جویبار؛ شهر پل‌های تاریخی در انتظار گردشگران +عکس

اقتصاد ایران: شهرستان جویبار را شهر پل‌های تاریخی می‌نامند که در نوروز می‌تواند مکانی مناسبی برای گردشگری در نوروز ۱۴۰۱باشد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، جویبار یکی از شهرهای مرکزی استان مازندران است که از شمال به دریای مازندران، از جنوب به شهرستان قائم‌شهر، از شرق به شهرستان ساری و از غرب به شهرستان بابلسر امتداد می‌یابد.

این شهرستان به‌عنوان پایتخت کشتی جهان شناخته شده است و در میدان ورودی شهر تمثال کشتی به چشم می‌خورد که امید است با راه‌اندازی موزه کشتی، گردشگران بسیاری به این شهرستان سرازیر شوند.

 

از نقاط بکر شهرستان می‌توان به ساحل زیبای چپکرود و ساحل زیبای لاریم اشاره کرد که به دلیل مسافت نزدیکی که این سواحل با شهرستان جویبار دارند هر مسافر و گردشگری را جذب خود می‌کند و جز برنامه‌های هفتگی اکثر شهروندان این شهرستان به شمار می‌رود.

شهرستان جویبار را شهر پل‌های تاریخی می‌نامند و اگر قصد سفر به این شهرستان را دارید و علاقه‌مند به آثار تاریخی هستید،حتماً از پل تاریخی جمعه بازار، سیکا پل و پل آزان دیدن کنید‌.

تکیه تاریخی کردکلا مربوط به دوره قاجاریه، تکیه و سقاتالار روستای بیزیکی مربوط به دوره قاجاریه از دیگر نقاط دیدنی این شهرستان به شمار می‌روند.

شهرستان جویبار دارای تالاب و آب بندان‌ها و استخرهای طبیعی و محل سکونت پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی بوده که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند و از نقاط بکر و بی‌نظیر این شهرستان به شمار می‌رود.


محمد مدانلو بخشدار مرکزی جویبار در این زمینه گفت‌وگویی، اظهار کرد:  جویبار یکی از قطب‌های گردشگری استان مازندران بوده که به‌واسطه وجود ۱۸ کیلومتر نوار ساحلی که یکی از بهترین، زیباترین و امن‌ترین ساحل دریای مازندران در استان‌های شمالی است و مقصد سفر بسیاری از گردشگران را به این شهرستان فراهم کرده است.

 

وی افزود: در سال‌های اخیر ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در سواحل جویبار و احداث واحدهای اقامتی موجب رونق این شهرستان شده است.


بخشدار مرکزی جویبار وجود بیش از ۲۳۰ هکتار آب‌بندان در این شهرستان اشاره کرد و گفت: هر کدام از این آب‌بندان‌ها می‌توانند ظرفیت خوبی برای ایجاد تاسیسات گردشگری آبی در این شهرستان فراهم کنند.


این مسوول  خاطرنشان کرد: مزارع زیبای کلزا به‌ویژه در ایام نوروز طبیعت چشم‌نوازی را برای این شهرستان ایجاد می‌کند.


مدانلو با بیان اینکه بیش از ۱۵ اثر تاریخی ثبت در آثار ملی در این شهرستان قرار دارند، گفت: تکیه کردکلا، آستانه روستای انارمرز ، تکیه و سقا تالار روستای بیزیکی، بقاء و امامزادگانی که در این شهرستان وجود دارند می‌توانند مقصد خوبی برای گردشگری و جذب مسافر به این شهرستان باشند.


وی با اشاره به اینکه جویبار برخلاف شهرهای ساحلی استان مازندران طبعاً امکانات و منابع و سرمایه‌گذاران را به خود جذب کرده است، اظهار کرد: آنچه که برای این شهرستان مهم و یکی از برنامه‌های درازمدت مسوولان و دغدغه مردم است، تسهیل کردن راه دسترسی جویبار به دریا است که انتظار می‌رود در دولت جدید زیرساخت‌های مربوط به راه که بتواند دسترسی گردشگران و مسافران را به دریا فراهم کند، انجام شود.

مدانلو ادامه داد: در این خصوص دو پروژه در حال اجرا بوده که بخشی از کارهایش انجام شده است.

بخشدار مرکزی جویبار افزود: آسفالت پروژه راه دسترسی جویبار به بیکار آیش و طرح دریای چپکرود بعد از ۱۵ سال به دلیل مسائل و مشکلات مالی و اعتباری شروع شده است و سه کیلومتر آن انجام شده است

این مسوول با بیان اینکه بسیاری از روستاهای این شهرستان ظرفیت جذب گردشگر را دارند، اضافه کرد: از متولیان و مسوولان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انتظار می‌رود در احداث اقامت‌گاه‌ها یا بوم‌گاه‌های روستایی همت بیشتری کنند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ