ضرورت انجام واکسیناسیون کامل قبل از آغاز سفرهای نوروزی

اقتصاد ایران: مشهد_انجام واکسیناسیون کامل قبل از آغاز سفرهای نوروزی لازم و ضروری است.

به گزارش اکونیوز خراسان رضوی، جانشین ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست خبری گفت: فعالیت ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ آغاز شده است  و تا ۱۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ ادامه می‌یابد و در این مدت تعداد ۵۰ بیمارستان و ۱۳۶ مرکز خدمات جامع سلامت، ۱۷ مرکز شبانه‌روزی، ۴۸ مرکز منتخب کووید، ۵۱ مرکز تجمیع واکسیناسیون، ۵ پایگاه مراقبت مرزی، ۲۹ مرکز هاری، ۳۴ درمان سالک، ۲۱ مرکز ازدواج و ۳۱ مرکز تیروئید فعالیت دارند.

دکتر سیدجواد حسینی افزود: درصد واکسیناسیون دُزهای اول و دوم به ترتیب ۹۷.۲۳ و ۸۵.۳۶ درصد بوده قابل قبول است و دُز سوم هم ۳۵.۱۸ درصد بوده که اعداد دُزهای اول و دوم از میانگین کشوری بالاتر بوده، اما دُز سوم از این میانگین کمتر است و باید جهت افزایش آن مشارکت بیشتر مردم را شاهد باشیم.

وی افزود: در زمان سال تحویل تعداد ۳۰۰ نفر و در کل ایام نوروز ۴۹۸ ناظر و بازرس حوزه بهداشت حضور دارند.

وی با بیان اینکه از مجموع بیش از ۱۰۰ داروخانه فعال در ایام نوروز، ۲۷ داروخانه آن شبانه‌روزی هستند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه انواع داروهای موردنیاز بیماران کرونایی و غیرکرونایی به‌خصوص موارد پرمصرف به اندازه کافی موجود است و با توجه به حضور میلیونی زائران نوروزی تمهیدات ویژه‌ای صورت گرفته تا هیچگونه مشکلی در بحث کمبود و یا نبود دارو وجود نداشته باشد.

دکتر حسینی اضافه کرد: با توجه به حضور ۱۰ میلیون زائر نوروزی در مشهد مهمترین خواسته ابتدا انجام واکسیناسیون کامل و سپس ثبت مشخصات وسیله نقلیه در سامانه ایران من بوده و تاکید می‌کنیم انجام این کار لازم و ضروری بوده، زیرا موارد ثبت نشده در هر ۲۴ ساعت یک میلیون تومان جریمه می‌شوند.

وی بیان کرد: تزریق ۳ دُز در افراد بالای ۱۸ سال و ۲ دُز در افراد زیر ۱۸ سال الزامی بوده و در کنار آن توصیه بر استفاده از ۲ ماسک در مکان‌های شلوغ و عمومی و تهویه مناسب در محل‌های اسکان داریم.

دکتر حسینی بیان کرد: امسال با ۴ موضوع کرونا، تصادفات، بیماری‌های روده‌ای و بیماری‌های واگیر تاکید بر استراحت کافی، رانندگی استاندارد و نوشیدنی و تغدیه سالم داریم.

جانشین ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که با وجود کاهش آمارهای کرونایی، نگران انجام برخی از عادی‌انگاری‌ها و رفتارهای نادرست در ایام نوروز هستیم، تاکید کرد: گرچه در روزهای اخیر خوشبختانه سیر نزولی بیماری کووید در مشهد در آمار مبتلاها، بستری‌ها و فوتی‌ها دیده شده، اما این هرگز به معنای پایان بحران کرونا نبوده و نیست و امیدواریم که پس از پایان تعطیلات نوروزی هم این شرایط مناسب را شاهد باشیم.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ