رحمانی دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در توییتی نوشت: حواشی پیش آمده برای حضور تماشاچیان و به طورویژه بانوان دربازی ایران ولبنان،ناشی ازعدم تصمیم قاطع وزارت ورزش است. بارهاگفته شده است ایجادزیرساخت‌های لازم وبسترهای فرهنگی ازالزامات حضوربانوان درورزشگاه است که بادرایت وبرنامه ریزی دنبال نشده است.وزرات ورزش دراین زمینه بایدپاسخگو باشد.

فاطمه قاسم‌پور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به این اتفاق توییت زد: مجموعه بی‌تدبیری‌های وزارت ورزش در بازی ایران و لبنان، موجب نقض کرامت زنانی شد که طبق روال اعلام‌شده، خواستار تماشای بازی بودند. این خطای بزرگ را به وزیر گوشزد می‌کنم و وزیر می‌بایست پاسخگو باشد.

بسیاری از کاربران نیز بخشی از سخنان حسن رحیم‌پور ازغدی را بازنشر کردند که می‌گوید: حضور زنان در ورزشگاه چه فرقی با حضور زنان در سینما یا جامعه می‌کند؟ از نظر شرعی این مسئله مشکلی ندارد. مسئله مدیریت محیط است.

 

 

فدراسیون فوتبال نیز در پاسخ به حواشی ایجاد شده اعلام کرد: ورود بانوان بدون فراهم بودن زمینه و بسترهاى لازم، همچنین پیش‌بینى و امکان بلیت‌فروشى، غیر ممکن و بحران‌ساز به نظر مى‌رسید. هیچ کدام از مسئولین فدراسیون فوتبال، از بانوان علاقه‌مند به فوتبال جهت خرید بلیت تماشای این مسابقه در شهر مقدس مشهد، دعوت به عمل نیاورده‌اند.  تنها ۹ نفر از بانوان در سامانه بلیت‌فروشی اقدام به خرید در بخش جایگاه آقایان کرده بودند که وجوه دریافت شده به این اشخاص بازگردانده خواهد شد.  متأسفانه برخی افراد سودجو در حاشیه برگزاری این مسابقه، اقدام به چاپ و فروش بلیت‌های جعلی به برخی از آقایان و بانوان فوتبال‌دوست نمودند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ